ПЕРЕДУМОВИ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПРЕДСТАВНИЦЬ ЖІНОЧОГО РУХУ У КОНТЕКСТІ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОГО ШКІЛЬНИЦТВА ГАЛИЧИНИ (кінець ХІХ – перша третина ХХ ст.)

Автор(и)

Ключові слова:

жіночі організації, жінки-педагоги, українське шкільництво, народні школи, гімназії, виділові школи.

Анотація

Анотація. У статті здійснено логіко-історичний аналіз передумов розгортання активної діяльності жіночих товариств, визначних діячок жіночого руху в ділянці українського шкільництва Галичини; доведено, що визначені передумови стали підґрунтям для формування основних напрямів педагогічної діяльності, яка передовсім стосувалася участі жінок-українок у боротьбі з неграмотністю, у відстоюванні права на здобуття освіти в рідномовній школі, у становленні та розвитку мережі українських приватних жіночих початкових шкіл, позашкільних і дошкільних виховних інституцій.

Посилання

І. ЦДАВО України (Центральний державний архів вищих органів влади та управління України), ф. 4465 (Колекція окремих документальних матеріалів українських націоналістичних емігрантських установ, організацій і осіб), оп. 1, спр. 1002, 9 арк.

ІІ. ЦДІАУ у Львові (Центральний державний історичний архів України у Львові), ф. 179 (Кураторія Львівського шкільного округу), оп. 1, спр. 546, 27 арк.

ІІІ. ЦДІАУ у Львові, ф. 179, оп. 1, спр. 568, 11 арк.

Баран, С. (1912). Галицьке шкільництво в цифровім освітленю. Діло (Ч. 57–60; Ч. 62–67; Ч. 69–71).

Дещо із статистики гімназій (дані про статистику державних і приватних гімназій). (1914). Діло (Ч. 82), (с. 7).

З чорної книги польського інспектора. (1919). Нова школа (Ч. 1), (с. 5).

Народна школа в Галичині в числах статистики. (1938). Рідна школа (Ч. 23), (с. 232–233).

Національна статистика в галицьких середніх школах. (1913). Наша школа (с. 269–270).

Образок стану народнього шкільництва в Дрогобиччині в часах Австро-польського режиму. (1919). Нова школа (Ч. 1), (с. 3).

Перфецький, Р. (1932). Шкільна політика Польщі. Рідна школа (Ч. 22), (с. 310).

Ступарик, Б. (1994). Шкільництво Галичини (1772–1939). Івано-Франківськ, 144 с.

Франко, І. (1985). Середні школи в Галичині в 1875–1883 рр. Зібрання творів (Т. 1‒50; Т. 46), (с. 418–434). Київ: Наукова думка.

Чепіль, М. (2001). Теорія і практика формування національної свідомості дітей та молоді Галичини (друга половина ХІХ – перша третина ХХ ст.). Дрогобич: Відродження, 503 с.

Baranowski, B. (1889). Krajowe ustawy szkolne wraz z Statutem Rady szkolnej krajowej. Lwów: NTP, 86 s.

Gilley, C. (2017). Fighters for Ukrainian independence? Imposture and identity among Ukrainian warlords, 1917–22. Historical Research, 90 (247), 172–190. doi: 10.1111/1468-2281.12168.

Plany naukowy szkoły wydziałowej męskiej i szkol wydziałowej żeńskich 3‒5 i 6-klasowych opracowane na zasadzie ustawy szkolne. (1895). Lwów, 48 s.

Seguens. (1904). Урядовий звіт галицької Ради шкільної. Промінь (Ч. 20; Ч. 23; Ч. 24).

Sprawozdanie c. k. Rady szkolnej krajowej o stanie wychowania publicznego w roku szkolnym 1887/8 i 1888/9: Szkoły ludowe i Seminarya nauczycielskie. (1889). Lwów: Nakł. c. k. Rady szkol. kraj., LXXV, 79 s.

Stan szkolnictwa w okręgu szkolnym Lwowskim w roku szkolnym 1937/38. (1938). Lwów.

Vollmer, B.A. (2013). Ukraine, migration, early 20th century to present. In I. Ness (Ed.), The Encyclopedia of Global Human Migration. doi: 10.1002/978144435 1071.wbeghm551.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-01-17

Як цитувати

ІВАХ, С. (2025). ПЕРЕДУМОВИ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПРЕДСТАВНИЦЬ ЖІНОЧОГО РУХУ У КОНТЕКСТІ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОГО ШКІЛЬНИЦТВА ГАЛИЧИНИ (кінець ХІХ – перша третина ХХ ст.). Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка», (39), 85–103. вилучено із http://pedagogy.dspu.in.ua/index.php/main/article/view/223