АВТЕНТИЧНІ ПІСНІ ЯК СУЧАСНИЙ СПОСІБ НАВЧАННЯ АНГЛОМОВНОГО АУДІЮВАННЯ СТУДЕНТІВ НЕМОВНИХ ВНЗ

Автор(и)

  • Тетяна МИСЬ Юридичний інститут Державного вищого навчального закладу «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана» https://orcid.org/0009-0000-7582-8214

DOI:

https://doi.org/10.24919/2413-2039.20/52.10

Ключові слова:

аудіювання; усне спілкування; мовленнєва діяльність; іноземна мова; вправи; методика

Анотація

Мета даної статті – показати та проаналізувати сучасні методи аудіювання, в даному випадку автентичні пісні, як одного з найважливіших чинників розвитку комунікативних навичок студентів немовних спеціальностей під час занять з англійської мови. Під час вивчення такого виду аудіювання, використовувались такі методи , як: описовий метод, метод аналізу та синтезу. Проаналізовано вплив аудіювання на розвиток комунікативної компетенції студентів. Також надано розроблені приклади різних типів вправ, на основі автентичних пісень, для використання на заняттях з англійської мови. Аудіювання дає можливість розширити активний лексичний склад іноземної мови та її граматичні особливості. Безперечно, аудіювання, як вид мовленнєвої діяльності, відіграє важливу роль у реалізації освітніх і виховних завдань, є ефективним засобом навчання іноземної мови у ВНЗ. Існує два найважливіших види аудіювання. Розрізняють комунікативне аудіювання та навчальне аудіювання. Навчальне аудіювання розглядається як засіб навчання, є способом введення нового лексичного матеріалу, створення слухових образів мовних одиниць, формує основу для оволодіння усним мовленням, покращення комунікативних навичок. Отже, можна зробити висновок, що навчання аудіювання, за допомогою автентичних пісень, є дуже цікавим, навчально-пізнавальним процесом, за умови правильної мотивації студентів. Аудіювання – це основа спілкування, і з цього починається оволодіння усним спілкуванням. Завдання викладача йти в ногу з сучасністю, щоб зробити рутинні заняття цікавішими. Оволодіння цією навичкою забезпечує успіх спілкування, яке полягає в здатності говорити та розуміти англійську мову. Використання аудіювання на заняттях з іноземної мови на неспеціальних факультетах допомагає зробити навчання різноманітним, закріпити здобуті уміння та навички, сприяє тренуванню слухової пам’яті.

Посилання

1. Василькевич С.С., Мороз Л.В.(2018). Аудіювання та його роль у формуванні комунікативної компетенції студентів немовних спеціальностей. Рівненський державний гуманітарний університет. Young Scientist, № 3.2 (55.2). С. 77−80.

2. Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання. 2003. Ленвіт. С. 57−68

3. Кострубіна О.В. Аудіотекст та етапи роботи з ним у процесі розвитку аудитивних умінь і навичок студентів. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти : зб. наук. праць. Вип. 11. Харків : ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2007. С. 170–175.

4. Метьолкіна О.Б. Методичні рекомендації щодо організації індивідуального навчання аудіювання. Київ : Київський державний лінгвістичний університет. 1994. C. 65.

5. Присяжна О. Аудіювання як активний вид мовленнєвої діяльності. Materialy IX mezinarodninaukowipraktycznej conferencji «Wyksztalcenie i nauka bez granic – 2013». Filologiczne nauki. Przemysl : Nauka i studia, 2013. Vol. 30. C. 21–28. https://core.ac.uk/download/pdf/52160629.pdf (дата звернення: 11.03.2025)

6. Brown G. Listening to Spoken English. Routledge, 2017. DOI: https://doi.org/10.4324/9781315538518 (date of access: 16.03.2025).

7. English ESL worksheets, English ESL activities and video lessons for distance learning, home learning and printables for physical classrooms https://en.islcollective.com/ (дата звернення: 12.03.2025)

8. Jones L. Great ideas: Listening and speaking activities for students of American English. Cambridge [Cambridgeshire]: Cambridge University Press, 1987. 65−72

9. Rost M. Teaching and researching listening. Harlow, England: Longman, 2002. 7−36.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-04-30

Як цитувати

МИСЬ, Т. (2025). АВТЕНТИЧНІ ПІСНІ ЯК СУЧАСНИЙ СПОСІБ НАВЧАННЯ АНГЛОМОВНОГО АУДІЮВАННЯ СТУДЕНТІВ НЕМОВНИХ ВНЗ. Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка», (52), 76–84. https://doi.org/10.24919/2413-2039.20/52.10