ВИКОРИСТАННЯ БІОГРАФІЧНОГО МЕТОДУ В ДОСЛІДЖЕННІ СПРИЙНЯТЛИВОСТІ ДО НОВОГО

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2413-2039.18/50.8

Ключові слова:

біографічний метод, сприйнятливість до нового, біографічні відомості видатних особистостей.

Анотація

Анотація. У статті обґрунтовано доцільність застосування біографічного методу, яка зумовлена, по-перше, недостатністю експериментальних і тестових методів стосовно дослідження такого глибинного процесу, як сприйнятливість до нового; по-друге, сприйнятливість до нового видатних особистостей (особливості вияву її різних видів) має яскраво виражений характер, сумніву не викликає, забезпечує репрезентативність отриманих даних; як такі, що відповідають визначеним вимогам і завданням дослідження було обрано: автобіографії А. Дункан «Моє життя» і Г. Форда «Моє життя, мої досягнення», біографічні роботи А. Моруа «Життя Олександра Флемінга», Д. Штольценберга «Фріц Габер: хімік, лауреат Нобелівської премії, німець, єврей: біографія», K. Бенека «Вільям Конрад Рентген», В. Айзексона «Стів Джобс. Біографія засновника компанії Apple» (написані на основі спогадів і інтерв’ю, членів родин, сучасників); на основі аналізу біографічних відомостей О. Флемінга, В. Рентгена, А. Дункан, Ф. Габера, Г. Форда, С. Джобса, виявлено основні риси сприйнятливості до нового (відповідно до розробленої класифікації); зокрема: мимовільна (ненавмисна) сприйнятливість до нового О. Флемінга; довільна, цілеспрямована сприйнятливість нового В. Рентгена; «вільний» танець А. Дункан, заснований на власних відчуттях, викликаних музикою; сприйнятливість до нового, яка стимулювалася когнітивними уявленнями, ідеєю служіння Батьківщині (Німеччині) – Ф. Габера; пристрасть до винахідництва, прагнення винайти «візок, що сам рухається» і потім його безкінечно вдосконалювати – Г. Форда; передбачення бажань і потреб потенційних споживачів, розуміння перетворюючого впливу персональних гаджетів – С. Джобса; розкрито фактори, що вплинули на виявлення сприйнятливості до нового в кожному конкретному випадку.

Посилання

1. Айзексон В. Стів Джобс. Біографія засновника компанії Apple. Нью Йорк: Видавництво Брайт Букс, 2016. 608 с.

2. Рейтинг Global Innovation 1000 – 2019. Strategy And Part of the PwC network: веб-сайт. URL: https://www.strategyand.pwc.com/gx/en/insights/innovation1000.html (дата звернення: 12.10.2017).

3. Форд Г. Моє життя, мої досягнення. (1922). Самоосвіта. Матеріали для самоосвіти і саморозвитку : веб-сайт. URL: https://samoosvita.in.ua/genri-ford-moye-zhyttya-moyi-dosyagnennya-osnovni-ideyi-knygy (дата звернення: 15.01.2013).

4. Chesbrough H. «Open Innovation. The New Imperative for Creating and Profiting from Technology». Boston : Harvard Business School Press, 2003. 227 p.

5. Beneke Klaus Wilhelm Conrad Röntgen. Nehmten, Verlag Reinhard Knof, 1998. 60-83.

6. Denzin N. The Reserch Act. A Theoretical Introduction to Sociological methods.New York, Routledge, 2009. 379 р.

7. Duncan I. My Life.New York, Editora Liveright Publishing Corporation, 2013. 322 p.

8. Maurois André. La vie de sir Alexander Fleming. Paris, French & European Pubns, 1959. 311 р.

9. Sas Nataliia Mukolaivna. Definition, classification and characteristics receptive to the new. Scientific World Journal. 2023. No 17. P. 74–80.

10. Samarska Lada, Sas Nataliia Deep foundations of happiness. Principal fundamentals of different types of understanding happiness. Український соціум. 2021. No 1(76). P. 23–29.

11. Stoltzenberg Dietrich. Fritz Haber: Chemist, Nobel Laureate, German, Jew : A Biography. 2004. 326 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-27

Як цитувати

САС, Н. (2024). ВИКОРИСТАННЯ БІОГРАФІЧНОГО МЕТОДУ В ДОСЛІДЖЕННІ СПРИЙНЯТЛИВОСТІ ДО НОВОГО. Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка», (50), 57–64. https://doi.org/10.24919/2413-2039.18/50.8