ОСОБЛИВОСТІ РЕАЛІЗАЦІЇ ТЬЮТОРСТВА ТА МЕНТОРТСВА У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ ШВЕЙЦАРІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2413-2039.10/42.199854

Ключові слова:

тьюторство; менторство; заклади вищої освіти; інтер-націоналізація; студентоцентроване навчання

Анотація

Стаття надає нам інформацію про швейцарську вищу освіту, а також особливості функціонування тьюторства та менторства. Представлено порівняльний аналіз різних ЗВО. Дослідження містить детальну інформацію про допомогу студентів, вплив на їхній майбутній успіх та працевлаштування. Зазначається, що розвиток політики інтернаціоналізації, підвищення акаде-мічної мобільності, необхідність забезпечення якості вимагають швидкої реакції сектора вищої освіти для подолання викликів у вищій освіті. У статті також міститься інформація про інноваційний потенціал швейцарських універси-тетів. Обговорюються етапи розвитку електронного навчання у Швейцарії, які пливають на надання послуг з вищої освіти. Згадується проект GARCIA “Гендерність в університеті та дослідженні: боротьба з кар’єрними неста-більностями та асиметріями”, де були побудовані ключові ідеї, а також узагальнена модель гендерних менторських програм за різними інституційними кейсами в шести європейських країнах (Італії, Словенії, Швейцарії, Бельгії, Ісландії та Нідерландах). У статті також представлені досвід Швейцарського університету Франкліна, Женевського університету, Університету Санкт-Галлена, Університету Лозанни, Невшательського Університету та Цюріх-ського університету.
У статті детально описано структуру системи функціонування тьюторів та менторів у Швейцарському університеті Франкліна, де студенти можуть розробляти власний академічний план роботи з академічним наставником, а також планувати кар’єрні перспективи. Зазначається, що в Центрі письма та навчання працюють різні типи тьюторів і менторів. Це – мовні тьютори, академічні ментори та тьютори для міжнародних студентів. Представле-ний приклад Швейцарського університету Франкліна відображає спектр сту-дентського наставництва у ЗВО Швейцарії.

Посилання

Adam, H., Vincke, C., & Dubois-Shai, F. (2016). Gender-sensitive mentoring programme in academia: A design process. Garcia working papers, 13. University of Trento.

Bobrytska, V. (2014). Technolohiya formuvannya innovatsiynoho osvitnoho seredovyshcha u vyshchykh navchalnykh zakladakh Shveytsariyi: uroky dlya Ukrayiny [Technology of innovative educational environment formation at higher educational establishments of Switzerland: lessons for Ukraine]. Uzhhorodskyy Mizhnarodnyy naukovyy visnyk ‒ Uzhhorod International scientific bulletin, 2 (9), 7–17 [in Ukrainian].

Dushenok, M. (2015). System of higher education in Switzerland. Advanced Education, 4, 22–26.

Higher Education and Research in Switzerland. (2018). Retrieved from https://www.usi.ch/ sites/default/files/storage/attachments/press-higher-education-and-research-switzerland-sefri.pdf.

Intelligent tutoring system applied to mathematics. (2019). University of St. Gallen. Retrieved from https://til.unisg.ch/e-maths-ch-intelligent-tutoring-system-applied-to-mathematics/

Kleiber, Ch., & Renold, U. (Eds.). (2006). Higher Education in Switzerland. Retrieved from https://www.swissuniversities.ch/fileadmin/swissuniversities/Dokumente/Kamm ern/Kammer_FH/Publikationen/higher_education-e.pdf.

Oggenfuss, Ch., & Wolter, St. (2018). Are they coming back? The mobility of university students in Switzerland after graduation (p. 28). IZA Institute of Labor Economics. Initiated by Deutsche Post Foundation.

Radchenko, T. (2016). Shveytsarskyy dosvid yakisnoyi vyshchoyi osvity v rezultati zasto-suvannia IKT [Swiss experience of qualitative higher education as a result of the ICT use]. Visnyk Dniprovskoho universytetu imeni Alfreda Nobelya. Seriya “Pedahohika ta psykholohiya” ‒ Bulletin of Alfred Nobel University of Dnipro. Series “Pedagogy and Psychology”, 1 (11), 9–16 [in Ukrainian].

Sekret, I. (2009). Osoblyvosti elektronnoho navchannya u Shveytsariyi [Peculiarities of e-Learning in Switzerland]. Visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu Ukrayiny «Kyyivskyy politekhnichnyy instytut imeni Ihorya Sikorskoho». Filosofiya. Psykholo-hiya. Pedahohika ‒ Bulletin of National Technical University of Ukraine “Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute”. Philosophy. Psychology. Pedagogics, 3 (27), pt. 2, 209–215 [in Ukrainian].

Small group teahing – Basic workshops for tutors in the Bachelor and Master programs. (2019). Retrieved from https://www.unige.ch/medecine/udrem/en/medical-education/appniveaui/

Tutors and Mentors. (2019). Franklin University Switzerland. Retrieved from https://www. fus.edu/services/accessibility-and-tutoring/tutoring/tutors-and-mentors.

Université de Neuchâtel. (2019). Retrieved from https://www.unine.ch/

University of St. Gallen. (2019). Retrieved from https://www.unisg.ch/

Weder, H. (2007). Quality assurance and the promotion of excellence in the Swiss university system. Retrieved from http://www.shanghairanking.com/wcu/wcu2/WCU-Weder.pdf.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-02-16