ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ДО РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОЇ ОБДАРОВАНОСТІ ДІТЕЙ У ПРОБЛЕМНОМУ ПОЛІ ПЕДАГОГІКИ ВИЩОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • Олена ДЕМЧЕНКО Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського https://orcid.org/0000-0001-7294-9109

DOI:

https://doi.org/10.24919/2313-2094.6/38.119762

Ключові слова:

підготовка, обдаровані діти, соціальна обдарованість, професійно-педагогічна діяльність.

Анотація

Анотація. У статті проаналізовано проблему професійного становлення у ЗВО майбутніх педагогів обдарованих дітей. Установлено суперечність між необхідністю спеціальної підготовки фахівців психолого- педагогічного профілю до роботи з обдарованими особистостями та низьким рівнем сформованості у них відповідної компетентності. Визначено мету, зміст, напрями роботи з формування у майбутніх вихователів ЗДО готовності до розвитку соціальної обдарованості дітей. Представлено її як систему, що розробляється в конативному, гносеологічному, праксеологічному, акмеологічному, рефлексивному контентах.

Посилання

Бойченко, М. (2016). Особливості ідентифікації обдарованих школярів у загальноосвітніх навчальних закладах: американський досвід. Людинознавчі студії: зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка. Серія «Педагогіка», 4/36, 14–19.

Бондар, В.І. (2012). Теоретико-методологічні та технологічні основи модернізації системи підготовки вчителя. Педагогічна і психологічна науки в Україні: Загальна педагогіка і філософія освіти, 1, 291–302.

Великий тлумачний словник сучасної української мови. (2001). Київ, Ірпінь: Перун, 1140 с.

Голюк, О.А. (2015). Обґрунтування компонентів творчого потенціалу майбутнього педагога ДНЗ та школи І ступеня. Сучасні технології розвитку професійної майстерності майбутніх учителів: матеріали Всеукр. інтернет-конференції, 28 жовтня 2015 р. (с. 38–42).

Демченко, В.В. (2004). Концепція підготовки педагогічних кадрів до роботи з обдарованими школярами в умовах інституту післядипломної педагогічної освіти. Рівне: РОІППО, 10 с.

Демченко, О.П. (2015). Експлікація феномену соціальної обдарованості в контексті психолого-педагогічних досліджень. Людинознавчі студії: зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка. Серія «Педагогіка», 31, 134–145.

Дронова, О.О. (2000). Зміст та особливості професійної підготовки фахівця галузі дошкільної освіти до роботи з обдарованими дітьми. Проблеми сучасної педагогічної освіти: педагогіка і психологія, 2 (1), 158–163.

Золотарьова, О.В. (2017). Педагогічна підтримка обдарованих дітей в загальноосвітніх школах Ізраїлю. (Автореф. дис. канд. пед. наук). Київ, 21 с.

Кіт, Г.Г. (2014). Вихователь дитячого навчального закладу як дослідник. Актуальні проблеми дошкільної та початкової освіти в контексті європейських освітніх стратегій, 3, 159–165.

Корецька, Л.В. (2008). Підготовка вчителів до роботи з обдарованими учнями. Кіровоград: Вид-во Кіровоградського обл. інст. післядипл. пед. освіти ім. В. Сухомлинського, 137 с.

Нестеренко, В.В. (2012). Теоретико-методологічні засади підготовки майбутніх фахівців дошкільної освіти в системі заочного навчання. Одеса: Лерадрук, 399 с.

Загарницька, І.І. (Ред.). (2009). Підготовка вихователя до розвитку особистості дитини в дошкільному віці. Київ: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 310 с.

Ничкало, Н.Г. (Ред.). (2000). Професійна освіта. Київ: Вища школа, 149 с.

Руденко, Л.С. (2014). Особливості підготовки майбутніх магістрів дошкільної освіти до розвитку дитячої обдарованості. Проблеми діагностики та проектування розвитку обдарованості дошкільників: матеріали ІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю, 15–16 травня 2014 р. (с. 197–201). Київ: Інститут обдарованої дитини.

Ушатикова, И.И. (2006). Подготовка будущих учителей к работе с одаренными школьниками. (Автореф. дис. канд. пед. наук). Казань, 22 с.

Федоров, М.П. (2000). Педагогічні умови підготовки студентів до роботи з обдарованими дітьми. (Автореф. дис. канд. пед. наук). Луганськ, 21 с.

Kitano, M. (2008). Preschool-Age Gifted Children. Encyclopedia of Special Education, 120, 1619–1621. doi: 10.1002/9780470373699.speced1653.

Squires, J., Pribble, L., Chen, C., & Pomés, M. (2012). Early Childhood Education: Improving Outcomes for Young Children and Families. Handbook of Psychology, Second Edition, 7. doi: 10.1002/9781118133880.hop207011.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-04-23

Як цитувати

ДЕМЧЕНКО, О. (2025). ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ДО РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОЇ ОБДАРОВАНОСТІ ДІТЕЙ У ПРОБЛЕМНОМУ ПОЛІ ПЕДАГОГІКИ ВИЩОЇ ШКОЛИ. Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка», (38), 116–130. https://doi.org/10.24919/2313-2094.6/38.119762