ФОРМУВАННЯ ЦІННІСНИХ ОРІЄНТАЦІЙ ОБДАРОВАНИХ УЧНІВ ПІДЛІТКОВОГО ВІКУ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ СУСПІЛЬСТВОЗНАВЧИХ ДИСЦИПЛІН
DOI:
https://doi.org/10.24919/2313-2094.6/38.120915Ключові слова:
ціннісна орієнтація, обдарований учень, підліток, навчання, суспільствознавчі дисципліни.Анотація
Анотація. У статті розкрито окремі питання формування ціннісних орієнтацій обдарованих учнів підліткового віку в процесі навчання суспільствознавчих дисциплін. На основі аналізу наукової літератури уточнено суть понять «обдаровані учні» та «ціннісні орієнтації». Визначено особливості та сприятливі умови формування ціннісних орієнтацій в учнів указаної категорії у процесі вивчення ними суспільствознавчих дисциплін. Виокремлено деякі методи та форми роботи, які доцільно використовувати вчителям для виконання цього завдання.
Посилання
Гормин, А.С. (2004). Обучение и воспитание одаренных подростков в парадигме барьерной педагогики. (Дисс. д-ра пед. наук). Великий Новгород, 428 с.
Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти (Постанова Кабінету Міністрів від 23 листопада 2011 р. № 1392). Взято з http://mon.gov.ua/content/Освіта/post-derzh-stan.pdf.
Михайличенко, О.В. (2011). Класифікація наук та визначення поняття суспільно-політичних дисциплін. Теорія та методика навчання суспільних дисциплін, 1, 4–14.
Мохнюк, Р.С. (2010). Формування громадянської культури студентів у процесі навчання суспільствознавчих дисциплін. (Автореф. дис. канд. пед. наук). Київ, 20 с.
Новолодская, Т.А., & Садовников, В.Н. (2008). Философские проблемы социально-гуманитарного знания. СПб.: СПбГУ ИТМО, 309 с.
Пометун, О. (2005). Формування громадянської компетентності учнівської молоді. Відкриття Європейського року громадянської освіти в Україні: матеріали наук.-практ. конф. (с. 71–74). Харків: ХОНІМБО.
Терлецька, Л. (2014). Вибір активних методів навчання в організації навчально-пізнавальної діяльності підлітків. Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка», 29 (1), 193–201.
Ткачова, Н.О. (2006). Аксіологічні засади педагогічного процесу в сучасних загальноосвітніх навчальних закладах. (Дис. д-ра пед. наук). Луганськ, 509 с.
Фостик, Н.М. (2005). Психологические проблемы одаренных подростков в процессе школьного обучения. (Автореф. дисс. канд. психол. наук). Москва, 24 с.
Шевчишена, О.В. (2016). Вплив особистісних якостей і властивостей на становлення та розвиток обдарованості в підлітковому віці. Молодий вчений, 7 (34), 389–394.
Fletcher, K., & Speirs Neumeister, K. (2012). Research on perfectionism and achievement motivation: implications for gifted students. Psychology in the Schools, 49, 668–677. doi: 10.1002/pits.21623.
Passow, A.H. (1984). Education of the Gifted. Prospects, 14, 2, 177–187.
Reis, S., & Renzulli, J. (2004). Current research on the social and emotional development of gifted and talented students: Good news and future possibilities.
Psychology in the Schools, 41, 119–130. doi: 10.1002/pits.10144.