ДИДАКТИЧНІ МОЖЛИВОСТІ СУЧАСНОГО ШКІЛЬНОГО ПІДРУЧНИКА ІСТОРІЇ В ОРГАНІЗАЦІЇ ПРОЦЕСУ НАВЧАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2313-2094.6/38.121485

Ключові слова:

підручник, тип уроку, структура уроку, особистісно орієнтоване навчання, методи пізнавальної діяльності.

Анотація

Анотація. У статті розкрито особливості уроку як форми організації освітнього процесу з історії у закладах загальної середньої освіти. Розглянуто типологію та особливості структурних компонентів сучасного уроку історії. Виконано порівняльний аналіз змісту сучасних підручників історії для закладів загальної середньої освіти в можливості їхнього використання у ході організації пізнавальної діяльності школярів на уроці. Надано оцінку можливості формування предметних компетентностей в учнів засобами підручника.

Посилання

Власов, В. (2017). Історія України: підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Київ: Літера ЛТД, 304 с.

Гісем, О.В., & Мартинюк, О.О. (2017). Всесвітня історія. 9 клас. Харків: Ранок, 256 с.

Дʼячков, С.В., & Литовченко, С.Д. (2017). Всесвітня історія: підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Харків: Ранок, 192 с.

Історія України. Всесвітня історія. 5–9 класи: навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів. (2017). Взято з http://mon.gov.ua/activity/ education/zagalna-serednya/navchalni-programi-5-9-klas-2017.html.

Бурнейко, І.О., Хлібовська, Г.М., Крижановська, М.Є., & Наумчук, О.В. (Ред.). (2017). Історія України: підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Тернопіль: Астон, 296 с.

Левітас, Ф. (2006). Сучасний урок: основні вимоги до організації навчального процесу. Історія в школі, 12, 26–32.

Мисан, В. (2010). Сучасний урок історії. Київ: Шкільний світ, 120 с.

Онищук, В. (1976). Типы, структура и методика урока в школе. Киев: Радянська школа, 184 с.

Полянський, П. (2017). Всесвітня історія: підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Київ: Грамота, 224 с.

Пометун, О.І., Гупан, Н.М., & Смагін, І.І. (2017). Історія України: підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Київ: УОВЦ «Оріон», 288 с.

Терлецька, Л. (2014). Вибір активних методів навчання в організації навчально- пізнавальної діяльності підлітків. Людинознавчі студії: зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка. Серія «Педагогіка», 29 (1), 193–201.

Турченко, Ф.Г., & Мороко, В.М. (2017). Історія України: підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Київ: Генеза, 384 с.

Чепіль, М. (2016). Зміст виховної діяльності українських педагогів Галичини (кінець ХІХ – початок ХХ ст.). Людинознавчі студії: зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка. Серія «Педагогіка», 3/35, 244–254.

Чернецька, Т. (2011). Сучасний урок: теорія і практика моделювання. Київ: ТОВ «Праймдрук», 348 с.

Щупак, І.Я. (2017). Всесвітня історія: підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Київ: УОВЦ «Оріон», 208 с.

Chiu, T. (2017). Introducing electronic textbooks as daily-use technology in schools: A top-down adoption process. British Journal of Educational Technology, 48, 524–537. doi: 10.1111/ bjet.12432.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-04-24

Як цитувати

МОГОРИТА, В. (2025). ДИДАКТИЧНІ МОЖЛИВОСТІ СУЧАСНОГО ШКІЛЬНОГО ПІДРУЧНИКА ІСТОРІЇ В ОРГАНІЗАЦІЇ ПРОЦЕСУ НАВЧАННЯ. Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка», (38), 244–254. https://doi.org/10.24919/2313-2094.6/38.121485