МОБІЛЬНІСТЬ ТА ВИВЧЕННЯ МОВИ: ВИКОРИСТАННЯ ОНЛАЙН- ПЛАТФОРМ ДЛЯ ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2413-2039.16/48.33Ключові слова:
онлайн навчання мови, мультимодальність, онлайн платформи, мобільність.Анотація
Мобільність може мати значний вплив на вивчення мови, оскільки відкриває для учнів нові мовні та культурні середовища. Занурення – один з найефективніших способів вивчення мови. Коли учнів оточує мова, яку вони намагаються вивчити, учні змушені використовувати її та адаптуватися до нових способів спілкування. Мобільність надає учням можливість зану- ритися в мову, подорожуючи за кордон або проживаючи в приймаючій сім’ї. Останнім часом онлайн-платформи стають все більш популярними для вивчення англійської мови. Існує кілька переваг використання онлайн-платформ для вивчення мови, зокрема зручність, гнучкість і можливість спілкуватися з носіями мови. Однією з найважливіших переваг онлайн-вивчення мови є те, що воно дозволяє учням навчатися у своєму власному темпі та за власним розкладом. Це особливо корисно для тих, хто має напружений графік або обмежений доступ до мов- них шкіл чи репетиторів. Онлайн-платформи також пропонують широкий спектр ресурсів і матеріалів, включаючи відео, інтерактивні вправи та практичні тести, які можуть допомогти учням швидко й ефективно покращити свої мовні навички. Спосіб вивчення іноземних мов змінився за допомогою мобільних технологій. з'явилося поняття мобільних учнів (МLs). Тобто це студенти, які використовують для вивчення мови сучасні інновації у сфері мобільного зв’язку. Мобільні технології дозволили використовувати таку сучасну форму навчання іноземних мов, як онлайн-платформа. Це освітнє середовище, яке створює своєрідний віртуальний світ і надає багато можливостей, зокрема мультимодальних, мобільних та соціальних (Jones and Hafner, 2012; Richards, 2015). Дослідження показують, що є багато переваг використання онлайн-платформ і мобільних технологій у вивченні та викладанні мови. Крім того, мобільні учні можуть походити з різних культурних і лінгвістичних середовищ, однак вони однаково успішно використовують онлайн-платформи для вивчення мов (Ho, 2018). У статті розгляда- ються можливості та переваги вивчення іноземних мов за допомогою онлайн-платформ.
Посилання
Albashtawi, A. & Al Bataineh, K. (2020). The Effectiveness of Google Classroom Among EFL Students in Jordan: An Innovative Teaching and Learning Online Platform. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), 15(11), 78-88. Kassel, Germany: International Journal of Emerging Technology in Learning. Retrieved December 27, 2022 from https://www.learntechlib.org/p/217100/.
Gunawan, G., Suranti, N. M. Y., & Fathoroni, F. (2020). Variations of Models and Learning Platforms for Prospective Teachers During the COVID-19 Pandemic Period. Indonesian Journal of Teacher Education, 1(2), 61-70. Retrieved from https://journal.publication-center.com/index.php/ijte/article/view/95
Ho, Wing Yee (Jenifer) (2018) ‘Mobility and language learning: A case study on the use of an online platform to learn Chinese as a foreign language’. London Review of Education, 16 (2): 239–249.
Jones, R.H. and Hafner, C.A. (2012) Understanding Digital Literacies: A practical introduction. London: Routledge.
Richards, J.C. (2015) ‘The changing face of language learning: Learning beyond the classroom’. RELC Journal, 46 (1), 5–22.
Ruofei Zhang & Di Zou (2022). Types, purposes, and effectiveness of state-of-the-art technologies for second and foreign language learning, Computer Assisted Language Learning, 35:4, 696-742, DOI: 10.1080/09588221.2020.1744666
W. Wargadinata, I. Maimunah, S. R. Febriani, and L. Humaira, “Mediated Arabic Language Learning for Higher Education in COVID-19 Situation”, JIz, vol. 3, no. 1, pp. 59–78, Apr. 2020.