ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ НАВИЧКИ ПИСЬМА В УЧНІВ СУЧАСНОЇ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • Світлана ГІРНЯК Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка http://orcid.org/0000-0001-7264-0312
  • Світлана ЛУЦІВ Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка http://orcid.org/0000-0003-3219-7779

DOI:

https://doi.org/10.24919/2313-2094.7/39.140930

Ключові слова:

письмо, каліграфія, графічні навички, методи нав-чання, каліграфічні хвилинки, початкова школа

Анотація

У статті теоретично обґрунтовано ефективність фор-мування навичок каліграфічного письма молодших школярів під час нав-чання грамоти; розкрито процес впровадження і використання техно-логії навчання каліграфічного письма на уроках української мови в 1–4-х класах; подано зразки вправ для формування каліграфічних навичок шес-тирічних першокласників, а також проведення каліграфічних хвилинок на уроках української мови у 2–4-х класах початкової школи; описано нетрадиційні методики підготовки руки дитини до письма, а також проблеми навчання дітей, які пишуть лівою рукою.

Посилання

Галян, О. (2016). Розвиток субʼєктивності школяра як орієнтир фахової підготовки майбутнього педагога. Людинознавчі студії: зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка. Серія «Педагогіка», 2/34, 30–37. doi: 10.24919/2313-2094. 2/34.92866.

Гірняк, С., & Куртяник, Х. (2015). Сутність та особливості формування каліграфічної навички письма. Zbiór raportów naukowych Międzynarodowej Naukowo-Praktycznej Konferencji «Pedagogika. Projekty naukowe» (Sopot, 27.02.2015–28.02.2015). (Część 2), (рр. 56–58). Warszawa: Wydawca: Sp. z o.o. «Diamond trading tour».

Мовчун, А. (2002). Каліграфія та етимологія? Так, цікаво і потрібно! Початкова школа, 1, 16–19.

Прищепа, О. (2010). Проблеми навчання письма дітей, які пишуть лівою рукою. Початкова школа, 5, 10–13.

Савченко, О.Я. (1993). Урок у початкових класах. Київ: Освіта, 215 с.

Ушинский, К.Д. (1949). Предисловие к 1-му изданию «Детского мира». В К.Д. Ушинський, Полное собрание сочинений (Т. 1‒11; Т. 5). Москва: Изд-во АПН РСФСР, 591 с.

Филь, Г.А., Кутняк, И.М., & Луцив, С.И. (2017). Формирование на-выков каллиграфического письма учеников начальной школы средствами изо-бразительного искусства. Непрерывное технологическое и эстетическое образование: тенденции, достижения, проблемы: материалы ІІІ Международной научно-практической конференции. (с. 179–183). Барановичи.

Burman, D., Evans, D., Nunes, T., & Bell, D. (2008). Assessing deaf chil-drenʼs writing in primary school: grammar and story development. Deafness & Education International, 10 (2), 93–110. doi: 10.1002/dei.238.

Wong, J.W., & Faltis, C.J. (2018). Primary School Writing. In J.I. Liontas, T. International Association and M. DelliCarpini (Eds.), The TESOL Encyclopedia of English Language Teaching. doi: 10.1002/9781118784235.eelt0513.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-02-22