ВИХОВАННЯ В КОНТЕКСТІ ЕКЗИСТЕНЦІАЛЬНОГО ПІДХОДУ ЯК ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА

Автор(и)

  • Тетяна КОВАЛЬЧУК
  • Марія ШИМАНЧИК

Ключові слова:

виховання, екзистенціальний підхід, екзистенціальна сфера, розвиток, суб’єктність, суб’єктно-орієнтовані технології

Анотація

У статті розкривається сутність екзистенціального підходу до проектування і реалізації процесу виховання. Ціннісно-цільові орієнтири розвитку екзистенціальної сфери учнів розглядаються з позицій різних вчених (Е. Фромма, Е. Берна, О. Гребенюк, Т. Гребенюк та ін.). Акцен-тується увага на тому, що основним ціннісно-цільовим орієнтиром ви-ховання в контексті екзистенціального підходу є розвиток суб’єктності людини, здатності ціннісно осмисленого проектування свого розвитку. У статті розкриваються способи (методи, технології) розвитку екзис-тенціальної сфери, виховання в контексті екзистенціального підходу. Звернуто увагу на реалізацію таких суб’єктно-орієнтованих технологій, як психолого-педагогічний супровід подій, педагогічного стимулювання саморозвитку учнів, соціально-орієнтовані ігри, соціального проектування (соціальні проби).

Посилання

Берн Э. Игры, в которые играют люди, люди которые играют в игры / Э. Берн. – СПб. : «Братство», 1992. – 367 с.

Гребенюк О.С. Основы педагогики индивидуальности / О.С. Гребенюк, Т.Б. Гребенюк. – Калининград : Калининградский университет, 2000. – 572 с.

Кьеркегор С. Болезнь к смерти / С. Кьеркегор. – М. : «Академ. Проект», 2012. – 157 с.

Педагогические технологии: результаты исследований Ярославской научной школы : монография / под ред. Л.В. Байбородовой, В.В. Юдина. – Ярославль : ИД «Канцлер», 2015. – 453 с.

Симонов В.П., Ершов П.М. Темперамент, характер, личность / В.П. Си-монов, П.М. Ершов. – М. : «Наука», 1984. – 161 с.

Фромм Э. Человек для себя / Э. Фромм. – Минск : Коллегиум, 1992. – 253 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-02-02