НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ МОНІТОРИНГУ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ СТУДЕНТІВ МОРСЬКИХ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ НА ПОЧАТКУ ХХІ ст.

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2313-2094.7/39.132747

Ключові слова:

морська освіта, нормативно-правова база, моні-торинг навчальних досягнень, якість освіти, стандарти

Анотація

У статті здійснена спроба аналізу нормативно-право-вого забезпечення моніторингу навчальних досягнень студентів морсь-ких закладів освіти на початку ХХІ ст. На основі ретроспективного аналізу джерел визначено, що цей час характеризується активним прий-няттям низки держстандартів і нових положень, процедур організації моніторингу навчальних досягнень, а також впливом Болонського про-цесу та Міжнародної морської організації на формування нормативно-правового поля моніторингу вітчизняної морської освіти. На основі ана-лізу нормативно-правової бази зроблена класифікація документації за такими напрямами: міжнародна документація щодо моніторингу загалом, міжнародна документація щодо моніторингу якості морської освіти, документація щодо якості освіти України, документація щодо якості освіти вітчизняних морського закладу освіти. Виявлено, що міжнарод-на документація щодо моніторингу якості освіти представлена передов-сім стандартами серії 9000 (ДСТУ ISO 9000:2001, ДСТУ ISO 9001:2001 та інші), які мають на меті підвищення ефективності функціонування організації. Зазначається, що однією з найбільш важливих розробок Між-народної морської організації є Міжнародна конвенція з підготовки, ди-пломування моряків і несення вахти, яка визначає норми компетент-ності та мінімальні вимоги до навчання моряків, надає рекомендації щодо професійної підготовки морських фахівців, передбачає обовʼязкові доку-менти для роботи на судні тощо. У такому контексті елементом моні-торингу навчальних досягнень студентів морських спеціальностей є оці-нювання його компетентностей, які виділяються у Міжнародній конвен-ції з підготовки, дипломування моряків і несення вахти та Модельних курсах. Проаналізовано вітчизняну нормативно-правову базу, яка пред-ставлена Національною доктриною розвитку освіти в Україні, Положен-ням про порядок проведення моніторингу та оцінки якості освіти тощо.

Посилання

Карпенко, О. (2017). Європейський вимір модернізації вищої педагогічної ос-віти України. Людинознавчі студії: зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Фран-ка. Серія «Педагогіка», 5/37, 39–41. doi: 10.24919/2313-2094.5/37.102609.

Локшина, О., Лукіна, Т., & Ляшенко, О. (2004). Моніторинг якості освіти: світові досягнення та українські перспективи. Київ: К.І.С., 128 с.

Лукіна, Т. (2006). Моніторинг якості освіти: теорія і практика. Київ: Л. Га-ліцин, 128 с.

Оршанський, Л., & Івах, С. (2017). Проблеми та напрями модернізації віт-чизняної вищої освіти. Людинознавчі студії: зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка. Серія «Педагогіка», 5/37, 118–128. doi: 10.24919/2313-2094. 5/37.102617.

Стандарти і рекомендації щодо забезпечення якості освіти в Європейському просторі вищої освіти. (2006). Київ: Ленвіт, 35 с.

Ходаковський, В. (2007). Історія морської освіти України. Херсонський дер-жавний морський інститут. Херсон: Олді-плюс, 323 с.

Model Course 3.12. Assessment, Examination and Certification of Seafarers. (2000). London: International Shipping Federation of London, 143 p.

STCW Convention with the Manila Amendments. (2011). London: International Maritime Organization, 368 р.

Russell, P. (2017). Maritime Education and Training (MET). In J. Carlton, P. Jukes, & Y.S. Choo (Eds.), Encyclopedia of Maritime and Offshore Engineering. doi: 10.1002/9781118476406.emoe048 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-02-22