ЗАСТОСУВАННЯ В СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ STEAM- ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ФІЛОЛОГІЧНИХ ДИСЦИПЛІН: ТЕОРЕТИКО-ПРАКТИЧНИЙ ПІДХІД
DOI:
https://doi.org/10.24919/2413-2039.16/48.17Ключові слова:
STEAM-технології, STEAM-освіта, інноваційні методики, трансдисциплінарність.Анотація
Анотація. Стаття присвячена дослідженню особливостей застосування STEAM- технологій у системі загальної середньої освіти в процесі вивчення філологічних дисциплін та представленні варіантів проведення уроків української мови та літератури на прикладі дослідно-експериментальної роботи Криворізького Покровського ліцею Криворізької міської Ради Дніпропетровської області за темою «Розроблення та впровадження навчально-методичного забезпечення STEAM-освіти в умовах реформування освітньої галузі». Окреслено проблемне поле та актуальність обраної теми, узгоджено мету та проаналізовано дослідження з питань реформування системи загальної середньої освіти відповідно до завдань STEAM-освіти та створення єдиного простору, який включав би в себе мережу зацікавлених закладів освіти різних типів, STEAM-центрів, STEAM- амбасад, STEAM-педагогів, котрі спрямовані на розробку навчально-методичного забезпечення та наукового супроводу впровадження освітніх інновацій. У статті здійснено огляд актуальних наукових праць, у яких висвітлюється сутність STEAM-технологій у контексті педагогічних досліджень та виявлено, що найменше нині є вивченою гуманітарна освіта з точки зору окресленої проблеми й саме тому сьогодні постає особлива потреба застосовувати STEAM-технології під час вивчення філологічних дисциплін. Інновації базуватимуться на підготовці вчителя до викладання на принципах трансдисциплінарності, індивідуальності, громадянської спрямованості та продуктивної мотивації до моделі потреб. Описано форми, методи, технології та засоби STEAM-освіти як у процесі проведення занять, так і розробки в рамках Всеукраїнського фестивалю «STEM-весна-2023» у Дніпропетровській області, STEAM-тижня й концептуально-діагностичного етапу роботи закладу за окресленою проблемою, який дозволив нам апробувати навчально-методичне забезпечення STEAM-освіти. Сформульовано висновки до статті та перспективи подальшого розвитку теми щодо застосування в системі загальної середньої освіти STEAM-технологій у процесі вивчення філологічних дисциплін у передових наукових дослідженнях та публікаціях.
Посилання
1. Доценко С. STEАM-освіта: науковий дискурс та освітні практики. Рідна школа. 2021. №3. С.31-35.
2. Кузьменко Г.В. Від STEM- до STEАM-освіти: ключові аспекти на прикладі ініціатив уряду США. Освіта та розвиток обдарованої особистості. 2020. №4 (79).С.18-24.
3. Раєцька С.В. STEМ, STEАM, STREАM-освіта – крок у майбутнє. Використання STEM-проєктів на уроках української літератури як запорука успіху в навчанні. Педагогічні обрії. №1(121). С.24-26.