ПРОБЛЕМИ АДАПТАЦІЇ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ В УНІВЕРСИТЕТАХ США
Ключові слова:
іноземний студент; проблеми адаптації; аспекти адаптації; сприяння; академічне середовище; штат університету; США.Анотація
Незважаючи велику кількість авторських досліджень проблем іноземних студентів, з якими вони стикаються під час навчання за кордоном, ми стверджуємо, що проблеми адаптації особливо важливі для сучасної педагогіки та психології з метою забезпечення фасилітації процесу адаптації іноземців. У статті пропонується аналіз організаційно-педагогічного забезпечення адаптації іноземних студентів до університетського середовища США. У роботі стверджується, що чинники прямої дії (зміст навчального матеріалу; форми, методи та засоби навчання) та чинники непрямої дії (просторово-предметна організація освітнього середовища, міжособистісна взаємодія та особистісно-психологічні особливості) впливають на адаптацію іноземних студентів до американського університетського середовища. Досліджено основні аспекти адаптації іноземних студентів до університетів США. Стаття також окреслює низку компетентностей та здібностей студентів, необхідних для адаптації до освітнього середовища під час навчання за кордоном. Виокремлено основні компетентності викладачів, необхідних у роботі з іноземними студентами для їхньої успішної адаптації та навчальних досягнень. Завдяки результатам опитування ми визначили основні проблеми іноземних студентів у процесі адаптації до нового університетського середовища з різних аспектів, головним чином: психологічних, соціальних, культурних і академічних. Обґрунтовано організаційно-педагогічні основи роботи університетського персоналу з іноземними студентами щодо полегшення адаптації іноземців до нового академічного середовища та важливого значення університетського кампусу в цьому процесі. Окреслено також можливість впровадження прогресивних ідей та досвіду США щодо адаптації іноземних студентів до університетської освіти України.
Посилання
Altbach, P., & Knight, J. (2007). The internationalization of higher education: motivations and realities. Journal of Studies in International Education, 11 (3–4), 290–305. doi: https://doi.org/10.1177%2F1028315307303542.
Bennett, J., & Bennett, M. (2004). Developing intercultural sensitivity, an integrative approach to global and domestic diversity. In D. Landis (Ed.), Handbook of inter-cultural training (pp. 147–165). Beverly Hills, CA: Sage Publications. doi: https://doi.org/ 10.4135/9781452231129.n6.
Grant, C., & Sleeter, C. (2006). Turning on learning: Five approaches to multicultural teaching plans for race, class, gender, and disability. Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall.
Kim, Y. (2016). Communication and cross-cultural adaptation: An integrative theory. Bristl: Multilingual Matters.
Knight, J. (2012). Student Mobility and Internationalization: Trends and Tribulations. Research in Comparative and International Education, 7 (1), 20–33. doi: https://doi.org/10.2304%2 Frcie.2012.7.1.20.
Lin, Y.-C., Chen, A.S.Y., & Song, Y.-C. (2012). Does your intelligence help to survive in a foreign jungle? The effects of cultural intelligence and emotional intelligence on cross-cultural adjustment. International Journal of Intercultural Relations, 36 (4), 541–552. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijintrel.2012.03.001.
MacWhinney, B. (2002). The Competition Model: The Input, the Context, and the Brain. In P. Robinson (Ed.), Cognition and Second Language Instruction (рр. 1–18). New York: Cambridge University Press. doi: https://doi.org/10.1017/CBO9781139524780.005.
Mukan, N., Shyika, J., & Shyika, O. (2017). The development of bilingual education in Canada. Advanced education, 8, 35–40. doi: https://doi.org/10.20535/2410-8286.100924.
Mukan, N., Yaremko, H., Kozlovskiy, Yu., Ortynskiy, V., & Isayeva, O. (2019). Teachers‟ continuous professional development: Australian experience. Advanced Education, 12, 105–113. doi: https://doi.org/10.20535/2410-8286.166606.
Smolikevych, N. (2018). Orhanizatsiyno-pedahohichne zabezpechennya adaptatsiyi inozemnykh studentiv v universytetakh SShA [The organizational and pedagogical provision of foreign students’ adaptation in US universities]. (Candidate‟s thesis). Lviv: LLC “Western Ukrainian Consulting Center” Press [in Ukrainian].
Smolikevych, N. (2019). The teacher‟s main competences in modern higher education. European humanities studies: State and Society, 3 (1), 30–42.
Tafarodia, R.W., & Smith, A.J. (2001). Individualism–collectivism and depressive sensitivity to life events: the case of Malaysian sojourners. International Journal of Intercultural Relations, 25, 73–88. doi: https://doi.org/10.1016/S0147-1767(00)00043-2.
Yu, B., & Wright, E. (2016). Socio-cultural adaptation, academic adaptation and satisfaction of international higher degree research students in Australia. Tertiary Education and Management, 22 (1), 49–64. doi: https://doi.org/10.1080/13583883.2015.1127405.
Villegas, A., & Lucas, T. (2002). Preparing culturally responsive teachers: Rethinking the curriculum. Journal of Teacher Education, 3 (1), 20–22. doi: https://doi.org/10.1177%2 F0022487102053001003.