ПРОБЛЕМИ АДАПТАЦІЇ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ В УНІВЕРСИТЕТАХ США

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2413-2039.10/42.186312

Ключові слова:

іноземний студент; проблеми адаптації; аспекти адап-тації; сприяння; академічне середовище; штат університету; США

Анотація

Незважаючи велику кількість авторських досліджень проблем іноземних студентів, з якими вони стикаються під час навчання за кордоном, ми ствер-джуємо, що проблеми адаптації особливо важливі для сучасної педагогіки та психології з метою забезпечення фасилітації процесу адаптації іноземців. У статті пропонується аналіз організаційно-педагогічного забезпечення адап-тації іноземних студентів до університетського середовища США. У роботі стверджується, що чинники прямої дії (зміст навчального матеріалу; форми, методи та засоби навчання) та чинники непрямої дії (просторово-предметна організація освітнього середовища, міжособистісна взаємодія та особистісно-психологічні особливості) впливають на адаптацію іноземних студентів до американського університетського середовища. Досліджено основні аспекти адаптації іноземних студентів до університетів США.
Стаття також окреслює низку компетентностей та здібностей сту-дентів, необхідних для адаптації до освітнього середовища під час навчання за кордоном. Виокремлено основні компетентності викладачів, необхідних у роботі з іноземними студентами для їхньої успішної адаптації та навчальних досягнень. Завдяки результатам опитування ми визначили основні проблеми іноземних студентів у процесі адаптації до нового університетського середо-вища з різних аспектів, головним чином: психологічних, соціальних, культурних і академічних. Обґрунтовано організаційно-педагогічні основи роботи універси-тетського персоналу з іноземними студентами щодо полегшення адаптації іноземців до нового академічного середовища та важливого значення універ-ситетського кампусу в цьому процесі. Окреслено також можливість впро-вадження прогресивних ідей та досвіду США щодо адаптації іноземних сту-дентів до університетської освіти України.

Посилання

Altbach, P., & Knight, J. (2007). The internationalization of higher education: motiva-tions and realities. Journal of Studies in International Education, 11 (3–4), 290–305. doi: https://doi.org/10.1177%2F1028315307303542.

Bennett, J., & Bennett, M. (2004). Developing intercultural sensitivity, an integrative approach to global and domestic diversity. In D. Landis (Ed.), Handbook of inter-cultural training (pp. 147–165). Beverly Hills, CA: Sage Publications. doi: https://doi.org/ 10.4135/9781452231129.n6.

Grant, C., & Sleeter, C. (2006). Turning on learning: Five approaches to multicultural teaching plans for race, class, gender, and disability. Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall.

Kim, Y. (2016). Communication and cross-cultural adaptation: An integrative theory. Bristl: Multilingual Matters.

Knight, J. (2012). Student Mobility and Internationalization: Trends and Tribulations. Research in Comparative and International Education, 7 (1), 20–33. doi: https://doi.org/10.2304%2 Frcie.2012.7.1.20.

Lin, Y.-C., Chen, A.S.Y., & Song, Y.-C. (2012). Does your intelligence help to survive in a foreign jungle? The effects of cultural intelligence and emotional intelligence on cross-cultural adjustment. International Journal of Intercultural Relations, 36 (4), 541–552. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijintrel.2012.03.001.

MacWhinney, B. (2002). The Competition Model: The Input, the Context, and the Brain. In P. Robinson (Ed.), Cognition and Second Language Instruction (рр. 1–18). New York: Cambridge University Press. doi: https://doi.org/10.1017/CBO9781139524780.005.

Mukan, N., Shyika, J., & Shyika, O. (2017). The development of bilingual education in Canada. Advanced education, 8, 35–40. doi: https://doi.org/10.20535/2410-8286.100924.

Mukan, N., Yaremko, H., Kozlovskiy, Yu., Ortynskiy, V., & Isayeva, O. (2019). Tea-chers‟ continuous professional development: Australian experience. Advanced Edu-cation, 12, 105–113. doi: https://doi.org/10.20535/2410-8286.166606.

Smolikevych, N. (2018). Orhanizatsiyno-pedahohichne zabezpechennya adaptatsiyi inozemnykh studentiv v universytetakh SShA [The organizational and pedagogical provision of foreign students’ adaptation in US universities]. (Candidate‟s thesis). Lviv: LLC “Western Ukrainian Consulting Center” Press [in Ukrainian].

Smolikevych, N. (2019). The teacher‟s main competences in modern higher education. Euro-pean humanities studies: State and Society, 3 (1), 30–42.

Tafarodia, R.W., & Smith, A.J. (2001). Individualism–collectivism and depressive sen-sitivity to life events: the case of Malaysian sojourners. International Journal of Inter-cultural Relations, 25, 73–88. doi: https://doi.org/10.1016/S0147-1767(00)00043-2.

Yu, B., & Wright, E. (2016). Socio-cultural adaptation, academic adaptation and satisfac-tion of international higher degree research students in Australia. Tertiary Education and Management, 22 (1), 49–64. doi: https://doi.org/10.1080/13583883.2015.1127405.

Villegas, A., & Lucas, T. (2002). Preparing culturally responsive teachers: Rethinking the curriculum. Journal of Teacher Education, 3 (1), 20–22. doi: https://doi.org/10.1177%2 F0022487102053001003.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-02-16