СПЕЦИФІКА СПРИЙНЯТТЯ ХУДОЖНЬОЇ ЛІТЕРАТУРИ ЯК МИСТЕЦТВА СЛОВА УЧНЯМИ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ

Автор(и)

  • Наталія ПРИЙМАС Кременецька обласна гуманітарно-педагогічна академія імені Тараса Шевченка https://orcid.org/0000-0001-7853-5820
  • Жанна МИХАЙЛОВСЬКА Кременецька обласна гуманітарно-педагогічної академія імені Тараса Шевченка https://orcid.org/0000-0001-7578-5971

DOI:

https://doi.org/10.24919/2413-2039.13/47.8

Ключові слова:

художня література, читання, літературне виховання, учні молодшого шкільного віку, книга, позакласна робота.

Анотація

Анотація. У статті здійснено аналіз художньої літератури як мистецтва слова. Розкрито проблему виховання і розвитку особистості через літературну освіту. З’ясовано роль літературного виховання у дошкільному віці як основи для розвитку читацької діяльності у початковій школі, а також, значення дитячої книжки, яка є важливим засобом різноманітних впливів на особистість. Обґрунтовано роль уроків читання у початковій школі. Досліджено психолого-педагогічні особливості сприйняття художнього твору молодшими школярами. Проаналізовано головні аспекти літературного виховання учнів початкової школи. Охарактеризовано мету та основні завдання літературного читання у початкових класах. Визначено компоненти читацької діяльності, а також якості читання, серед яких вагома роль належить свідомому читанню. Розглянуто процес роботи над художнім твором на уроках різних типів, прийоми роботи над художнім текстом, роль розвитку творчої діяльності учнів на основі прочитаного для літературного виховання. Досліджено реалізацію літературного виховання у взаємозв’язку класного, позакласного читання, позакласної та позашкільної виховної роботи. Запропоновано форми позакласної роботи з літератури та розкрито їх вплив на формування і розвиток особистості. Наведено позаурочні форми навчання, які пропонується використовувати для літературного виховання. Зазначено значення бібліотек закладів загальної середньої освіти для організації літературного виховання, а також взаємозв’язок вчителя та бібліотекаря у проведенні виховних заходів. Виділено види бібліотечних уроків, які сприяють у вихованні культури читання, навичок самоосвіти та самореалізації. Висвітлено роль співпраці з батьками у формуванні інтересу до книги.

Посилання

1. Волошина Н.І., Пасічник Є. А., Скрипченко Н. Ф., Хропко П. П. Концепція літературної освіти. Початкова школа. 1994. № 3. С. 48–56.

2. Мартиненко В.О. Труднощі сприймання художніх творів молодшими школярами. Українська мова і література в школі. 2012. № 6. С. 16 – 20.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-02

Як цитувати

ПРИЙМАС, Н., & МИХАЙЛОВСЬКА, Ж. (2024). СПЕЦИФІКА СПРИЙНЯТТЯ ХУДОЖНЬОЇ ЛІТЕРАТУРИ ЯК МИСТЕЦТВА СЛОВА УЧНЯМИ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ. Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка», (47), 61–67. https://doi.org/10.24919/2413-2039.13/47.8