НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ ЯК ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА
DOI:
https://doi.org/10.24919/2313-2094.6/38.121484Ключові слова:
національно-патріотичне виховання, національна ідея, патріотизм, національна свідомість, учнівська молодь.Анотація
Анотація. У статті проаналізовано особливості національно-патріотичного виховання, спрямованого насамперед на формування патріотизму та національної самосвідомості особистості. Водночас воно спирається на культурно-історичний досвід народу, його звичаї, традиції та багатовікову мудрість, духовність. Доведено, що ціннісне ставлення школярів до Батьківщини, суспільства, до себе та праці визначає їхній звʼязок зі своїм народом, державою і соціумом, особистісну гармонію і самоутвердження, розвинену потребу в трудовій і громадській активності на благо України.
Посилання
Бех, І. (2016). Виховуємо патріотизм як почуття і цінність. Вихователь-методист дошкільного закладу, 6, 4–8.
Ведмеденко, Д.В., & Осовська, О.П. (2016). Формування національно-культурної самосвідомості як основи духовно-морального розвитку учнів. Національно-патріотичне виховання дітей та молоді у сучасному освітньому просторі України на засадах етнопедагогіки: матеріали Всеукр. наук.- прак. інтернет-конф. (c. 40–43). Івано-Франківськ: Місто НВ.
Вишневський, О.І., Кобрій, О.М., & Чепіль, М.М. (2001). Теоретичні основи педагогіки. Дрогобич: Відродження, 268 с.
Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді. (Додаток до наказу Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 р. № 641). Взято з http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/47154/
Поніманська, Т. (2006). Дошкільна педагогіка. Київ: Академвидав, 456 с.
Ступарик, Б. (1995a). Національно-виховні традиції галицьких гімназій. Система національного виховання як фактор цілісного розвитку особистості: актуальні проблеми та історичний досвід (c. 38–40). Івано-Франківськ.
Ступарик, Б. (1995b). До питання про мету національного виховання. Джерела, 4, 3–10.
Чепіль, М. (2013). Теоретико-методологічні аспекти патріотичного виховання. Проблеми українського національного виховання (c. 34–43). Дрогобич: РВВ ДДПУ ім. Івана Франка.
Чорна, К.І. (2013). Основні пріоритети виховання громадянина-патріота в умовах української державності. Н. Скотна, М. Чепіль (Ред.), Проблеми українського національного виховання (с. 63–73). Дрогобич.
Шкільна, І.М. (2016). Вікові особливості старших підлітків у вихованні національної гідності як вияву моральної свідомості. Національно-патріотичне виховання дітей та молоді у сучасному освітньому просторі України на засадах етнопедагогіки: матеріали Всеукр. наук.-прак. інтернет-конф. (с. 43–49). Івано-Франківськ: Місто НВ.
Hand, M. (2011). Should We Promote Patriotism in Schools? Political Studies, 59, 328–347. doi: 10.1111/j.1467-9248.2010.00855.x.
Prencipe, A., & Helwig, C. (2002). The Development of Reasoning about the Teaching of Values in School and Family Contexts. Child Development, 73, 841–856. doi: 10.1111/1467-8624.00442.