КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ РЕФОРМУВАННЯ СЕРЕДНЬОЇ ШКОЛИ У ПЕДАГОГІЧНІЙ СПАДЩИНІ О. МАКАРУШКИ (1867–1931)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2313-2094.7/39.140943

Ключові слова:

середня школа, гімназія, реформа, навчання, україн-ська мова, література, О. Макарушка

Анотація

У статті висвітлено педагогічні погляди О. Макаруш-ки на зміст реформ середньої школи. Зʼясовано, що середня школа має бути загальноосвітньою, гармонійно розвивати духовні та тілесні по-треби молоді. На основі узагальнення стверджується, що педагог на-полягав на поверненні гімназії характеру і значення школи, яка має на меті підготувати учнів до навчання в університеті та інших типах зак-ладів вищої освіти. Реформована середня школа має враховувати ґен-дерні особливості. Розкрито методичні рекомендації щодо вивчення ук-раїнської мови та літератури, залучення батьків до вивчення літера-турних творів, читання книг. Аргументовано, що вчитель рідної мови має плекати народні і загальнолюдські ідеали.

Посилання

Макарушка, О. (1927a). В справі гімназій «Рідної Школи». Рідна школа, 1 (4), 8–9.

Макарушка, О. (1927b). До реформи навчання української мови й письменства в ґімназіях. Рідна школа, 1 (4), 7–8.

Макарушка, О. (1930). До реформи середньої школи. Українська школа, 2, 6–16; 3–4, 12–17.

Макарушка, О. (1925a). З товариства «Учительська громада». Українська шко-ла, 2 (1), 55–64.

Макарушка, О. (1925b). Індивідуалізування в навчанні. Українська школа, 1 (32), 3–14.

Макарушка, О. (1927c). Найстарший устав української школи. Рідна школа, 1 (2), 3–4.

Макарушка, О. (1922). Наука виховання: підручник для шкіл і родин. Львів: Друк. Наукового Товариства ім. Шевченка, 155 с.

Макарушка, О. (1927d). Перебудова середньої школи. Українська школа, 13 (2–3), 15–28; 13 (4), 3–14.

Макарушка, О. (1927e). Потреби хвилі. Українська школа, 13 (1), 1–2.

Макарушка, О. (1925c). Прасловянська мова. Поступ, 5 (3–4), 6–7.

Макарушка, О. (1923, Січень 26; 27). Середня освіта дівчат. Громадський віст-ник, 19, 2–4; 20, 4–5.

Макарушка, О. (1925d). Чужі слова в українські мові. Поступ, 5 (3–4), 37–41.

Хроніка: З товариства «Учительська громада». (1925). Українська школа, 2 (4–6), 76–80.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-02-22