ТИПОЛОГІЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ДО ПОРТРЕТА ПЕДАГОГА-НАСТАВНИКА МОЛОДИХ ВИХОВАТЕЛІВ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2313-2094.6/38.119533Ключові слова:
портрет наставника, наставник, якості особистості, професійно-значущі якості особистості, професійні цінності, авторитет педагога.Анотація
Анотація. Передавання молодим педагогам знань, навичок і досвіду відіграє важливу роль у забезпеченні ефективності функціонування сучасних закладів освіти, сприяючи якісній реалізації їх завдань та функцій. Саме педагог-наставник забезпечує професійний розвиток молодих педагогів в умовах робочого місця. У статті розглянуто структурні складові особистості педагога-наставника, які визначають ефективне здійснення наставницької діяльності, на основі чого було побудовано особистісно- професійний портрет педагога-наставника.
Посилання
Андреев, В.И. (1988). Диалектика воспитания и самовоспитания творческой личности. Казань: Изд. Казанского Унив., 228 с.
Кан-Калик, В.А., & Никандров, Н.Д. (1987). Педагогическое творчество учителя. Москва: Педагогика, 159 с.
Маторін, Є. (2014). Про базовий компонент професійної компетентності менеджера освіти. Людинознавчі студії: зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка. Серія «Педагогіка», 29 (3), 96–104.
Никитенко, О. (2013). Професійно-особистісні якості як основа виховання майбутніх учителів. Людинознавчі студії: зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка. Серія «Педагогіка», 27, 33–45.
Сорока-Росинский, В.Н. (1991). Педагогические сочинения. Москва: Педагогика, 239 с.
Фромм, Э. (1992). Душа человека. Москва: Республика, 430 с.
Хорни, К. (1993). Невротическая личность нашего времени. Самоанализ. Москва: Прогресс, 186 с.
Юнг, К.Т. (1995). Психологические типы. СПб.: Ювента, 719 с.
Koch, A. (2018). Childrenʼs Perspectives on Happiness and Subjective Well-being in Preschool. Children & Society, 32, 73–83. doi: 10.1111/chso.12225.
Puryear, J., Kettler, T., & Rinn, A. (2017). Relating Personality and Creativity: Considering What and How We Measure. The Journal of Creative Behavior. doi: 10.1002/jocb.174.
Spranger, E. (1914). Lebensformen. Geisteswissenschaftliche Psychologie und Ethik der Persönlichkeit. Halle: Niemeyer, 466 s.