РОЗВИТОК СУБ’ЄКТНОСТІ ШКОЛЯРА ЯК ОРІЄНТИР ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА

Автор(и)

  • Олена ГАЛЯН

Ключові слова:

суб’єкт, суб’єктність особистості школяра, ознаки суб’єктності, полінауковість, професійна підготовка майбутнього педагога

Анотація

У статті актуалізовано потребу підготовки майбутніх учителів до реалізації суб’єктної сутності школяра у процесі його навчання, вихо-вання і розвитку. Акцентовано увагу на полінауковості знання про суб’єкт-ність особистості, що сприяє розширенню та поглибленню уявлень про цей феномен. Висвітлено теоретико-концептуальні положення, які роз-кривають основні ознаки суб’єктності особистості школяра, визнача-ють змістові характеристики освітнього середовища для її розвитку і є орієнтиром у фаховій підготовці майбутніх учителів.

Посилання

Amonashvili Sh.A. Razmyshlenija o gumannoj pedagogike (Reflections on humane pedagogy), Moskva, 1996, 464 р. [in Russian]

Beh I.D. Naukovi zasady stvorennja osobystisno orijentovanyh vyhovnyh tehnologij (The scientific basis for the creation of personal oriented educational technologies), Pochatkova shkola, 1997, 9, pp. 4 – 8. [in Ukrainian]

Bondarevskaja E.V. & Kul’nevich S.V. Pedagogika : lichnost’ v gumanis-ticheskih teorijah i sistemah vospitanija (Pedagogy : personality in humanistic theories and systems of education), Rostov n/D., 1999, 560 p. [in Russian]

Voznjuk O.V. & Tychyna O.R. Ljudyna, shho navchajet’sja : golovni aspekty novoi’ paradygmy osvity (A man who learns : the main aspects of the new paradigm of education), Zhytomyr, 1998, 229 p. [in Ukrainian]

Korsak K.V. Social’no-filosofs’kyj analiz tendencij rozvytku triady «Ljudyna – suspil’stvo – osvita» na pochatku ХХI stolittja (Socio-philosophical analysis of trends in triad «Man – society – education» at the beginning of the XXI century), Kyiv, 2006, 461 p. [in Ukrainian]

Kushnir V.A. Idei’ postmodernizmu v pedagogichnomu procesi (The ideas of postmodernism in the pedagogical process), Shljah osvity, 2001, № 1, pp. 7 – 10. [in Ukrainian]

Ognev’juk V.O. Osjagnennja osvity : Pidsumky ХХ stolittja (Comprehension Education : Results of the ХХ century), Kyiv, 2003, 111 p. [in Ukrainian]

Onyshhenko V.D. Fundamental’ni pedagogichni teorii’ (Fundamental pedagogical theories), L’viv, 2014, 356 p. [in Ukrainian]

Ol’hovaja T.A Pedagogicheskij aspekt problemy razvitija sub′′ektnosti (The pedagogical aspect of the problem of development the agency) Voprosy gumanitarnyh nauk, 2005, № 2 (17), pp. 233 – 237. [in Russian]

Onkovych G.V. et al. Gumanitarna pedagogichna paradygma vyshhoi’ osvity (Humanitarian Pedagogical Paradigm of the Higher Education), [w:] V.G. Kremen’ (red.), Kyiv, 2007, 332 p. [in Ukrainian]

Petrovskij A.V. & Jaroshevskij M.G. Teoreticheskaja psihologija (Theoretical psychology), Moskva, 2001, 496 p. [in Russian]

Petrovskij V.A. Sub"ektnost’ : novaja paradigma v obrazovanii (Agency : a new paradigm in education) Psihologicheskaja nauka i obrazovanie, 1996, № 3, pp. 100 – 109. [in Russian]

Razvitie sub"ektnosti v ontogeneze v sovremennom sociokul’turnom prostranstve obrazovanija i sem’i (The development of agency in ontogeny in the modern socio-cultural environment of education and family), [w:] E.N. Volkova (red.), N. Novgorod, 2012, 250 p. [in Russian]

Synergetyka i osvita (Synergetics and education), [w:] V.G. Kremen’ (red.), Kyiv, 2014, 348 p. [in Ukrainian]

Slastenin V.A. Sub"ektno-dejatel’nostnyj podhod v obshhem i professio-nal’nom obrazovanii (Approach of agent-activity in the general and vocational education) Sibirskij pedagogicheskij zhurnal, 2006, № 5, pp. 18 – 20. [in Russian]

Hurlo L. Professional’naja podgotovka uchitelja k razvitiju sub"ektnosti uchenika (Professional training of teachers to development of the pupil’s agency), Kaliningrad, 2003, 385 p. [in Russian]

Dembiński M. Pedagogiczne tworzenie istoty ludzkiej (The pedagogical creation of the human being), Poznan, 2013, 442 p. [in Poland].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-02-02