ДОСЛІДЖЕННЯ СТРАТЕГІЙ ФОРМАТИВНОГО ОЦІНЮВАННЯ, ЗАСНОВАНИХ НА УНІВЕРСАЛЬНОМУ ДИЗАЙНІ НАВЧАННЯ, У КУРСІ «АНГЛІЙСЬКА ДЛЯ СПЕЦІАЛЬНИХ ЦІЛЕЙ» В УНІВЕРСИТЕТІ

Автор(и)

  • Юліана ЛАВРИШ Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» https://orcid.org/0000-0001-7713-120X
  • Ірина ЛИТОВЧЕНКО Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» https://orcid.org/0000-0002-8578-3985

DOI:

https://doi.org/10.24919/2413-2039.17/49.4

Ключові слова:

універсальний дизайн навчання, інклюзивність, сприйняття, бар'єри навчання, конструкт-релевантність.

Анотація

Анотація. У статті розглядаються виклики, що стоять перед традиційними методами оцінювання вищої освіти, особливо у контексті курсів "Англійська для спеціальних цілей" (ESP). Зокрема, висвітлюються обмеження стандартизованих оцінок, які часто не враховують потреб та здібностей сучасних студентів. Універсальний дизайн навчання (UDL) представлений авторами як потужний педагогічний підхід, спрямований на підтримку інклюзивної освіти. Стаття аналізує стратегії оцінювання, засновані на UDL, як інноваційні рішення для подолання конструкт-нерелевантних бар'єрів у курсах ESP, зокрема оцінювання навичок читання та слухання. В ній наголошується на важливості розуміння когнітивних процесів, які лежать в основі сприйняття та обробки інформації. Стаття пропонує комплексний та універсальний підхід до оцінювання, який включає в себе аналіз конструкт-нерелевантних факторів, використання різноманітних форм оцінювання та розробку завдань, що оцінюють різні стратегії сприйняття. У статті подаються практичні приклади таких стратегій, включаючи спрямоване читання, мовну здогадку та діаграму відкритого сприйняття, щоб продемонструвати, як принципи UDL можуть бути успішно застосовані в курсах ESP. Завдяки використанню підходу оцінювання на основі UDL, викладачі мають можливість створити більш інклюзивне та справедливе навчальне середовище, яке враховує когнітивну різноманітність та здібності всіх студентів. Цей підхід не лише підвищує об’єктивність оцінювання, але й надає можливість студентам краще продемонструвати своє справжнє розуміння навчаль- ного матеріалу. У статті акцентується на важливості розвитку методів оцінювання, які відповідають сучасним освітнім цілям та сприяють змістовному навчанню для різноманітних груп студентів. UDL підхід сприяє справедливому та ефективному оцінюванню, спільно забезпечуючи успіх для різних студентів у сучасній вищій освіті.

Посилання

1. Abell, M., Jung, E., & Taylor, M. Students’ perceptions of classroom instructional environments in the context of Universal Design for Learning. Learning Environments Research, 2011, 14(2), 171–185. https://doi.org/10.1007/s10984-011-9090-2

2. Capp, M. J. The effectiveness of universal design for learning: A meta-analysis of literature between 2013 and 2016. International Journal of Inclusive Education, 2017, 21(8), 791-807. https://doi.org/10.1080/13603116.2017.1325074

3. CAST. The UDL guidelines. http://udlguidelines.cast.org/

4. Finn, J., Zimmer, K. Student engagement: What is it? Why does it matter? Handbook of Research on Student Engagement, 2012, 97-131. https://doi.org/10.1007/978-1-4614-2018-7_5

5. Katranci, M. & Melanlioglu, D. The Listening Barriers Scale for University Students: A Study of Validity and Reliability. International Journal of Progressive Education, 2022, 18(3), 165-182. https://doi.org/ 10.29329/ijpe.2022.439.12

6. Kintsch, W. An overview of top-down and bottom-up effects in comprehension: The CI perspective. Discourse processes, 2005, 39(2-3), 125-128. https://doi.org/10.1080/0163853X.2005.9651676

7. Li, Z. The issues of construct definition and assessment authenticity in video- based listening comprehension tests: Using an argument-based validation approach. International Journal of Language Studies, 2013, 7, 61-82.

8. Meyer, A., Rose, D.H., & Gordon, D. Universal design for learning: Theory and practice. Wakefield MA: CAST Professional Publishing.

9. Rogers-Shaw, C., Carr-Chellman, D., & Choi, J. Universal Design for Learning: Guidelines for Accessible Online Instruction. Adult Learning, 2017, 29(1), 20–31. https://doi.org/10.1177/1045159517735530

10. Rukthong, A. Investigating the listening construct underlying listening-to-summarize tasks. Lancaster University: UK.

11. Tai, J., Ajjawi, R., & Umarova, A. How do students experience inclusive assessment? A critical review of contemporary literature. International Journal of Inclusive Education, 2021, 1–18. https://doi.org/10.1080/1360311 6.2021.2011441

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-28

Як цитувати

ЛАВРИШ, Ю., & ЛИТОВЧЕНКО, І. (2024). ДОСЛІДЖЕННЯ СТРАТЕГІЙ ФОРМАТИВНОГО ОЦІНЮВАННЯ, ЗАСНОВАНИХ НА УНІВЕРСАЛЬНОМУ ДИЗАЙНІ НАВЧАННЯ, У КУРСІ «АНГЛІЙСЬКА ДЛЯ СПЕЦІАЛЬНИХ ЦІЛЕЙ» В УНІВЕРСИТЕТІ. Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка», (49), 28–34. https://doi.org/10.24919/2413-2039.17/49.4