СПЕЦИФІКА ВИКЛАДАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ (ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ) У МОРСЬКИХ ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Олена ТІЩЕНКО Азовський морський інститут Національного університету «Одеська морська академія» https://orcid.org/0000-0002-1716-332X

DOI:

https://doi.org/10.24919/2413-2039.12/44.31

Ключові слова:

англійська мова за професійним спрямуванням, морський заклад вищої освіти, судноводіння, Модельний курс, міжнародна комунікація, здобувач освіти, практичні заняття, активне навчання.

Анотація

Анотація. Сучасні тенденції розвитку України, її прагнення до інтеграції у світовий освітній та інформаційний простір, стрімке зростання міжнародних контактів зумовлюють підготовку висококваліфікованих спеціалістів, які б були не лише професіоналами своєї справи, але також володіли б іншомовною комунікативною компетентністю. Тому, безперечно, англійська мова (за професійним спрямуванням) має значний вплив на формування сучасного фахівця морського транспорту. Сьогодні вона являє собою один із найважливіших засобів професійного спілкування фахівців морської галузі, оскільки переважна більшість морських суден мають багатомовні інтернаціональні екіпажі. У статті розкривається мета робочої програми та специфіка викладання освітньої компоненти «Англійська мова (за професійним спрямуванням)» у морських закладах вищої освіти України, зокрема в Азовському морському інституті Національного університету «Одеська морська академія». Авторка виокремлює особливе значення Модельного курсу 3.17 «Морська англійська мова» (Model Course 3.17 Maritime English»), який був розроблений фахівцями Міжнародної морської організації. Розкривається його вплив на викладання морської англійської мови у вітчизняних закладах вищої освіти. Наводяться приклади інноваційних (диспути, дискусії, проекти, презентації, дебати, відеолекції) та інтерактивних методів навчання (рольові ігри, ділові ігри, інтерактивні ігри, симуляція, робота в групах), які використовуються під час проведення практичних занять з англійської мови за професійним спрямуванням. При цьому у центрі навчального процесу знаходиться здобувач вищої освіти, а викладач є ініціатором та координатором цього процесу. У статті авторка особливо відзначає роль інтернету як освітнього середовища під час викладання англійської мови (за професійним спрямуванням). У дослідженні висвітлено роль міжнародної комунікації, яка має важливе значення для безпечного та ефективного функціонування морського транспорту.

Посилання

1. Бычкова, Н.В. Использование интерактивного обучения студентов в вузе в контексте компетентностного подхода. Преподаватель XXI век. 2017. № 3. С. 78–84.

2. Кирилюк Л.Г. Активное обучение: инструментарий и методы. Практична психологія та соціальна робота. 2005. № 12. С. 30

3. Манільські поправки до додатка до Міжнародної конвенції про підготовку і дипломування моряків та несення вахти (ПДНВ) 1978 року та Кодексу з підготовки і дипломування моряків та несення вахти (ПДНВ). URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/896_052 (дата звернення: 15.04.2021).

4. Про затвердження Морської доктрини України на період до 2035 року: Постанова КМУ від 7 жовтня 2009 р. № 1307. URL : http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1307-2009-%D0%BF (дата звернення: 15.04.2021).

5. Про затвердження Національної рамки кваліфікацій : Постанова Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 р. № 1341. URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1341-2011-%D0%BF (дата звернення: 15.04.2021).

6. Maritime English Model Course 3.17. London : International Maritime Organization, 2000. URL : http://www.marifuture.org//IMONewModelCourseMaritimeEnglish.pdf (дата звернення: 16.04.2021).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-03

Як цитувати

ТІЩЕНКО, О. (2024). СПЕЦИФІКА ВИКЛАДАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ (ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ) У МОРСЬКИХ ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка», (44), 202–206. https://doi.org/10.24919/2413-2039.12/44.31