ПРОБЛЕМА САМОПРЕЗЕНТАЦІЇ ВИКЛАДАЧА ІНОЗЕМНИХ МОВ У СИСТЕМІ ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2413-2039.12/44.25Ключові слова:
самопрезентація, саморозкриття, соціальна присутність, онлайн-освіта, синхронна взаємодія, асинхронна взаємодія, викладач іноземних мов, професійний імідж.Анотація
Анотація. Самопрезентація викладача іноземних мов – це важливий інструмент його професійного становлення та формування позитивного професійного іміджу. Метою цього дослідження є розгляд проблеми самопрезентації викладача іноземних мов у системі дистанційної освіти. Робиться спроба дослідити канали та визначити основні методи на принципи самопрезентації викладача іноземних мов. Нагальний перехід освітнього процесу ЗВО в дистанційну форму змінив звичний формат взаємодії «викладач-студент», який в основному реалізовувався до, під час та після занять в аудиторіях. Технологічно опосередковане середовище Інтернету обмежує певні аспекти невербального спілкування, яке становить значну частину іміджформуючої інформації, що змушує викладача спиратися на доступні в таких умовах інструменти самопрезентації. У статті аналізуються проблематика самопрезентації викладача іноземних мов в умовах синхронної та асинхронної комунікації. Розглядаються особливості самопрезентації під час онлайн-заняття, складністю якої є спілкування в реальному часі через технологічні засоби онлайн-зв’язку і неможливість ретельно продумати кожне слово. Відповідно, досліджується самопрезентація викладача через взаємодію не в реальному часі, де провідне місце займають персональні сторінки в соціальних мережах, професійних онлайн-спільнотах, платформах дистанційного навчання, наукових платформах, застосунках для обміну повідомленнями. Завдяки аналізу наукових досліджень встановлено, що активна соціальна присутність викладача, його відкритість та безпосередність виступають основними принципами самопрезентації. Відповідно до принципів, виокремлено методи самопрезентації викладача іноземних мов, а саме: проєктування навчального продукту в умовах середовища Інтернету, безперервне оцінювання, збільшення каналів комунікації.
Посилання
1. Олійник О.О. Ділове спілкування : навчальний посібник. Красноармійськ : КІІДонНТУ, 2009. 380 с.
2. Педагогіка вищої школи : словник-довідник / О.О. Фунтікова [упор.]. Запоріжжя : ГУ «ЗІДМУ», 2007. 404 с.
3. Ghamdi, A.A., Samarji, A., & Watt, A. (2016). Essential Considerations in Distance Education in KSA: Teacher Immediacy in a Virtual Teaching and Learning Environment. International Journal of Information and Education Technology, 6, 17–22.
4. Korzh R., Peleshchyshyn A., Syerov Yu., Fedushko S. University’s Information Image as a Result of University Web Communities’ Activities. Advances in Intelligent Systems and Computing : Selected Papers from the International Conference on Computer Science and Information Technologies, CSIT 2016, September 6-10 Lviv, Ukraine, Shakhovska N. (Ed.). Springer International Publishing, 2017. Series Volume 512. P. 115–127.
5. Kucuk, M. (2009). Teacher Immediacy Behaviors And Participation in Computer Mediated Communication. The Turkish Online Journal of Distance Education, 10.
6. McGill R.M. Managing Your Social Media Profile. 2016. URL: https://www.teachertoolkit.co.uk/2016/11/11/social-media-protection/ (дата звернення: 22.012021)
7. Miller, A.N., Katt, J.A., Brown, T., & Sivo, S. (2014). The Relationship of Instructor Self-Disclosure, Nonverbal Immediacy, and Credibility to Student Incivility in the College Classroom. Communication Education, 63, 1–16.
8. Oakley B., Poole D., Nestor M-A. (2016). Creating a Sticky MOOC. Online Learning. Volume 20 Issue 1, 1–12.
9. Rasmussen, B. and F. Mishna (2008). A Fine Balance: Instructor Self-Disclosure in the Classroom. Journal of Teaching in Social Work, 28, 191–207.
10. Stoltz, M., Young, R.W., & Bryant, K.L. (2014). Can Teacher Self-Disclosure Increase Student Cognitive Learning? College student journal, 48, 166–172.
11. Tu, C., & Mcisaac, M. (2002). The Relationship of Social Presence and Interaction in Online Classes. American Journal of Distance Education, 16, 131–150.