ВИХОВАННЯ В УЧНІВ ЦІННІСНОГО СТАВЛЕННЯ ДО ІНШИХ ЛЮДЕЙ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2313-2094.6/38.119518Ключові слова:
цінність, ціннісне ставлення, інші люди, технологія, розвʼязування життєвих задач.Анотація
Анотація. У статті розглядається сутність і подається класифікація особистісних цінностей школяра. Стверджується необхідність виховання в учнів ціннісного ставлення до інших людей, яка є особливою цінністю і системою установок, мотивів, потреб, поглядів і переконань, в основі яких лежать принципи ціннісного ставлення до інших людей, які проявляються в активно-діяльному ставленні до людей і ґрунтуються на визнанні людини як найвищої цінності. Розкриваються особливості використання інноваційної технології – розвʼязування життєвих задач у вихованні в учнів ціннісного ставлення до інших людей.
Посилання
Бернс, Р. (1988). Развитие Я-концепции и воспитание. Москва: Педагогика, 285 с.
Бех, І.Д. (1997). Наукові засади створення особистісно орієнтованих виховних технологій. Початкова школа, 3, 4–8.
Бутківська, Т.В. (2002). Цінності: від учителя до учня. Початкова школа, 2, 6–8.
Кант, И. (1965). Сочинения (Т. 1–6; Т. 4). Москва, 354 с.
Куриленко, Т.М. (2002). Задачи и упражнения по нравственному воспитанию. Минск: Народная асвета, 193 с.
Макаренко, А.С. (1984). Методика організації виховного процесу (Т. 5). Київ: Рад. школа, 382 с.
Савченко, О.Я. (1996). Цілі й цінності реформування сучасної освіти. Шлях освіти (с. 120–123).
Сухомлинська, О.В. (1997). Цінності у вихованні дітей та молоді: етап розроблення проблеми. Педагогіка і психологія, 1, 105–110.
Хьел, Л., & Зиглер, Д. (1997). Основные положения исследования и применения теории личности. Ленинград: Питер, 606 с.
Царёв, В.Е., & Кузьмичева, И.А. (1998). Психолого-педагогические принципы воспитания поступком в концепции К. Оллред. Вопросы психологии, 6, 134–141.
Berger, G. (1988). Making up your mind about drags. N.Y.: Dutton, 90 p.
Brągiel, J. (1996). Zrozumieć dziecko skrzywdzone. Opole, 143 p.
Ireson, J., & Hallam, S. (2005). Pupilsʼ liking for school: Ability grouping, selfconcept and perceptions of teaching. British Journal of Educational Psychology, 75, 297–311. doi: 10.1348/000709904X24762.
Hassan, M., & Geys, B. (2017). What Do We Value Most in Schools? A Study of Preference Rankings of School Attributes. Social Science Quarterly, 98, 1313–1327. doi: 10.1111/ssqu.12337.
Klasson, Frank H., Imig, David G., & Collier, John L. (Eds.). (1972). Innovation in teacher education: An international perspective. Washington: International Council on Education for Teacher, S.a., 165 p.
Kohlberg, L. (1978). The cognitive-developmental approach to moral development. Phi Delta Kappan, 115 p.
Orpwood, G., & Werdelin, I. (1987). Science and technology in the primary school of tomorrow. Paris: UNESCO, 216 p.
Tamminen, K. (1991). Religious development in childhood and youth: an emper. study. Hels, 379 p.