УДОСКОНАЛЕННЯ СИСТЕМИ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ У КОНТЕКСТІ ЗАСТОСУВАННЯ АМЕРИКАНСЬКОГО ДОСВІДУ ОРГАНІЗАЦІЇ АКАДЕМІЧНО-ГРОМАДСЬКОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2313-2094.7/39.140933

Ключові слова:

академічно-громадське навчання, університетська освіта, навчально-пізнавальна діяльність, громадська діяльність, вища освіта України

Анотація

У статті обґрунтовується роль академічно-громадського навчання у системі університетської освіти США. На основі аналізу дос-віду організації академічно-громадського навчання виокремлено прогре-сивні ідеї інтеграції навчально-пізнавальної та громадської діяльності студентів в університетах США, до яких належать тісна співпраця університетів та громадських організацій; детальна розробка програм академічно-громадського навчання відповідно до сучасних потреб суспіль-ства та змісту навчальної дисципліни з метою формування професій-ної компетентності майбутніх фахівців та формування свідомих гро-мадян своєї держави. Проаналізовано особливості громадської діяльності студентської молоді вищих навчальних закладів України у XIX–XX ст. та в сучасних умовах. Запропоновано та розглянуто напрями удосконалення системи вищої освіти України відповідно до американського досвіду, а саме на підставі: вивчення процесу становлення й розвитку академічно-громад-ського навчання в університетах США; дослідження психолого-педаго-гічних особливостей, філософських засад, змісту, методів, форм реалі-зації цієї освітньої стратегії, аналізу спільних та відмінних рис органі-зації громадської діяльності студентів в університетах США та Ук-раїни, а також окреслення прогресивних ідей застосування академічно-громадського навчання у системі вищої освіти США та сучасних вик-ликів українського суспільства.

Посилання

Вінтюк, Ю. (2010). Особливості мотивації до громадської активності у студентів у сучасних умовах. Психологічне здоровʼя особи і суспільства, 4, 236–245.

Кін, О. (2016). Витоки розвитку громадської активності студентів вищих навчальних закладів України. Педагогічні науки, 1 (LXIX), 42–47.

Кін, О. (2016). Особливості громадської діяльності студентської молоді вищих навчальних закладів України на рубежі ХІХ–ХХ ст. Педагогіка та пси-хологія, 55, 233–243. doi: 10.5281/zenodo.194899.

Кузьмінський, А. (2005). Педагогіка вищої школи: навч. посіб. Київ: Знання, 486 c.

Курлянд, З. (2005). Педагогіка вищої школи: навч. посіб. (2-ге вид., перероб. і доп.). Київ: Знання, 399 с.

Посохов, С. (2004). Образи університетської автономії в російській пуб-ліцистиці другої половини ХІХ – початку ХХ ст. Харківський історіографіч-ний збірник, 7, 77–83.

Blanchard, D. (n.d.). Academic Service-Learning: The Reflection Concept. Retrieved April 10, 2018, from https://www.learningtogive.org/resources/academic-service-learning-reflection-concept.

Boyer, E. (1994, March 9). Creating the New American College. Chronicle of Higher Education, p. A 48.

Bringle, R. (Fall 1995). A Service-Learning Curriculum for Faculty. Michigan Journal of Community Service Learning, 2 (1), 112–122.

Felten, P., & Clayton, P. (2011). Service‐learning. New Directions for Tea-ching and Learning, 2011 (128), 75–84. doi: 10.1002/tl.470.

Jacoby, B. (Fall 1999). Partnerships for Service Learning. New Directions for Student Services, 199 (87), 19–35. doi: 10.1002/ss.8702.

Kobriy, O. (2018). Factors of practical implementation of the content of pe-dagogical training in higher educational institutions of Ukraine. Людинознавчі студії: зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка. Серія «Педагогіка», 6/38, 208–218. doi: 10.24919/2313-2094.6/38.119519.

Shumer, R. (2001), Service‐Learning Is for Everybody. New Directions for Higher Education, 2001 (114), 27–34. doi: 10.1002/he.10.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-02-22