Larysa Zdanevych

Larysa Zdanevych
Khmelnytskyi Humanitarian & Pedagogical Academy, Ukraine

Doctor of Science (Pedagogy), Profesor

Scientific interests: history of preschool education, upbringing of preschoolers, professional training of preschool teacher.

h-індекс (Google Academy): 5 https://scholar.google.com/citations?hl=ru&user=mNAQxbCuXmIC

ORCID: https://orcid.org/0000-0001-8387-2143

ResearcherID: https://publons.com/researcher/1782630/larysa-zdanevych/

 

MAIN WORKS

Mozolev, O., Bloshchynskyi, I., Alieksieiev, O., Romanyshyna, L., Zdanevych, L., Melnychuk I., Prontenko K., Prontenko V. Influence of modern fitness technologies on the state of health and development of motor abilities of 17-19-year-old female students. Journal of Physical Education and Sport. 2019. Vol. 19 (Supplement issue 3). Art 132. Pp. 917–924. DOI: 10.7752 / jpes.2019.s3132 URL: http://efsupit.ro/images/stories/iunie2019/Art%20132.pdf  (Scopus)

Zdanevych L., Kruty K., Demianenko O., Pakhalchuk N., Perminova L.,  Garachkovska O. E-Learning Methods in Students’ Education. International Journal of Innovative Technology and Exploring Engineering2019. Vol. 8. Issue 12. October 10, 2019. Pp. 251–256. DOI: 10.35940/ijitee.L3621.1081219  URL: https://www.ijitee.org/wp-content/uploads/papers/v8i12/L36211081219.pdf (Scopus)

Zdanevych L., Mozolev O., Khmara M., Shorobura I., Bloshchynskyi I., Prontenko K., Polishchuk O., Kruty K. Comparative Analysis of the Effectiveness of Polish and Ukrainian Basic Training Programs in Physical Education for 9-10-year-old Pupils. Universal Journal of Educational Research. 2019. № 7 (11). Рp. 2345–2351. DOI: 10.13189/ujer.2019.071112  http://www.hrpub.org/journals/article_info.php?aid=8426 (Scopus)

Зданевич Л., Крутій К. Подолання комунікативної дезадаптації у мовленнєво пасивних дітей дошкільного віку. Психолінгвістика. 2019. 26(1). С. 141–159. DOI: https://doi.org/10.31470/2309-1797-2019-26-1-141-159 (Web of Science: Emerging Sources Citation Index)

Зданевич Л. Особливості використання бліц-гри як інтерактивної форми проведення практичного заняття з майбутніми вихователями закладів дошкільної освіти. Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В.О.Сухомлинського. Педагогічні науки. 2018. № 1(60). С. 83–88.

Зданевич Л., Курило О., Попович О. Розвиток творчого потенціалу майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти у процесі професійної підготовки. Інноваційна педагогіка. Вип. 18. Т. 1. 2019. С.187–190. DOI: https://doi.org/10.32843/2663-6085-2019-18-1-39

Зданевич Л., Крутій К. Виховний вплив дорослих на формування мовленнєво-мовної та лінгвістичної готовності дошкільників до навчання в школі: теоретичний аспект. Людинознавчі студії. Серія: «Педагогіка». 2019. Вип. 8/40. С. 13–27. DOI: https://doi.org/10.24919/2413-2039.8/40.164378

Voznyuk A., Zdanevich L. The application of system and synergetic paradigm of socio-economic, educational processes management in Ukraine. Педагогічний дискурс. 2019. Вип. 26. С. 19–26. DOI: https://doi.org/10.31475/ped.dys.2019.26.03

Zdanevych L. Interative Methods of Teaching in the Course of “Students Management in Educatson” for Future Teachers. Studia Zarządzania i Finansów Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu. 2017. Nr 12. S. 235–242.

Zdanevych L., Krutii K. The «Talking Walls» Technique and Timely Transformation of Educational Space of Preschool Educatinal Institution. Lubelski Rocznik Pedagogiczny. 2018. T. XXXVII, z. 3. Pр. 291–301. DOI: 10.17951/lrp.2018.37.3.291-301.