ЗАСТОСУВАННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ВИКЛАДАННІ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2413-2039.12/44.24Ключові слова:
види мовленнєвої діяльності, читання, говоріння, аудіювання, письмо, загальнотехнічна мова, професійно орієнтований текст.Анотація
Анотація. У статті здійснено аналіз цифрових технологій та онлайн-інструментів, котрі можуть бути використаними для тренування всіх чотирьох видів мовленнєвої діяльності. Крім того, проведено анкетування близько 200 студентів освітнього рівня «бакалавр» та «магістр» фізико-математичного факультету та інституту матеріалознавства та зварювання ім. Є.О. Патона. Проведено аналіз їх відповідей стосовно рівня володіння навичка- ми мовленнєвої діяльності та тематики завдань для розвитку кожного окремого виду мовленнєвої діяльності. Тематика завдань для тренування кожного окремого виду мовленнєвої діяльності була розділена на три категорії – загальновживана, загальнотехнічна та вузькоспеціалізована. В опитуванні зверталась увага на курс, на якому навчається студент (початковим курсам освітнього рівня «бакалавр» більш притаманний вибір загальновживаної тематики для тренування мовленнєвих навичок з іноземної мови, а сту- денти освітнього рівня «магістр» для кожного з видів мовленнєвої діяльності здебільшого вибирали вузькоспеціалізовані тексти та інформацію, що зумовлено безумовно рівнем знань професійної лексики та термінології рідною та іноземною мовами). Завдяки отриманим результатам стало можливим проаналізувати та підібрати найбільш зручні та корисні онлайн-інструменти для розробки завдань для тренування читання, аудіювання, говоріння та письма. Зроблено огляд безплатних версій платформ, котрі можуть бути використані в процесі викладання іноземної мови, а саме: Google Classroom та Google Forms, Wizer me, Nearpod.com, Classtime.com. Розглянуто всі види безплатних завдань, котрі можуть бути створені на базі цих платформ, перераховані наявні види завдань для кожного окремого виду мовленнєвої діяльності. Крім того, подані приклади використання таких цифрових інструментів, як Kahoot.com, Quizlet.com та Wordwall.com, та описані випадки та умови доречного їх використання.
Посилання
1. Akeredolu-Ale, B., Sotiloye B., Bodunde, H., Aduradola, R. Impact of the Digital Age on the Teaching and Learning of English and Communication Skills (Ecs): International Conference ICT for Language Learning, 7, 13–14 November 2014, Florence, (Italy), 2014. URL: https://conference.pixel-online.net/ICT4LL/files/ict4ll/ed0007/FP/0904-ICL560-FP-ICT4LL7.pdf
2. Malyuga, E. and Ponomarenko, E. Distance Teaching English for Specific Purposes. 5th International Conference of Education, Research and Innovation, 19-21 November, 2012, Madrid, Spain, 2012. P. 4530–4536. URL: https://library.iated.org/view/PONOMARENKO2012DIS
3. Mangayarkarasi, J. Teaching of English in the Digital Age. Language in India Strength for Today and Bright Hope for Tomorrow, Vol. 11, 11 November 2011. P. 417–420. URL: http://www.languageinindia.com/nov2011/v11i11nov2011.pdf
4. Padmavathi, G. English Teaching and Learning in the Digital Age. International Journal of Modern Engineering Research (IJMER), vol. 3(1), January-February 2013. P. 116–118. URL: http://www.ijmer.com/papers/Vol3_Issue1/ AS31116118.pdf
5. The Digital Teacher. URL: https://thedigitalteacher.com/framework/the-digital-classroom (access date: April 16, 2021)
6. Trajanovic, M. Distance learning and foreign language teaching. The Dynamics of Structures of the Contemporary Serbian Language, Sofia, Bulgaria, 2010. P. 441–452. URL: https://www.researchgate.net/publication/32231723_Distance_ learning_and_foreign_language_teaching
7. Vorobel O. and Kim. D. Language Teaching at a Distance: An Overview of Research. CALICO Journal, 13(3), Vol. 29, May, 2012. P. 548–562. URL: https://www.researchgate.net/publication/273564004_Language_Teaching_at_a_Distance_An_Overview_of_Research