ЗАСТОСУВАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ВЕБ-КВЕСТУ НА ЗАНЯТТЯХ З ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

Автор(и)

  • Олена СУПРУН Таврійський державний агротехнологічний університет імені Дмитра Моторного https://orcid.org/0000-0003-4369-712X
  • Наталія ЗАЙЦЕВА Таврійський державний агротехнологічний університет імені Дмитра Моторного https://orcid.org/0000-0002-8682-0434
  • Світлана СИМОНЕНКО Таврійський державний агротехнологічний університет імені Дмитра Моторного https://orcid.org/0000-0003-0599-3999

DOI:

https://doi.org/10.24919/2413-2039.12/44.29

Ключові слова:

веб-квест, гейміфікація, інтерактивні методики навчання, дистанційне навчання, e-learning, діджиталізація освітнього процесу.

Анотація

Анотація. У статі розглядаються особливості імплементації освітньої технології веб- квесту у процесі викладання іноземних мов студентам нелінгвістичних спеціальностей в умовах дистанційного та змішаного навчання. Викладено суть поняття діджиталізації та висвітлено основні тенденції сьогодення щодо переведення освіти та науки у цифровий формат для інтеграції найсучасніших ІТ-рішень у діяльність навчальних закладів. Досліджено особливості застосування ІКТ та обґрунтовано переваги використання технологій веб-квесту в дистанційному та змішаному навчанні. Розглянуто види веб-квестів, їх основні складники, а також етапи створення. Наголошується на перевагах застосування досліджуваної технології у викладанні іноземних мов, оскільки вона надає доступ до автентичних ресурсів та є одним із способів занурення у мову, що вивчається. У статті проаналізовано наявні онлайн-сервіси та інструменти для створення інтерактивних веб-квестів. Узагальнено та викладено практичний досвід застосування технологій веб-квесту під час викладання іноземних мов у Таврійському державному агротехнологічному університеті імені Дмитра Моторного. Доведено, що імплементація веб-квестів в аудиторне навчання та самостійну роботу з іноземних мов є високоефективним засобом розвитку комунікативних навичок та цифрової грамотності, актуалізації вокабуляру та поглиблення знань з лінгвокраїнознавства. Зроблено висновок щодо ефективності застосування технологій веб-квесту на заняттях з іноземної мови в немовних закладах вищої освіти, а також виявлено доцільність застосування веб-квестів для самостійної роботи студентів. Відзначено позитивний вплив веб-квесту на мотивацію здобувачів вищої освіти. Викладачам іноземних мов запропоновано інтегрувати веб-квест у навчальні програми для студентів нелінгвістичних спеціальностей.

Посилання

1. Зайцева НВ. Використання веб-квестів у викладанні німецької мови професійного спрямування. Молодь і ринок. 2017. № 6(149). С. 109–114.

2. Зайцева Н.В., Симоненко С.В., & Супрун О.М. Розвиток цифрової грамотності здобувачів вищої інженерної освіти при викладанні іноземної мови. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. 2020. № 74. С. 40–45. doi:10.31392/NPU-nc.series5.2020.74.09.

3. Супрун O.М. Використання інтерактивних методів навчання при викладанні іноземної мови студентам немовних спеціальностей. Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету. 2019. № 2(22), 162–169. doi:10.33842/22195203/2019/22/162/169.

4. Cтратегія розвитку вищої освіти в Україні на 2021 – 2031 роки. (2020). URL: http://www.reform.org.ua/. (дата звернення: 05.04.2021).

5. Шкарлет С. Цифрова трансформація освіти і науки є однією з ключових цілей МОН на 2021 рік. URL: https://mon.gov.ua/ua/news/cifrova-transformaciya-osviti-i-nauki-ye-odniyeyu-z-klyuchovih-cilej-mon-na-2021-

rik-sergij-shkarlet. (дата звернення: 5.04.2021).

6. Aguiar-Castillo, L., Clavijo-Rodriguez, A., Hernández-López, L., De Saa-Pérez, P., Pérez-Jiménez, R. Gamification and deep learning approaches in higher education. Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education. 2020. 100290. doi:10.1016/j.jhlste.2020.100290.

7. Dodge, B. (1997). Some thoughts about webquests. URL: http://webquest.org/sdsu/about_webquests.html. (дата звернення: 5.04.2021).

8. Liang, W., Fung, D. Development and evaluation of A Webquest-based teaching programme: students’ use of exploratory talk to exercise critical thinking. International Journal of Educational Research. 2020. № 104, 101652. doi:10.1016/j.ijer.2020.101652.

9. Lohr, A., Stadler, M., Schultz-Pernice, F., Chernikova, O., Sailer, M., Fischer, F., Sailer, M. On powerpointers, clickerers, and digital pros: Investigating the initiation of digital learning activities by teachers in higher education. Computers in Human Behavior. № 119, 106715. doi:10.1016/j.chb.2021.106715.

10. Symonenko, S., Lemeshchenko-Lagoda, V., & Kurashkin, O. Peculiarities of tablet PC application for ESP learning at agrarian and technical universities. Ukrainian Journal of Educational Studies and Information Technology. 2019.№ 7(4), 31-36. doi:10.32919/uesit.2019.04.04.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-03

Як цитувати

СУПРУН, О., ЗАЙЦЕВА, Н., & СИМОНЕНКО, С. (2024). ЗАСТОСУВАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ВЕБ-КВЕСТУ НА ЗАНЯТТЯХ З ІНОЗЕМНОЇ МОВИ. Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка», (44), 183–191. https://doi.org/10.24919/2413-2039.12/44.29