МУЛЬТИМОДАЛЬНИЙ ПІДХІД ДО НАВЧАННЯ ПИСЬМА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2413-2039.20/52.5

Ключові слова:

навчання письма, мультимодальність, комунікативні компетенції, цифрові технології, критичне мислення, навчальний процес

Анотація

У статті розглядається мультимодальний підхід до навчання письма як ефективний метод розвитку письмових навичок студентів. Письмо – складне завдання. Це не просто передача наших думок; це – процес мислення, що потребує певних конструкцій, уточнення та змін під час запису та перечитування. Письмо можна описати як діяльність, спрямовану на вирішення проблем певного характеру. Це особливо важливо для студентів, оскільки виконання письмового завдання включає декілька процесів, що діють одночасно, які можуть бути занадто складними для деяких студентів, особливо початківців, через недостатні знання та обмежені когнітивні здібності. Отже, не дивно, що викладачі зацікавлені в пошуку нових підходів до навчання письму. Мультимодальні методи навчання – це сукупність спеціальних прийомів і способів організації навчального процесу на основі одночасного використання різноманітних форм подання інформації (текстової, візуальної, слухової) і цифрових засобів розвитку навичок письма. Це дослідження має на меті зробити внесок у навчання письма. Актуальність дослідження зумовлена стрімкою цифровою трансформацією вищої освіти та зростаючою потребою у вдосконаленні методики викладання іноземних мов. В статті проаналізовано основні теоретичні основи мультимодального навчання письма, представлено його переваги у розвитку критичного мислення, креативності та комунікативних компетенцій. Автори представляють практичні стратегії впровадження мультимодального підходу в освітній процес, розглядають проблеми та перспективи його використання. Запропонований набір мультимодальних методів та інструментів сприяє покращенню якості письмових робіт студентів, підвищенню їх мотивації до вивчення іноземної мови, розвитку цифрових компетенцій та навичок критичного мислення.

Посилання

1. Калиновська І.М., Коляда Е.К. Вплив мультимодальних презентацій на сприйняття й засвоєння інформації у курсі з академічного письма та риторики. Інноваційна педагогіка. 2024 (74) С. 310–313.

2. Donaghy K., Karastathi S., Peachey N. Multimodality in ELT: Communication skills for today’s generation. Oxford University Press. 2023. № 39.

3. Kim Y., Belcher D. Multimodal composing and traditional essays: Linguistic performance and learner perceptions. Relc Journal. 2020 Apr;51(1). pp. 86-100.

4. Lim J., Polio C. Multimodal assignments in higher education: Implications for multimodal writing tasks for L2 writers. Journal of Second Language Writing. 2020 Mar 1;47:100713.

5. Malinka K., Peresíni M., Firc A., Hujnák O., Janus F. On the educational impact of chatgpt: Is artificial intelligence ready to obtain a university degree?. In Proceedings of the 2023 Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education V. 1 2023 Jun 29. pp. 47–53.

6. Moore S., Nguyen H.A., Bier N., Domadia T., Stamper J. Assessing the quality of student-generated short answer questions using GPT-3. In European conference on technology enhanced learning 2022 Sep 5. pp. 243–257. Cham: Springer International Publishing.

7. Shiohira K. Understanding the Impact of Artificial Intelligence on Skills Development. Education 2030. UNESCO-UNEVOC International Centre for Technical and Vocational Education and Training. 2021.

8. Teston C., Previte B., Hashlamon Y. The grind of multimodal work in professional writing pedagogies. Computers and Composition. 2019 Jun 1;52. pp. 195–209.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-04-30

Як цитувати

ІЩЕНКО, О., ВЕРХОВЦОВА, О., & ЛУНН, Е. (2025). МУЛЬТИМОДАЛЬНИЙ ПІДХІД ДО НАВЧАННЯ ПИСЬМА. Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка», (52), 42–48. https://doi.org/10.24919/2413-2039.20/52.5