ПРОФЕСІЙНО-ОРІЄНТОВАНИЙ ДИСКУРС І СТАТУСНО-РОЛЬОВІ ВІДНОШЕННЯ У КОНТЕКСТІ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2313-2094.5/37.102643

Ключові слова:

професійно-орієнтований дискурс, компетентність, навчальний тип дискурсу, методичний тип дискурсу, науковий тип дис-курсу

Анотація

У статті проаналізовано модель творення професійно-орієнтова-ного дискурсу, визначено його типи та жанри, а також наведено прик-лади завдань для перевірки рівня сформованості дискурсивної компетент-ності майбутніх учителів іноземної мови. Професійно-орієнтований дискурс – це комунікативне явище, зумовлене статусно-рольовими від-ношеннями між комунікантами, у якому простежується взаємозвʼязок між лінгвістичними факторами, умовами та сферою спілкування, кон-кретними комунікативними намірами й цілями.

Посилання

Бершадська Н.С. Методичні рекомендації з формування англомовної усної дискурсивної компетенції у студентів мовних спеціальностей / Н.С. Бер-шадська // Наук. вісник Південноукраїнського національного педагогічного уні-верситету імені К.Д. Ушинського : зб. наук. пр. – Одеса : ПНПУ ім. К.Д. Ушин-ського, 2011. – № 7 – 8. – С. 145–149.

Буднік А.О. Формування дискурсних умінь студентів філологічних спеціальностей засобами національно-прецедентних текстів : дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 – теорія і методика навчання (українська мова) / Анжела Олек-сандрівна Буднік. – Одеса : ПНПУ імені К.Д. Ушинського, 2010. – 258 с.

Зимняя И.А. Педагогическая психология / И.А. Зимняя. – М. : Логос, 2000. – 384 с.

Ежова Т.В. Педагогический дискурс и его проектирование [Електронный ресурс] / Т.В. Ежова. – Режим доступа : http://www.eidos.ru/journal/2007/0930-5.htm.

Елухина Н.В. Дискурсивная компетенция и ее роль в овладении ино-язычным профессиональным общением / Н.В. Елухина // Профессиональная ком-муникация как цель обучения иностранным языкам в неязыковом вузе : сб. науч. тр. – М. : Изд-во Московского лингвистического университета, 2000. – Вып. 454. – С. 60–65.

Карасик В.И. Языковой круг: личность, концепты, дискурс / В.И. Ка-расик. – Волгоград : Перемена, 2002. – 477 с.

Кубрякова Е.С. О понятиях дискурса и дискурсивного анализа в сов-ременной лингвистике / Е.С. Кубрякова // Дискурс, речь, речевая деятельность: функциональные и структурные аспекты. Серия «Теория и история языкозна-ния». – РАН. ИНИОН. – М., 2000. – С. 5–13.

Кучерява О.А. Система роботи з формування дискурсивної компетен-ції у сфері писемної комунікації [Електронний ресурс] / О.А. Кучерява. – Ре-жим доступу : http://litmisto.org.ua/?p=19583.

Леонтьев А.Н. Деятельность. Сознание. Личность / А.Н. Леонтьев. – М. : Политиздат, 1975. – 304 с.

Милованова Ж.В. Жанрово-речевые особенности педагогического дис-курса / Ж.В. Милованова // Языковая личность: система, нормы, стиль : тез. докл. научн. конф. (5 – 6 февр. 1998 г., Волгоград). – Волгоград : Перемена, 1998. – С. 63–64.

Сосяк М.М. Комунікативно-мовленнєва ситуація як основа формування комунікативної компетенції студентів у діалогічному мовленні / М.М. Сосяк // Людинознавчі студії : зб. наук. праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. – Дрогобич : ДДПУ імені Івана Франка, 2008. – С. 211–225.

Черниш В.В. Теоретико-методичні засади формування у майбутніх учи-телів професійно-орієнтованої англомовної компетенції в говорінні : автореф. дис. … д-ра пед. наук : 13.00.02 – теорія і методика навчання: германські мови / Валентина Василівна Черниш. – К. : КНЛУ, 2015. – 46 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-02-24