ПРОБЛЕМИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ДО РОБОТИ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА

Автор(и)

  • Олена НЕВМЕРЖИЦЬКА Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка http://orcid.org/0000-0002-9911-9735

DOI:

https://doi.org/10.24919/2313-2094.7/39.126018

Ключові слова:

підготовка майбутніх педагогів, інклюзивне освітнє середовище, мейнстримінг, інтеграція, інклюзія

Анотація

У статті розглянуто основні форми навчання осіб з особливими освітніми потребами. Констатовано важливість інклюзії як важливої форми сучасної освіти. Вказано на проблеми, що перешкод-жають розвитку інклюзивної освіти в Україні та гальмують його. Од-нією з них є недосконала підготовка майбутніх педагогів до професійної діяльності. Охарактеризовано сучасний стан підготовки студентів пе-дагогічних закладів вищої освіти до роботи в умовах інклюзивного ос-вітнього середовища. Визначено шляхи удосконалення професійної підго-товки майбутніх педагогів до роботи в умовах інклюзивного навчання.

Посилання

Башманова, Е.Л. (2011). Социальная стратификация как проблема педаго-гической теории и практики. Курск, 240 с.

Дубасенюк, О.А., Семенюк, Т.В., & Антонова, О.Є. (2003). Підготовка май-бутнього вчителя до педагогічної діяльності. Житомир: Житомир. держ. пед. ун-т, 193 с.

Закон України «Про освіту». Взято 22 березня 2018 з http://zakon2.rada.gov.ua/ laws/show/2145-19.

Карпенко, О. (2017). Європейський вимір модернізації вищої педагогічної ос-віти України. Людинознавчі студії: зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Фран-ка. Серія «Педагогіка», 5/37, 39–47. doi: 10.24919/2313-2094.5/37.102609.

Формування та реалізація державної молодіжної політики в Україні в умовах децентралізації. (2017). Тернопіль: ТОВ «Тернограф», 100 с.

Швед, М. (2015). Основи інклюзивної освіти. Львів: Український католицький університет, 360 с.

Шевців, З. (2017). Деякі аспекти підготовки майбутнього вчителя початкової школи до роботи в інклюзивному середовищі загальноосвітнього нав-чального закладу. Людинознавчі студії: зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка. Серія «Педагогіка», 5/37, 269–276. doi: 10.24919/2313-2094.5/37. 102647.

Engelbrecht, P., & Ekins, A. (2017). International perspectives on teacher edu-cation for inclusion. The Wiley Handbook of Diversity in Special Education, 1. doi: 10.1002/9781118768778.ch20.

Winzer, M.A. (2009). From integration to inclusion: a history of special education in the 20th century. Washington, D.C.: Gallauder University Press.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-02-22