ЯКІСТЬ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ В НІМЕЧЧИНІ: РЕАЛІЇ ТА ОСОБЛИВОСТІ

Автор(и)

  • Надія ФЕДЧИШИН Тернопільський державний медичний університет імені І.Я. Горбачевського https://orcid.org/0000-0002-0909-4424

DOI:

https://doi.org/10.24919/2413-2039.11/43.220471

Ключові слова:

якість медичної освіти; система професійної підготовки; майбутні лікарі; навчальний план.

Анотація

У статті проаналізовано рівень підготовки майбутніх лікарів у Німеччині, який базується на науковій основі та гарантованій якості підготовки фахівців медицини. Обґрунтовано, що медичне навчання закладає необхідний фундамент для медичної професії в середовищі, яке характеризується швидким науковим прогресом. Усвідомлення неможливості оптимальної реалізації визначених напрямів удосконалення системи професійної підготовки майбутніх лікарів в умовах традиційних навчальних планів, незважаючи на їх оновлення відповідно до нового законодавства, запропоновано огляд розробки й паралельної реалізації експериментальних навчальних планів, що здійснюється владою федеральної землі, в якій знаходиться ЗВО. Обґрунтовано цілі реформ та очікуваних результатів якісного удосконалення медичної освіти, врегулювання можливостей переходу від експериментального до традиційного навчального плану з урахуванням вимог післядипломної освіти, зарахування кількісних і якісних показників підготовки студентів, визначено об’єктивні оцінки ефективності навчальних планів у процесі апробації та реалізації кінцевих результатів. Пояснено, що до медичної кваліфікації належать як формування навичок і умінь в області наукових досліджень, так і підготовка персоналу для викладання, наукових розвідок. Професорсько-викладацький склад забезпечує викладання базових предметів та клінічних дисциплін й викладання предметів до клінічного та клінічного циклу забезпечують штатні викладачі. Якісна підготовка фахівця має відповідати стандартам вищої освіти, академічним вимогам, конституційному праву на медичне обслу-говування.

Посилання

Andreychyn, S. (2006). Medychna osvita u Slovatskiy respublitsi [Medical education in the Slovak Republic]. Ternopil: TDMU “Ukrmedknyha” [in Ukrainian].

Bourke, A. (1997). The Internationalisation of Higher Education: the Case of Medical Education. Higher Education Quarterly, 51 (4), 325–346. doi: https://doi.org/10.1111/ 1468-2273.00050.

Bühler, G. (1999). Medizinstudium und Studienreform in der SBZ und in der DDR (1945 bis 1990) [Medical Education and Reform in the Soviet Occupation Zone and the GDR (1945‒1990)]. Frankfurt am Main: Mabuse-Verl [in German].

Ertl, H. (2005). Higher Education in Germany: a Case of ‘Uneven’ Expansion? Higher Education Quarterly, 59 (3), 205–229. doi: https://doi.org/10.1111/j.1468-2273. 2005.00292.x.

Fedchyshyn, N., & Bychok, A. (2017). Kontsept zabezpechennya yakosti vyshchoyi medychnoyi osvity: dosvid Ukrayiny y tradytsiyi Nimechchyny [The concept of quality assurance in higher medical education: the experience of Ukraine and the traditions of Germany]. In A. Shulhay & N. Fedchyshyn (Eds.), Yakist vyshchoyi medychnoyi osvity (do 60-ty richchya TDMU) ‒ Quality of higher medical edu-cation (up to the 60th anniversary of TSMU) (pp. 158–177). Ternopil: TDMU [in Ukrainian].

Gebert, G. (1994). Die Reform der Ausbildung zum Arzt [Reforms in Doctor’s Training]. Medizinische Ausbildung – Medical Education, 11 (2), 138–148 [in German].

Huisman, J., Meek, L., & Wood, F. (2007). Institutional Diversity in Higher Educa-tion: a Cross‐National and Longitudinal Analysis. Higher Education Quarterly, 61 (4), 563–577. doi: https://doi.org/10.1111/j.1468-2273.2007.00372.x.

Kliesch, S. (1990). Zur Situation der ärztlichen Ausbildung in BRD [To the situation with Medical Education in Germany]. Medizinische Ausbildung – Medical Edu-cation, 7 (2), 144–147 [in German].

Klishch, H., Fedchyshyn, N., & Yelagina, N. (2017). Quality improvement through quality audit in Austrian higher education. Medychna osvita – Medical Education, 2 (74), 153–157.

Kuchumova, N. (2012). Rozvytok systemy vyshchoyi medychnoyi osvity v nimetskomov-nykh krayinakh (druha polovyna XX – pochatok XXI stolittya) [Development of the system of higher medical education in German-speaking countries (second half of the XX – beginning of the XXI century)]. (Candidate’s thesis). Drohobych [in Ukrainian]. Lavrysh, Yu. (2009). Medychna pidhotovka medychnykh sester v universytetakh Kanady [Nursing training at Canadian universities]. (Candidate’s thesis). Kyiv [in Ukrainian].

Nakhaieva, Ya., Fedchyshyn, N., Novitska, O., Vykhrushch, A., Yelahina, N., Hor-pinich, T., Kolodnytska, O., & Novitska, O. (2020). Formation of Professional Speaking for Future Doctors Through the Prism of Medical Terminology Study. International Journal of Applied Exercise Physiology, 9 (4), 27–37.

O’Brien, B., Forrest, K., Wijnen‐Meijer, M., & ten Cate, O. (2018). A Global View of Structures and Trends in Medical Education. In T. Swanwick, K. Forrest, & B. O’Brien (Eds.), Understanding Medical Education (pp. 7‒22). doi: https://doi.org/10.1002/9781119373780.ch2.

Palamarenko, I. (2014). Profesiyna pidhotovka simeynykh likariv u vyshchykh medych-nykh shkolakh Velykobrytaniyi [Professional training of family doctors in higher medical schools of Great Britain]. Ya. Tsekhmister (Ed.). Kyiv: Center for Edu-cational Literature [in Ukrainian].

Powell, J., Graf, L., Bernhard, N., Coutrot, L., & Kieffer, A. (2012). The Shifting Relationship between Vocational and Higher Education in France and Germany: towards convergence? European Journal of Education, 47 (3), 405–423. doi: https://doi.org/10.1111/j.1465-3435.2012.01534.x.

Schäfer, H. (1998). Studienreform in der deutschen Medizin 1953–1990 [Educational Reforms in German Medicine 1953–1990]. Medizinische Ausbildung – Medical Education, 15, 47–50 [in German].

Scheffner, D. (1999). Die Reform des Medizinstudiums in Deutschland – Bestreben und Bedenken [Medical education reform in Germany – aspirations and hesita-tions]. Frankfurt am Main: Mabuse-Verl [in German].

Schliesfer, S. (2003). Reform der Approbationsordnung: Das soll sich im Medizins-tudium ändern [Reform of the license to practice medicine: That should change in medical studies]. Retrieved from https://www.medical-tribune.de/meinung-und-dialog/artikel/reform-der-approbationsordnung-das-soll-sich-im-medizinstudium-aendern/ [in German].

Shulha, A., Zahrychuk, H., Mykhalkiv, M., & Ivanusa, I. (2020). Yakisna medychna (farmatsevtychna) osvita: yikhaty navchatysya za kordon chy zminyuvaty systemu pidhotovky v Ukrayini. Chastyna 1. Yakist osvity cherez zminy u protseduri vstup-noyi kampaniyi [Qualitative medical (pharmaceutical) education: go to learn abroad or change the training system in Ukraine? Part 1. Quality of education through changes in university admission procedure]. Medychna osvita – Medical Education, 3 (88), 56–64. doi: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.3.11441 [in Ukrainian].

Vykhrushch, A., Fedchyshyn, N., Khvalyboha, T., Drach, I., & Rudenko, M. (2020). Development of Students-Foreigners’ Communicative Competence by Means of Information Technologies under the Conditions of the Medical University. International Journal of Higher Education, 9 (6), 276–285. doi: https://doi.org/10. 5430/ijhe.v9n6p276.

Winkler, O., & Sackmann, R. (2020). Degrees of ‘eliteness’ in higher education systems: A comparison between Germany and France. Higher Education Quarterly, 74 (4), 353–372. doi: https://doi.org/10.1111/hequ.12269.

Yeroshkina, T., & Derevyanko, D. (2018). Medyko-demohrafichni problemy v Kanadi ta shlyakhy yikh vyrishennya [Medical-demographic problems of Canada and some ways of their overcoming]. Medychni perspektyvy – Medical Perspectives, 23 (3), 104–109 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-04

Як цитувати

ФЕДЧИШИН, Н. (2024). ЯКІСТЬ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ В НІМЕЧЧИНІ: РЕАЛІЇ ТА ОСОБЛИВОСТІ. Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка», (43), 103–114. https://doi.org/10.24919/2413-2039.11/43.220471