ОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ КЕЙС-ТЕХНОЛОГІЙ В ІНКЛЮЗИВНОМУ ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2413-2039.17/49.7

Ключові слова:

інноваційні технологій, кейс-технології, інклюзивне освітнє середовище, діти з особливими освітніми потребами, Нова українська школа, молодший шкільний вік.

Анотація

Анотація. Стаття присвячена вивченню кейс-технології як інноваційної технології для роботи з дітьми молодшого шкільного віку в інклюзивному освітньому середовищі. У навчальній праці викладено теоретичний аспект та практичні рекомендації щодо застосування кейс- технологій у навчально-пізнавальнїї діяльності для дітей з особливими освітніми потребами. Здійснено аналіз науково-методичної літератури, визначено та висвітлено науковців, які досліджують завдання і функції кейс-технології. Розглянуто поняття кейс-технології, виділено переваги та недоліки застосування, пов’язані із психологічними особливостями дітей. Уточнено особливості структурування уроку в інклюзивному класі з урахуванням означених труднощів дітей з особливими освітніми потребами початкової школи. Представлено огляд кейсів стосовно розроблення, впровадження та апробації для дітей з особливими освітніми потребами в початковій школі. Встановлено, що застосування технологій дає змогу змінювати форми їх діяльності, переключати увагу, допомагає долати комунікативні бар’єри, будувати навчальний процес з урахуванням фізичних та психічних особливостей розвитку дітей тощо. Проаналізувавши доцільність використання кейс-технологій у роботі вчителя початкової школи. Показали, що їх використання може допомогти вчителю забезпечити урок насичений, цікавий, змістовний. Розглянуто питання організації освітнього процесу в інклюзивному освітньому середовищі. Особливе місце в статті відведено особливостям проведення кейс-технологій при роботі з дітьми з особливими освітніми потребами в супроводі асистента вчителя чи асистента дитини. Автор приходить до висновку, що кейс-технології є неодмінною складовою інноваційних технологій, які потребують включення кожного учасника до навчального процесу. Визначено перспективи впровадження кейс-технологій у навчальну парадигму початкової школи. Надано бібліографічний список.

Посилання

1. Білавич, Г., Пантюк, Т., Крайник, У., & Петруняк, М. Інтерактивні засоби навчання як чинник комунікативного розвитку дітей дошкільного віку з особливими освітніми потребами. Молодь і ринок. 2023. Вип. 5/213. С. 7-12.

2. Власюк І. Використання кейс-методу при формуванні професійної економічної термінології. Проблеми інженерно-педагогічної освіти. 2012. Вип. 37. С. 196-201

3. Возняк, Л. Організація уроків у початковій школі з використанням методу вивчення ситуацій. Молодий вчений. 2020. Вип. 10 (86). С. 113-116.

4. Журба О.В. Кейс-метод як засіб реалізації технологічного поля компетентнісного уроку. Інноваційна педагогіка. 2020. Вип. 11. Т. 2. С. 174 -177

5. Плющ Ю.О. Порадник для вчителя : методичний посібник. Харків : Вид. група «Основа», 2019. 127 с.

6. Сімаченко Л. Кейс-технологія на уроках математики в початковій школі : методичний посібник. Диканька, 2022. 32 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-28

Як цитувати

ПОТЮК, С. (2024). ОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ КЕЙС-ТЕХНОЛОГІЙ В ІНКЛЮЗИВНОМУ ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ. Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка», (49), 49–54. https://doi.org/10.24919/2413-2039.17/49.7