НАЗЕМНЕ НАВЧАННЯ БОЙОВИХ ПОЛЬОТІВ МАЙБУТНІХ ЛЬОТЧИКІВ ТАКТИЧНОЇ АВІАЦІЇ В СУЧАСНОМУ ДИНАМІЧНОМУ ВІДКРИТОМУ ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ: ДО ПОСТАНОВКИ ПРОБЛЕМИ

Автор(и)

  • Роман НЕВЗОРОВ Харківський національний університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба https://orcid.org/0000-0003-1496-2465

DOI:

https://doi.org/10.24919/2413-2039.12/44.22

Ключові слова:

освіта, освітній простір, наземне навчання, майбутній льотчик тактичної авіації.

Анотація

Анотація. У статті здійснено аналіз поняття «сучасний динамічний відкритий освітній простір» у контексті ключових для нинішнього освітнього середовища тенденцій глобалізації та інтеграції. У результаті вивчення змістовних складників цього поняття запропоноване його авторське тлумачення. Вказано, що його визначальними ознаками у ХХІ столітті виступають масовізація, інформатизація та гуманізація освіти, а провідним педагогічним інструментом є сучасні інформаційні технології навчання. Стрімке поширення останніх викликало до життя низку новітніх педагогічних підходів і теорій. За таких умов будь-яка нова (або оновлена) педагогічна система об’єктивно потрапляє під вплив сучасного динамічного відкритого освітнього простору та закономірно потребує встановлення наукового статусу. Така ситуація склалося і навколо системи наземного навчання бойових польотів майбутніх льотчиків тактичної авіації. Тривалий час її незаслужено омини увагою теоретики військової педагогічної науки. Її традиційно розглядали лише як частину психолого-педагогічного вчення про методику льотного навчання. Проте, як доводить дослідження, роль і значення цієї системи значно ширше і вагоміше. По-перше, вона виконує пропевдичну функцію в структурі фахової підготовки військових льотчиків у закладі вищої військової освіти. По-друге, наземне навчання бойових польотів майбутніх льотчиків тактичної авіації давно потребує серйозного оновлення педагогічного змісту та інструментарію. Автором запропоновані складники її нової теорії, визначено їх зміст і розуміння в системі наукового апарату сучасної військово-педагогічної науки. Зроблений логічний і доцільний висновок про потребу виділення системи наземного навчання бойових польотів майбутніх льотчиків тактичної авіації в окремий розділ (область) військової педагогіки. Автор переконаний у необхідності саме такого інституціонального статусу цього педагогічного явища.

Посилання

1. Гандер Д.В. Профессиональная психопедагогика. Москва, 2007. 336 с.

2. Гершунский Б.С. Философия образования для ХХI века: в поисках практико-ориентированных образовательных концепций. Москва : ИнтерДиалект+, 1997. 287 с.

3. Гончаренко С. Український педагогічний словник. Київ, 1997. С. 223–224.

4. Добрынина Т.Н. Интерактивное обучение в системе высшего образования : монография. Новосибирск, 2008. 183 с.

5. Методика летного обучения : методические указания / сост. В.Д. Задорожный. УВАУ ГА (И). 2011. 79 с.

6. Попова О.И. Трансформация высшего образования в условиях цифровой экономики. Вопросы управления. 2018. Вып. 54. С. 158–160.

7. Словник української мови: в 11 тт. АН УРСР. Інститут мовознавства / за ред. І.К. Білодіда. 1970–1980. Т. 5. 1974. С. 43.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-03

Як цитувати

НЕВЗОРОВ, Р. (2024). НАЗЕМНЕ НАВЧАННЯ БОЙОВИХ ПОЛЬОТІВ МАЙБУТНІХ ЛЬОТЧИКІВ ТАКТИЧНОЇ АВІАЦІЇ В СУЧАСНОМУ ДИНАМІЧНОМУ ВІДКРИТОМУ ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ: ДО ПОСТАНОВКИ ПРОБЛЕМИ. Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка», (44), 140–145. https://doi.org/10.24919/2413-2039.12/44.22