СУТНІСТЬ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ ТА ЇХ МОЖЛИВОСТІ В РОЗВИТКУ ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ ОСОБИСТОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2413-2039.12/44.21

Ключові слова:

освітня діяльність, студент, викладач, діалог.

Анотація

Анотація. У статті автором теоретично обґрунтовано ефективність інтерактивних технологій навчання в процесі розвитку творчих здібностей студентів. Чинна система професійної підготовки досить успішно забезпечує засвоєння майбутніми педагогами знань, умінь і навичок професійної діяльності, а ось розвиток інших професійних якостей є складним процесом, що вимагає значного підвищення значення професійного виховання, актуалізації процесів самопізнання й самовдосконалення. Вища освіта займає особливе місце в освітній системі, бо вона безпосередньо готує молодь до трудової діяльності, забезпечуючи при цьому різнобічний інтелектуальний розвиток. Вітчизняна система вищої освіти, заснована на стійких традиціях, гнучко реагує на вимоги сучасності і є передовою в галузі впровадження інноваційних технологій. Учені і практики дедалі більше переконуються, що для здійснення сучасних цілей освіти необхідна зміна фундаментальних принципів навчання, їх філософсько-методологічної парадигми. Однією з таких парадигм може бути визнано інноваційне навчання, що включає в себе нові освітні процеси, нові технології. Ретельне вивчення і аналіз вітчизняної педагогіки дають змогу констатувати, що упродовж XX століття педагогічна технологія виступала предметом багатьох дискусій та наукових суперечок. Жоден видатний педагог не міг обійти проблему технологізації освітнього процесу. Настільки широкий інтерес до педагогічних технологій викликаний різними мотивами: одні вчені традиційно слідують модним напрямом; інші стурбовані станом освіти і вбачають у технологізації чергову панацею від усіх негараздів; треті вважають, що технологізація – об’єктивний процес, який підготував етап еволюції освіти для вирішення якісно інших завдань. Використання інтерактивних технологій у сфері освіти показало, що з’явилися засоби, спроможні перевести сферу освіти на новий щабель – щабель технології. Створення високоефективних технологій навчання дає змогу не тільки студентам підвищувати ефективність засвоєння навчального матеріалу, але і педагогам приділяти більше уваги питанням індивідуального та особистісного зростання студентів.

Посилання

1. Аристотель. Сочинения: в 4 т. Москва : 1983. Т. 4. С. 78.

2. Артемьева Т.И. Проблема способностей: личностный аспект. Психологический журнал. 1984. Т. 5. № 3. С. 46–55.

3. Венгер Л.А. Педагогика способностей. Москва : Знание, 1973. 96 с.

4. Гончаренко С. Український педагогічний словник. Київ : Либідь, 1997. 376 с.

5. Еримбетова С. Использование интерактивных (диалоговых) технологий обучения в процессе творческого саморазвития личности учащихся Альма Матер. Вестник высшей школы. 2003. № 11. С. 48.

6. Коваль О.В. Формування музичних здібностей молодших школярів на уроках музики : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02. Ніжинський держ. пед. ун-т ім. Миколи Гоголя. Ніжин, 2002. 251 с.

7. Психология. Словарь / под ред. А.В. Петровского, Г.М. Ярошевского. 2-е изд., испр. и доп. Москва : Политиздат, 1990. 494 с.

8. Фіцула М.М. Педагогіка: Навчальний посібник для студентів вищих педагогічних закладів освіти. 3-тє вид., перероб. і доп. Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2005. 232 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-03

Як цитувати

ЛІСОВСЬКА, Т. (2024). СУТНІСТЬ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ ТА ЇХ МОЖЛИВОСТІ В РОЗВИТКУ ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ ОСОБИСТОСТІ. Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка», (44), 135–139. https://doi.org/10.24919/2413-2039.12/44.21