НАЗЕМНЕ НАВЧАННЯ БОЙОВИХ ПОЛЬОТІВ МАЙБУТНІХ ЛЬОТЧИКІВ ТАКТИЧНОЇ АВІАЦІЇ В СУЧАСНОМУ ДИНАМІЧНОМУ ВІДКРИТОМУ ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ: ДО ПОСТАНОВКИ ПРОБЛЕМИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2413-2039.12/44.22Ключові слова:
освіта, освітній простір, наземне навчання, майбутній льотчик тактичної авіації.Анотація
Анотація. У статті здійснено аналіз поняття «сучасний динамічний відкритий освітній простір» у контексті ключових для нинішнього освітнього середовища тенденцій глобалізації та інтеграції. У результаті вивчення змістовних складників цього поняття запропоноване його авторське тлумачення. Вказано, що його визначальними ознаками у ХХІ столітті виступають масовізація, інформатизація та гуманізація освіти, а провідним педагогічним інструментом є сучасні інформаційні технології навчання. Стрімке поширення останніх викликало до життя низку новітніх педагогічних підходів і теорій. За таких умов будь-яка нова (або оновлена) педагогічна система об’єктивно потрапляє під вплив сучасного динамічного відкритого освітнього простору та закономірно потребує встановлення наукового статусу. Така ситуація склалося і навколо системи наземного навчання бойових польотів майбутніх льотчиків тактичної авіації. Тривалий час її незаслужено омини увагою теоретики військової педагогічної науки. Її традиційно розглядали лише як частину психолого-педагогічного вчення про методику льотного навчання. Проте, як доводить дослідження, роль і значення цієї системи значно ширше і вагоміше. По-перше, вона виконує пропевдичну функцію в структурі фахової підготовки військових льотчиків у закладі вищої військової освіти. По-друге, наземне навчання бойових польотів майбутніх льотчиків тактичної авіації давно потребує серйозного оновлення педагогічного змісту та інструментарію. Автором запропоновані складники її нової теорії, визначено їх зміст і розуміння в системі наукового апарату сучасної військово-педагогічної науки. Зроблений логічний і доцільний висновок про потребу виділення системи наземного навчання бойових польотів майбутніх льотчиків тактичної авіації в окремий розділ (область) військової педагогіки. Автор переконаний у необхідності саме такого інституціонального статусу цього педагогічного явища.
Посилання
1. Гандер Д.В. Профессиональная психопедагогика. Москва, 2007. 336 с.
2. Гершунский Б.С. Философия образования для ХХI века: в поисках практико-ориентированных образовательных концепций. Москва : ИнтерДиалект+, 1997. 287 с.
3. Гончаренко С. Український педагогічний словник. Київ, 1997. С. 223–224.
4. Добрынина Т.Н. Интерактивное обучение в системе высшего образования : монография. Новосибирск, 2008. 183 с.
5. Методика летного обучения : методические указания / сост. В.Д. Задорожный. УВАУ ГА (И). 2011. 79 с.
6. Попова О.И. Трансформация высшего образования в условиях цифровой экономики. Вопросы управления. 2018. Вып. 54. С. 158–160.
7. Словник української мови: в 11 тт. АН УРСР. Інститут мовознавства / за ред. І.К. Білодіда. 1970–1980. Т. 5. 1974. С. 43.