ТЕХНОЛОГІЯ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ. ОСОБЛИВОСТІ ВПРОВАДЖЕННЯ ДАНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ, ЗОКРЕМА В ГАЛУЗІ СТОМАТОЛОГІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2413-2039.16/48.22

Ключові слова:

змішане навчання, заклад вищої освіти, стоматологічний факультет, стоматологія.

Анотація

Анотація. Стаття спрямована на ознайомлення з поняттям змішаної форми навчання, яка стала провідною формою організації навчального процесу в умовах поширення пандемії COVID‐19 та війни на території України. Проведений аналіз літератури з проблеми дослідження дозволив визначити основні форми змішування, які можуть впроваджуватись в умовах конкретного навчального закладу на різних рівнях, зокрема як на рівні окремої дисципліни або групи, так і на рівні всього університету. Процес змішування є доволі простим, але різноспрямованим і може передбачати: змішування очного та дистанційного форматів навчання, змішування структурованого і неструктурованого навчання, користувацького й зовнішнього контенту, самостійного і групового навчання. Використовуючи змішану форму навчання, сучасний заклад вищої освіти, і, відповідно, викладач, який в ньому працює, суттєво розширює горизонти традиційних форм навчальної діяльності, створюючи для здобувача освіти такі умови освітньої діяльності, в яких він буде почувати себе максимально комфортно, з урахуванням індивідуальних можливостей, та матиме доступ до створюваних інформаційних баз та банків даних, які носять суто профільний характер, та сприяють загальному розвитку здобувача освіти, його професійному зростанню. В статті описано особливості впровадження технології змішаного навчання у закладах вищої освіти при підготовці медиків, зокрема фахівців у галузі стоматології та ортодонтії. Визначено основні переваги даної форми навчання в умовах сьогодення, та механізми реалізації технології під час підготовки фахівців даного спрямування, серед яких, варто відмітити, обмін досвідом та знаннями із фахівцями та експертами відповідної галузі у дистанційному форматі, за рахунок залучення здобувачів освіти до конференцій, дискусій, заочних екскурсій і т. п., які проводяться в режимі онлайн, і не вимагають безпосередньої присутності здобувача освіти у місці проведення заходу.

Посилання

1. Arunima Majumdar Blended Learning: Different combinations that work, 2017 Електронний ресурс: Arunima Majumdar. URL: http://goo.gl/ksNYi1 (Дата звернення: 20.05.2023)

2. Chen J., Zhou J., Wang Y. et al. Blended learning in basic medical laboratory courses improves medical students' abilities in selflearning, understanding, and problem solving. Adv Physiol Educ. 2020. № 44(1). Р. 9-14.URL: https://doi.org/10.1152/advan.00076.2019

3. Christensen M., Horn M., Staker H. Blended Learning Disruptive? An introduction to the theory of hybrids.

Clayton Christensen Institute. 2013. URL: http://www. christenseninstitute.org/wp-content/uploads/ 2014/06/ Is-K12-blendedlearning-disruptive.pdf (Дата звернення: 20.05.2023)

4. Collis B., Moonen J. Flexible learning in a digital world: experiences and expectations. London: Kogan Page Limited, 2001. 231 p.

5. Dziuban C., Graham, C., Moskal P. et al. Blended learning: the new normal and emerging technologies. Int J Educ Technol High Educ. 2019. 15(1). Р. 15-13. (Дата звернення: 20.05.2023)

6. Graham C. R. Blended learning systems: Definition, current trends, and future directions. Handbook of blended learning: Global perspectives, local designs. San Francisco. 2006 CA: Pfeiffer. pp. 3–21 (Дата звернення: 20.05.2023)

7. Kathleen M. Frankle Blended Learning: The Key to Successful Web-Based Training and Education – URL: http://goo.gl/hWbR7z (Дата звернення: 20.05.2023)

8. Дубініна О.В., Бурлаєнко Т.І., Добровольський В.Б. Особливості впровадження змішаного навчання при підготовці мененджерів. Вісник післядипломної освіти. «Серія «Педагогічні науки».2021. № 15(44). С. 113-140

9. Литвинов А.С. Педагогічний провайдинг інновацій в освіті: навч. посіб. / за заг. ред. В.В. Борисова. Суми. 2019. С. 134.

10. Наливайко Н., Наливайко О. Змішане навчання в медичних закладах освіти. Освітологічний дискурс. 2021. № 1 (32). С. 102-111

11. Подберезкина А. Blended Learning: переход к смешанному обучению за 5 шагов. 2015. URL: http://zillion.net/ru/blog/375/blended-learningpieriekhodk-smieshannomu-obuchieniiu-za-5-shaghov (Дата звернення: 20.05.2023)

12. Рашевська Н. В. Програмні засоби мобільного навчання. Інформаційні технології і засоби навчання. 2011. № 1 (21). URL: http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/ITZN/2011_1/Rashevska.pdf (Дата звернення: 20.05.2023)

13. Технологія змішаного навчання в системі відкритої післядипломної освіти: підручник. за заг. ред. В. В. Олійника. ДВНЗ «Ун-т менедж. освіти». Київ. 2019. 196 с.

14. Ткачук Г.В. Змішане навчання та особливості використання ротаційної моделі у навчальному процесі. Інформаційні технології в освіті. 2017. № 4 (33). C. 143–156.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-29

Як цитувати

МЕЛЬНИК, Б. (2024). ТЕХНОЛОГІЯ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ. ОСОБЛИВОСТІ ВПРОВАДЖЕННЯ ДАНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ, ЗОКРЕМА В ГАЛУЗІ СТОМАТОЛОГІЇ. Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка», (48), 155–161. https://doi.org/10.24919/2413-2039.16/48.22