ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК ЕМОЦІЙНОЇ РЕГУЛЯЦІЇ НА ЗАНЯТТЯХ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ПРОФЕСІЙНОГО СПРЯМУВАННЯ

Автор(и)

  • Юлія КОРНИЦЬКА Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» https://orcid.org/0000-0002-4781-0807
  • Катерина ТУЛЯКОВА Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» https://orcid.org/0000-0002-4380-1161

DOI:

https://doi.org/10.24919/2413-2039.20/52.9

Ключові слова:

емоційна регуляція, англійська мова за професійним спрямуванням (ESP), стресостійкість, освіта в умовах кризи, педагогічна модель

Анотація

У сучасній освіті, особливо в умовах нестабільності та криз, розвиток навичок емоційної регуляції у студентів набуває дедалі більшого значення для забезпечення академічної стійкості, психологічного добробуту та готовності до професійної діяльності. У статті розглядається актуальна потреба інтеграції розвитку емоційної регуляції в навчання англійської мови за професійним спрямуванням (ESP) та представлено педагогічну модель, розроблену з цією метою. Актуальність такого підходу особливо помітна в умовах освіти, що постраждала від кризи, зокрема у воєнний час в Україні, коли студенти стикаються з підвищеною тривожністю та когнітивною втомою, що ускладнює навчальний процес. Огляд літератури демонструє тісний зв’язок емоційної регуляції з когнітивною гнучкістю, стресостійкістю та орієнтацією на досягнення цілей – ключовими факторами академічного та професійного успіху. Дослідники підкреслюють, що ці навички можна ефективно розвивати завдяки поєднанню прямих і непрямих стратегій, інтегрованих у навчальні завдання.Запропонована модель класифікує стратегії емоційної регуляції як прямі (вправи усвідомленості, рефлексивне письмо, аналіз критичних інцидентів) та непрямі (рольові ігри, аналіз кейсів, взаємне оцінювання). Застосування цих стратегій у поступовому навчанні ESP сприяє формуванню емоційної обізнаності та практиці регулювання емоцій у реалістичних комунікативних ситуаціях. Автор також визнає обмеження, пов’язані з динамікою навчальних груп, рівнем підготовки викладачів і організаційними умовами. Подальші дослідження мають бути спрямовані на вивчення довготривалих результатів, адаптацію моделі до різних культурно-освітніх контекстів та використання цифрових ресурсів для підтримки розвитку емоційної регуляції в умовах різноманітних та кризових навчальних ситуацій.

Посилання

1. Academic Success, Emotional Intelligence, Well-Being and Resilience of First-Year Forestry Students / L. E. Năstasă et al. Forests. 2022. Vol. 13, no. 5. P. 758. URL: https://doi.org/10.3390/f13050758.

2. Ben-Eliyahu A. Sustainable Learning in Education. Sustainability. 2021. Vol. 13, no. 8. P. 4250. URL: https://doi.org/10.3390/su13084250.

3. Bielak J., Mystkowska‐Wiertelak A. Emotions and emotion regulation in L2 classroom speaking tasks: A mixed‐methods study combining the idiodynamic and quantitative perspectives. The Modern Language Journal. 2024. URL: https://doi.org/10.1111/modl.12950.

4. Bjureberg J., Gross J. J. Changing the emotion process: The role of emotion regulation. Change in Emotion and Mental Health. 2024. P. 49–70. URL: https://doi.org/10.1016/b978-0-323-95604-8.00015-0.

5. Effectiveness of a Social-Emotional Learning Program for Both Teachers and Students / C. Bergin et al. AERA Open. 2024. Vol. 10. URL: https://doi.org/10.1177/23328584241281284.

6. Fernandes V., Wong W., Noonan M. Developing adaptability and agility in leadership amidst the COVID-19 crisis: experiences of early-career school principals. International Journal of Educational Management. 2023. URL: https://doi.org/10.1108/ijem-02-2022-0076.

7. Ferreira M., Martinsone B., Talić S. Promoting Sustainable Social Emotional Learning at School through Relationship-Centered Learning Environment, Teaching Methods and Formative Assessment. Journal of Teacher Education for Sustainability. 2020. Vol. 22, no. 1. P. 21–36. URL: https://doi.org/10.2478/jtes-2020-0003.

8. Haratyan F., Yanling Z. Emotion Regulation in Education in Chaotic Era of COVID-19 Pandemic. International Conference on “Literature, Humanities, Social Sciences & Management”. 2022. URL: https://doi.org/10.17758/dirpub12.ed11221010.

9. Jennings P. A. Trauma-Sensitive Classroom: Building Resilience with Compassionate Teaching. Norton & Company, Incorporated, W. W., 2018. 224 p.

10. Karakasidou E., Galanakis M., Tsitsas G. Editorial: Well-being and education: current indications and emerging perspectives. Frontiers in Psychology. 2024. Vol. 15. URL: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2024.1496914.

11. Lee J. E., Cho G. P. The mediating Effects of Cognitive flexibility and Emotional Regulation Ability on the Relationship between Self-efficacy and School Life Adjustment of High School Students. Korean Academy Welfare Counseling. 2024. Vol. 13, no. 1. P. 31–49. URL: https://doi.org/10.20497/jwce.2024.13.1.31.

12. Mental health of university students twenty months after the beginning of the full-scale russian-Ukrainian war / M. Polyvianaia et al. BMC Psychiatry. 2025. Vol. 25, no. 1. URL: https://doi.org/10.1186/s12888-025-06654-1.

13. Noor A., Agarwal N., Imran Latif S. A Comparative Analysis of Emotional Maturity and Academic Performance among Secondary School Students: Comparative Analysis of Emotional Maturity and Academic Performance. International Journal of Emerging Trends in Education. 2023. Vol. 1, no. 2. P. 22–29. URL: https://doi.org/10.5281/ijete.v1i2.10.

14. Putri G. A. Social Support and Educational Resilience: A Systematic Review of Students Facing Academic Challenges. Vifada Journal of Education. 2024. Vol. 2, no. 2. P. 24–44. URL: https://doi.org/10.70184/hnxrcx44.

15. Riso S. The Ukraine crisis: The mental health toll of the war | European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions. Home | European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions. URL: https://rb.gy/bh2udn.

16. Social and emotional learning in the classroom, second edition: promoting mental health and academic success / K. W. Merrell et al. Guilford Publications, 2020. 268 p.

17. Stockinger K., Rinas R., Daumiller M. Student adaptability, emotions, and achievement: Navigating new academic terrains in a global crisis. Learning and Individual Differences. 2021. Vol. 90. P. 102046.

18. Students’ Trait Emotional Intelligence and Perceived Teacher Emotional Support in Preventing Burnout: The Moderating Role of Academic Anxiety / L. Romano et al. International Journal of Environmental Research and Public Health. 2020. Vol. 17, no. 13. P. 4771. URL: https://doi.org/10.3390/ijerph17134771.

19. Swarnalatha T., Janardhanam V. Impact of academic stress and emotional maturity on mental health among nursing college students. Global journal for research analysis. 2021. P. 39–40. URL: https://doi.org/10.36106/gjra/9001353.

20. Topal İ. H. The place of emotions in language education from an emotional intelligence perspective. Forum for Education Studies. 2024. Vol. 2, no. 4. P. 1832. URL: https://doi.org/10.59400/fes1832.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-04-30

Як цитувати

КОРНИЦЬКА, Ю., & ТУЛЯКОВА, К. (2025). ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК ЕМОЦІЙНОЇ РЕГУЛЯЦІЇ НА ЗАНЯТТЯХ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ПРОФЕСІЙНОГО СПРЯМУВАННЯ. Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка», (52), 69–75. https://doi.org/10.24919/2413-2039.20/52.9