ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ЯК АЛЬТЕРНАТИВА ТРАДИЦІЙНІЙ ОСВІТІ В ЧАСИ ПАНДЕМІЇ COVID-19

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2413-2039.12/44.7

Ключові слова:

дистанційне навчання, кризова дистанційна освіта, традиційна освіта, студентоцентрований підхід до навчання.

Анотація

Анотація. Стаття присвячена аналізу світової ситуації в освіті, спричиненої пандемією COVID-19. Дистанційне навчання прийняте як єдине та ексклюзивне освітнє рішення на час надзвичайних подій, що призвели до закриття навчальних закладів у світі в 2020 році. В той час як ідеї, впровадження та організація процесу дистанційного навчання знайш- ли своє часткове висвітлення у певних наукових дослідженнях, проблема кризової заміни традиційної освіти дистанційним навчанням залишається маловивченою. Представлено чітке розмежування термінів «дистанційне навчання» та «кризова дистанційна освіта». Основна відмінність полягає в її раптовій, незапланованій та вимушеній реалізації. До характерних рис кризової дистанційної освіти зараховують раптовість, інтернаціоналізм, поширення, популярність та нав’язування. Вивчено переваги, недоліки та проблеми дистанційного навчання у вищій освіті під час пандемії. Криза може створити середовище, в якому поточні зміни в системі освіти є більш доступними, ніж у звичайні часи. Перехід традиційної освіти в кризову дистанційну освіту повинен мати розвивальний характер. Нині науковці заявляють, що роль вчителя має бути переосмислена. Отже, в дослідженні ми підійшли до проблеми, яка залишається гостро обговорюваним питанням, що призводить до конфлікту між двома навчальними підходами: студентоцентрованим та особистісно орієнтованим на вчителя. Підхід, орієнтований на вчителя, піддається критиці через традиційне стандартизоване тестування, відсутність вимірювання набутих знань, стимулювання навчання тощо. Більшість викладачів, що навчають студентів онлайн, заявляють, що навчання, яке базується на студентоцентрованому підході, змінить дистанційне навчання на продук- тивний, ефективний та прогресивний процес. Таким чином, використовуючи технологію дистанційного навчання, викладачі мають надихати студентів, виявляти творчі здібності, надавати індивідуальну підтримку, заохочувати до навчання, мотивувати та залучати студентів до процесу набуття знань. Проаналізовано три форми взаємодії студентів в Інтернет-середовищі: студент-кон- тент, студент-студент, студент-викладач. Досліджено ситуацію із впровадженням дистанційного навчання в Україні. Незважаючи на той факт, що населення України не характеризується високим рівнем цифрової грамотності, виникає низка інших проблем, таких як зниження рівня успішності студентів, низька якість Інтернету та нестача чи відсутність пристроїв для онлайн-навчання. У статті наголошується, що успішне функціонування дистанційного навчання в кризовий період має базуватися на студентоцентованому підході до навчання, де роль викладача зосе- реджена головним чином на студентах та виявленні потенційних бар’єрів у навчанні.

Посилання

1. Allen, I.E., & Seaman, J. Digital compass learning: Distance education enrollment report 2017. Boston: Babson survey research group. URL: https://educationaltechnologyjournal.springeropen.com/articles/10.1186/s41239-020-00194-2 (last access 14.02.2021).

2. Biggs, J. Teaching for Quality Learning at University. St. Edmundsbury Press, Suffolk, 1999. 357 p.

3. Communications Department of the Secretariat of the CMU. Oleksiy Honcharuk: National Digital Literacy Platform “Diia: Digital Education”. URL: https://www.kmu.gov.ua/en/news/oleksij-goncharuk-nacionalna-osvitnyaplatforma-z-cifrovoyi-gramotnosti-diya-cifrova-osvita-startuye-vzhe-21-sichnya (last access 10.03.2021).

4. Darling-Hammond, L. Performance based-assessment and educational equity. Harvard Educational Review, 1994. No. 64, (1). Pp. 5–30.

5. Education and the Pandemic: the attitudes of Ukrainians towards distance learning and External Independent Testing in 2020. URL: https://dif.org.ua/en/article/education-and-the-pandemic-the-attitudes-of-ukrainianstowards-distance-learning-and-external-independent-testing (last access 15.03.2021).

6. Feasley, C.E. Distance education. Encyclopedia of educational research /in M. C. Alkin ed. New York: Macmillan, 1992. Pp. 334-342.

7. Foley, J.K. Distance education for American universities and the world. American Journal of Agricultural Economics, 1998. No. 80, (5). Pp. 973–979.

8. Golden, C. Remote teaching: The glass half-full. EDUCAUSE Review. URL: https://er.educause.edu/blogs/2020/3/remote-teaching-the-glass-half-full (last access 01.04.2021).

9. Ham, R. Distance education: Teaching tools for the 21 century. The Technology Teacher, 1995. No. 54, (6). Pp. 43–45.

10. Lily, A.L., Ismail, A.F., Abunasser, F.M. Distance education as a response to pandemics: Coronavirus and Arab culture. 2020. URL: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7387275/ (last access 10.04.2021).

11. Moore, M.G. Editorial: Three types of interaction. American Journal of Distance Education, 1989. No. 3, (2). Pp. 1–7. URL: https://doi.org/10.1080/08923648909526659. (last access 03.03.2021).

12. Riggs, S. Student-centered remote teaching: Lessons learned from online education. Educause, 2020. URL: https://er.educause.edu/blogs/2020/4/student-centered-remote-learning. (last access 03.03.2021).

13. Roblyer, M.D., Edwards, J., Havriluk, M.A. Integrating educational technology into teaching. Upper Saddle River, NJ: Merrill, 1997.

14. Sinclair, M. Education in emergencies. Learning for a future: Refugee education in developing countries. UNHCR, Geneva, Switzerland, 2001. Pp. 1–84.

15. The Cabinet of Ministers of Ukraine. Presentation of the First Digital Literacy Survey in Ukraine (2019). URL: http //www.youtube.com/watch?v=t3ghLyjzqLM&feature=youtu.be (last access 03.03.2021).

16. The State Statistics Service of Ukraine. Communication Subscribers as of January 1, 2019. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2019 /zv/az/az_e/az0119_e.htm (last access 04.03.2021).

17. UNESCO (2020a). COVID-19 education. URL: https://en.unesco.org/covid19/educationresponse/globalcoalition (last access 03.02.2021).

18. UNESCO (2020g). Adverse consequences of school. URL: https://en.unesco.org/covid19/educationresponse/consequences (last access 02.02.2021).

19. What is E-learning. URL: https://www.igi-global.com/dictionary/administrators-assessments-online-courses-student/8785). (last access 10.02.2021).

20. WHO. Coronavirus disease (COVID-19) Pandemic. World Health Organization: web-site. URL: https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019. (last access 07.02.2021).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-03

Як цитувати

ЖУМБЕЙ, М. (2024). ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ЯК АЛЬТЕРНАТИВА ТРАДИЦІЙНІЙ ОСВІТІ В ЧАСИ ПАНДЕМІЇ COVID-19. Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка», (44), 51–57. https://doi.org/10.24919/2413-2039.12/44.7