РОЛЬ РОЗВИТКУ ЛОГІЧНОГО МИСЛЕННЯ В СУЧАСНІЙ МАТЕМАТИЧНІЙ ОСВІТІ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2413-2039.12/44.12Ключові слова:
мислення, логічне мислення, математична освіта, методика навчання математики.Анотація
Анотація. У статті здійснено стислий аналіз вітчизняних і закордонних праць, що стосуються проблеми формування логічного мислення молодших школярів на сучасному етапі; проаналізовано підходи до процесу формування логічного мислення учнів початкової школи та коротко представлено стан формування логічного мислення в сучасній математичній освіті. Досліджено історію сутності поняття «логіка», теоретично обґрунтовано поняття «мислення», вказаний вид мислення, який переважає у молодших школярів, а також зазначено, що мислення є невіддільним процесом пізнання навколишнього світу; спрямовано увагу на важливість формування логічного мислення в молодших школярів. Здійснено спостереження за діяльністю вчителів початкової школи у процесі формування логічного мислення учнів, виявлено недоліки, які не сприяють повноцінному розумовому розвитку здобувачів освіти, помічена необхідність побудови такої моделі процесу навчання, яка сприяла б не тільки ефективному засвоєнню знань, формуванню навичок і вмінь, а й психічному розвитку учнів. Охарактеризовано особливості розвитку логічного мислення відповідно до вікових особливостей учнів, виявлено безпосередній вплив вікових особливостей на процес формування логічних дій, зазначено характеристики деяких із них. Звернено увагу на умови ефективного застосування прийомів розвитку логічного мислення в сучасній математичній освіті. На основі проаналізованих джерел виявлено стан розвитку логічного мислення в сучасній математичній освіті, а також визначено провідну роль математичної освітньої галузі в навчальному процесі. Акцентовано на тому, що мислення школярів має дуже великі й не повною мірою використовувані резерви й можливості. А ось розкрити до кінця ці резерви, на їх основі зробити навчання більш ефективним і творчим – складне і надважливе завдання сучасної педагогіки.
Посилання
1. Бутрім В.Л. Розвиток логічного мислення школярів на уроках математики. Початкова освіта. 2006. № 21. С. 4–47.
2. Ісаченко Г.В. Формування логічного мислення молодших школярів в процесі навчальної діяльності. 2016. URL: https://vseosvita.ua/library/formuvanna-logicnogo-mislenna-molodsih-skolariv-v-procesi-navcalnoi-dialnosti-107178.html
3. Музика Ю.О. Діагностика рівнів готовності майбутніх вчителів до формування логічного мислення молодших школярів. Збірник наукових праць. 2007. № 36. С. 145–148.
4. Присяжнюк Т.А. Сутність поняття «логічне мислення». Тези доповідей V Всеукраїнської наукової конференції “Проблеми та перспективи наук в умовах глобалізації”. ТНПУ ім. В. Гнатюка. Тернопіль, 2009. С. 104–107.
5. Яновська Т.А. Особливості розвитку мислення молодших школярів в умовах інтегрованого навчання. Педагогічна та вікова психологія. Київ, 2008. С. 22.
6. Ящук О.В. Формування логічного мислення молодших школярів на уроках математики: проблеми та перспективи. Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. 2015. Вип. 52.