КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ РЕФОРМУВАННЯ СЕРЕДНЬОЇ ШКОЛИ У ПЕДАГОГІЧНІЙ СПАДЩИНІ О. МАКАРУШКИ (1867–1931)
Ключові слова:
середня школа, гімназія, реформа, навчання, українська мова, література, О. Макарушка.Анотація
Анотація. У статті висвітлено педагогічні погляди О. Макарушки на зміст реформ середньої школи. Зʼясовано, що середня школа має бути загальноосвітньою, гармонійно розвивати духовні та тілесні потреби молоді. На основі узагальнення стверджується, що педагог наполягав на поверненні гімназії характеру і значення школи, яка має на меті підготувати учнів до навчання в університеті та інших типах закладів вищої освіти. Реформована середня школа має враховувати ґендерні особливості. Розкрито методичні рекомендації щодо вивчення української мови та літератури, залучення батьків до вивчення літературних творів, читання книг. Аргументовано, що вчитель рідної мови має плекати народні і загальнолюдські ідеали.
Посилання
Макарушка, О. (1927a). В справі гімназій «Рідної Школи». Рідна школа, 1 (4), 8–9.
Макарушка, О. (1927b). До реформи навчання української мови й письменства в ґімназіях. Рідна школа, 1 (4), 7–8.
Макарушка, О. (1930). До реформи середньої школи. Українська школа, 2, 6–16; 3–4, 12–17.
Макарушка, О. (1925a). З товариства «Учительська громада». Українська школа, 2 (1), 55–64.
Макарушка, О. (1925b). Індивідуалізування в навчанні. Українська школа, 1 (32), 3–14.
Макарушка, О. (1927c). Найстарший устав української школи. Рідна школа, 1 (2), 3–4.
Макарушка, О. (1922). Наука виховання: підручник для шкіл і родин. Львів: Друк. Наукового Товариства ім. Шевченка, 155 с.
Макарушка, О. (1927d). Перебудова середньої школи. Українська школа, 13 (2–3), 15–28; 13 (4), 3–14.
Макарушка, О. (1927e). Потреби хвилі. Українська школа, 13 (1), 1–2.
Макарушка, О. (1925c). Прасловянська мова. Поступ, 5 (3–4), 6–7.
Макарушка, О. (1923, Січень 26; 27). Середня освіта дівчат. Громадський вістник, 19, 2–4; 20, 4–5.
Макарушка, О. (1925d). Чужі слова в українські мові. Поступ, 5 (3–4), 37–41.
Хроніка: З товариства «Учительська громада». (1925). Українська школа, 2 (4–6), 76–80.