СУБ’ЄКТ-СУБ’ЄКТНА ВЗАЄМОДІЯ У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ ПОЛЬЩІ

Автор(и)

  • Віта ПАВЛЕНКО

Ключові слова:

креативність, креативна компетенція, компетент-ність молодшого школяра, об’єкт, суб’єкт, суб’єкт-суб’єктна взаємодія

Анотація

У статті виділено особливості суб’єкт-суб’єктної взаємодії у навчально-виховному процесі Польщі. Представлено різні методики роз-витку креативного потенціалу учнів початкової школи. Проаналізовано принципи розвитку креативності К. Szmidtа, А. Tokarzа; модель розвитку креативного потенціалу R. Ripple’a. Розглянуто сутність понять «креа-тивність», «креативна компетенція», «компетентність молодшого шко-ляра», «суб’єкт-суб’єктна взаємодія».

Посилання

Левицкая И.Б., Турчак С.К. Развитие креативности школьника / И.Б. Левицкая, С.К. Турчак // Педагогика. – 2007. – № 4. – С. 112 – 114.

Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів із нав-чанням українською мовою. 1 – 4 класи. – К. : Вид. дім «Освіта», 2013. – 392 с.

Павленко В.В. Креативність: сутність, структура, закономірності фор-мування і розвиток / В.В. Павленко // Педагогічна освіта: Теорія і практика. Педагогіка. Психологія : зб. наук. праць / Київ ун-т ім. Б. Грінченка ; редкол. : В.О. Огнев’юк, Л.Л. Хоружа [та ін.]. – К. : ун-т ім. Б. Грінченка, 2015. – Вип. 23. – С. 15 – 21.

Яковлева Е.Л. Развитие творческого потенциала личности как цель образования / Е.Л. Яковлева // Вопросы психологии. – 1996. – № 3. – С. 28 – 43.

Adamek I., Bałachowicz J. Kompetencje kreatywne nauczyciela wczesnej edukacji dziecka / I. Adamek, J. Bałachowicz. – Kraków, 2013.

Ekiert-Oldroyd Dorota. Wiedza o twórczości i stosunek do nauczania twórczego jako istotne elementy kompetencji współczesnego nauczyciela. Raport z badań studentów pedagogiki : Pomiędzy dwiema edukacjami / Dorota Ekiert-Oldroyd // Nauczyciel wczesnej edukacji dziecka wobec czasu zmiani. – Łódź, 2014. – S. 43 – 56.

Uszyńska-Jarmoc Janina. Kreatywność nauczycieli i ich przekonania i intencje dotyczące interakcji wychowawczych z dziećmi : Pomiędzy dwiema eduka-cjami / Janina Uszyńska-Jarmoc // Nauczyciel wczesnej edukacji dziecka wobec czasu zmiani. – Łódź, 2014. – S. 67 – 81.

Konarzewski K. Nauczyciel / К. Konarzewski // Sztuka nauczania. – Warszawa, 1995.

Malinowski T. Nauczyciel. Sylwetka psychologiczna współczesnego nau-czyciela / T. Malinowski // Encyklopedia psychologii / pod red. W. Szewczuka. – Warszawa, 1998.

Podstawa programowa kształcenia ogólnego [Електронний ресурс]. – Ресурс доступу : https://men.gov.pl/wp-content/uploads/2011/02/1c.pdf. – S. 17.

Szmidt K.J. ABC kreatywności / K.J. Szmid. – Warszawa, 2010.

Szmidt K.J. Dydaktyka twórczości. Koncepcje, problemy, rozwiązania / K.J. Szmidt. – Kraków : «Impuls», 2005. – S. 98 – 114.

Szmidt K.J. Pedagogika twórczości / K.J. Szmidt. – Gdańsk, 2007. – 424 s.

Tokarz A. Dynamika procesu twórczego / A. Tokarz. – UJ, Kraków, 2005. – S. 213 – 218.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-02-02