ПРОГРАМА «PROJEKTOR – ВОЛОНТЕРСТВО СТУДЕНТІВ» ЯК ПРОЯВ ЇХНЬОЇ АКТИВНОСТІ Й РОЗВИТКУ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2413-2039.8/40.164454Ключові слова:
волонтаріат; волонтер; Проектор – волонтерство сту- дентів; студенти; розвиток; потенціал суспільстваАнотація
Динамічний розвиток сучасного ринку праці ставить перед студентами нові виклики, змушує здійснювати різні заходи, які позитивно впливатимуть на кар’єру. Важливо, щоб випускник вищої освіти не поповнював ряди безро- бітних. Відносно висока конкуренція, велика кількість людей, які мають дип- ломи різних університетів, повинні заохочувати студентів шукати альтерна- тивні шляхи розвитку, формувати свої пристрасті і набувати різноманіт- них компетенцій. Все це можливо завдяки програмі «Проектор – волонтер- ство студентів». Мета даної статті полягає в тому, щоб наблизити припу- щення Програми «Проектор волонтерство студентів» як форму незвичай- ної діяльності, яка надає широкий спектр можливостей для учасників. Це започатковано у співпраці з Польсько-Американським Фондом Свободи, який є засновником діяльності. Програма охопила всю Польщу, включаючи студен- тів, дітей, молодь, вчителів і школи. Вона вписується в припущення про фор- мування громадянського суспільства як вираження соціального потенціалу поляків, в даному випадку для молоді. Це приклад активізації, що сприяє ді- яльності, спрямованій на протидію виключенню дітей та молоді з сільських та провінційних районів. Це завдання здійснюється через розвиток пристрасті, інтересів і виявлення талантів усіх залучених сторін. Волонтери, які зазвичай є студентами, стимулюють молодших дітей до зміцнення своїх потенціалів, а також активізують свою діяльність з організаційних та управлінських питань. Такий вид діяльності в середовищі сільських і губернських шкіл приносить ряд переваг. На додаток до можливостей набуття знань з нових галузей або розширення існуючих, важливо сприяти активізації соціальних відносин серед молоді, розвивати пристрасті та реалізовувати власні ідеї, підвищувати при- вабливість шкільних заходів для студентів (як сьогодні, так і у майбутньо- му), тобто збагачуючи пропозицію позакласної діяльності в установі, відкри- ваючи молоді таланти. Великою перевагою програми є можливість здобути цікавий досвід, скористатися багатою базою навчальних матеріалів Програми.
Посилання
Barwicka, A., & Andrzejak, M. (2012). Program «Projektor – wolontariat studencki» jako forma aktywności społeczności lokalnej [«Projector – student volunteering» program as a form of local community activity]. In A. Kola, K. Wasilewska-Ostrowska (Eds.), Wolontariat szansą rozwoju społecznego. Rekomendacje dla pracy socjalnej – Volunteering as a chance for social development. Recommendations for social work (pp. 175–181). Toruń: Wyd. Edukacyjne Akapit [in Polish].
Braun, K. (2012). Wolontariat – młodzież – wychowanie [Volunteering – youth – education]. Lublin: Wyd. KUL [in Polish].
Cichoń, R. (2009). Działalność wolontariacka jako jedna z form wsparcia organizacji pozarządowych w środowisku lokalnym [Volunteering as one of the forms of support for non-governmental organizations in the local environment]. In B. Matyjas (Ed.), Wolontariat jako działanie prospołeczne w obszarze pomocy społecznej i pracy socjalnej – Volunteering as a pro-social activity in the area of social welfare and social work (pp. 59–68). Kielce: Wszechnica Świętokrzyska [in Polish].
Dolińska, A., Grabowska, M., & Nahajowska, N. (2016). Za darmo nie robię – wolontariat drogą do sukcesu. Raport z badań własnych [Don’t do it for free – volunteering the path to success. Own research report]. Wrocław: Wyd. Triada [in Polish].
Esmond, J., & Dunlop, P. (2004). Developing the volunteer motivation inventory to assess the underlying motivation drives of volunteers in Western Australia. Sydney: CLAN WA Inc.
Marta, E., Pozii, M., & Marzana, D. (2010). Volunteers and Ex-Volunteers: paths to civic engagement through volunteerism. PSYKHE, 19 (2), 5–17.
Moroń, D. (2009). Wolontariat w trzecim sektorze. Prawo i praktyka [Volunteering in the third sector. Law and practice]. Wrocław: Uniwersytet Wrocławski [in Polish].
Pękowska, M. (2009). Geneza działalności wolontariatu w Polsce [The genesis of volunteering in Poland]. In B. Matyjas (Ed.), Wolontariat jako działanie prospołeczne w obszarze pomocy społecznej i pracy socjalnej – Volunteering as a pro-social activity in the area of social welfare and social work (pp. 39–49). Kielce: Wszechnica Świętokrzyska [in Polish].
Ruszewska, A., & Ruszewski, J. (2008). ABC wolontariatu. Poradnik [ABC volunteering. Guide]. Suwałki: Pryzmat [in Polish].
Sowiński, A. (2005). W poszukiwaniu ideału osobowości wolontariusza [In search of the ideal of a volunteer’s personality]. In B. Kromolicka (Ed.), Wolontariat w obszarze humanistycznych wyzwań opiekuńczych – Volunteering in the area of humanistic care challenges (pp. 93–105). Toruń: Akapit [in Polish].
Szluz, B. (2012). Wolontariat studentów – współczesne wyzwania [Student volunteering – contemporary challenges]. Studia Socialia Cracoviensia, 4, 163–181 [in Polish].
Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie [Act of 24 April 2003 on public benefit and voluntary work]. (2010). Dziennik Ustaw – Journal of Laws, Nr 234. Poz. 1536. Art. 4.1 [in Polish].
Załuska, M., & Boczoń, J. (1996). Organizacje pozarządowe w społeczeństwie obywatelskim [Non-governmental organizations in civil society]. Warszawa: Wyd. Interart [in Polish].