ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ В ЗАКЛАДАХ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Лариса ВОРОНА Луганський національний університет імені Тараса Шевченка

DOI:

https://doi.org/10.24919/2413-2039.12/44.4

Ключові слова:

позашкільна освіта, заклади позашкільної освіти, дистанційне навчання, вихованці закладів позашкільної освіти.

Анотація

Анотація. У статті розглянуті та окреслені характеристики основних форм дистанційного навчання, що є інновацією не тільки для позашкільної освіти, а й для всієї освітньої системи країни. Вперше вчителі, вихователі, викладачі, педагогічні працівники змушені були за короткий час кардинально змінити форми та методи навчання і перейти на неадаптоване в сучасному освітньому процесі дистанційне навчання. Карантин змусив нас, освітян, в тому числі педагогів-позашкільників, працювати зі своїми гуртківцями у віддаленому доступі. І хоча на певний час оселилася тиша у навчальних кабінетах, лабораторіях, майстернях, карантин спонукає педагогів закладів позашкільної освіти до креативного пошуку активних форм спілкування з гуртківцями через мережу Інтернет, розвитку їх творчих здібностей та життєвих компетентностей. У статті надані поради щодо організації дистанційного навчання в закладах позашкільної освіти. У практику роботи педагогів увійшли проведення групових та індивідуальних онлайн-занять, майстер-класів, консультацій, хвилинок спілкування, відеопрезентацій, онлайн-виставок, фотозвітів та інше. Автор пропонує інструментарій дистанційного навчання на час карантинного періоду та різні дистанційні форми проведення занять у гуртку. Керівники гуртків тримають зв’язок із вихованцями та їх батьками через електронну пошту, телефонний зв’язок, Facebook, Messenger, Viber, Skype Instagram. Ситуація, яка виникла в країні, стала найбільшим та найскладнішим викликом для всієї освітянської спільноти та системи освіти України загалом за роки незалежності, дистанційне навчання стало вимушеним експериментом, який має стати поштовхом до аналізу, висновків, швидкого прийняття рішень для організації освітнього процесу в будь-яких умовах.

Посилання

1. Биков В.Ю. Дистанційна освіта – перспективний шлях до розвитку професійної освіти. Педагогічна газета. 2001. № 1. С. 2.

2. Дистанційна освіта в сучасній освітній діяльності. Освітній портал. URL: http://www.osvita.org.ua/articles/30.html.

3. Дистанційна освіта: плюси та мінуси. Освіта.ua. 06.02.2008. URL: https://ru.osvita.ua/vnz/reports/adv/46958/.

4. Концепція розвитку дистанційної освіти в Україні. Київ, 2000. 8 с.

5. Положення про дистанційне навчання: затверджено наказом Міністерства освіти і науки України № 40 від 21.01.2004 р. URL: http://ldo.lnpu.edu.ua/file.php/1/diff_docs/pol_dist_ob.htm.

6. Про Національну доктрину розвитку освіти : Указ Президента України від 17 квітня 2002 р. № 347/2002. URL: http://zakon.rada.gov.ua.

7. Про Національною програмою інформатизації : Закон України від 4 лютого 1998 р. № 74/98-ВР. Відомості Верховної Ради України (ВВР). URL: http://zakon.rada.gov.ua.

8. Про освіту : Закон України від 5 вересня 2017 р. № 2145-VIII. Відомості Верховної Ради (ВВР). 2017. № 38-39, ст. 380. URL: http://zakon.rada.gov.ua.

9. Про позашкільну освіту : Закон України від 22 червня 2000 р. № 1841-III. Відомості Верховної Ради України (ВВР). URL: http://mon.gov.ua›tag›pozashkil.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-02

Як цитувати

ВОРОНА, Л. (2024). ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ В ЗАКЛАДАХ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ. Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка», (44), 30–35. https://doi.org/10.24919/2413-2039.12/44.4