ПРОГРАМА «PROJEKTOR – ВОЛОНТЕРСТВО СТУДЕНТІВ» ЯК ПРОЯВ ЇХНЬОЇ АКТИВНОСТІ Й РОЗВИТКУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2413-2039.8/40.164454

Ключові слова:

волонтаріат; волонтер; Проектор – волонтерство сту- дентів; студенти; розвиток; потенціал суспільства

Анотація

Динамічний розвиток сучасного ринку праці ставить перед студентами нові виклики, змушує здійснювати різні заходи, які позитивно впливатимуть на кар’єру. Важливо, щоб випускник вищої освіти не поповнював ряди безро- бітних. Відносно висока конкуренція, велика кількість людей, які мають дип- ломи різних університетів, повинні заохочувати студентів шукати альтерна- тивні шляхи розвитку, формувати свої пристрасті і набувати різноманіт- них компетенцій. Все це можливо завдяки програмі «Проектор – волонтер- ство студентів». Мета даної статті полягає в тому, щоб наблизити припу- щення Програми «Проектор  волонтерство студентів» як форму незвичай- ної діяльності, яка надає широкий спектр можливостей для учасників. Це започатковано у співпраці з Польсько-Американським Фондом Свободи, який є засновником діяльності. Програма охопила всю Польщу, включаючи студен- тів, дітей, молодь, вчителів і школи. Вона вписується в припущення про фор- мування громадянського суспільства як вираження соціального потенціалу поляків, в даному випадку для молоді. Це приклад активізації, що сприяє ді- яльності, спрямованій на протидію виключенню дітей та молоді з сільських та провінційних районів. Це завдання здійснюється через розвиток пристрасті, інтересів і виявлення талантів усіх залучених сторін. Волонтери, які зазвичай є студентами, стимулюють молодших дітей до зміцнення своїх потенціалів, а також активізують свою діяльність з організаційних та управлінських питань. Такий вид діяльності в середовищі сільських і губернських шкіл приносить ряд переваг. На додаток до можливостей набуття знань з нових галузей або розширення існуючих, важливо сприяти активізації соціальних відносин серед молоді, розвивати пристрасті та реалізовувати власні ідеї, підвищувати при- вабливість шкільних заходів для студентів (як сьогодні, так і у майбутньо- му), тобто збагачуючи пропозицію позакласної діяльності в установі, відкри- ваючи молоді таланти. Великою перевагою програми є можливість здобути цікавий досвід, скористатися багатою базою навчальних матеріалів Програми.

Посилання

Barwicka, A., & Andrzejak, M. (2012). Program «Projektor – wolontariat studencki» jako forma aktywności społeczności lokalnej [«Projector – student volunteering» program as a form of local community activity]. In A. Kola, K. Wasilewska-Ostrowska (Eds.), Wolontariat szansą rozwoju społecznego. Rekomendacje dla pracy socjalnej – Volunteering as a chance for social development. Recommendations for social work (pp. 175–181). Toruń: Wyd. Edukacyjne Akapit [in Polish].

Braun, K. (2012). Wolontariat – młodzież – wychowanie [Volunteering – youth – education]. Lublin: Wyd. KUL [in Polish].

Cichoń, R. (2009). Działalność wolontariacka jako jedna z form wsparcia organizacji pozarządowych w środowisku lokalnym [Volunteering as one of the forms of support for non-governmental organizations in the local environment]. In B. Matyjas (Ed.), Wolontariat jako działanie prospołeczne w obszarze pomocy społecznej i pracy socjalnej – Volunteering as a pro-social activity in the area of social welfare and social work (pp. 59–68). Kielce: Wszechnica Świętokrzyska [in Polish].

Dolińska, A., Grabowska, M., & Nahajowska, N. (2016). Za darmo nie robię – wolontariat drogą do sukcesu. Raport z badań własnych [Don’t do it for free – volunteering the path to success. Own research report]. Wrocław: Wyd. Triada [in Polish].

Esmond, J., & Dunlop, P. (2004). Developing the volunteer motivation inventory to assess the underlying motivation drives of volunteers in Western Australia. Sydney: CLAN WA Inc.

Marta, E., Pozii, M., & Marzana, D. (2010). Volunteers and Ex-Volunteers: paths to civic engagement through volunteerism. PSYKHE, 19 (2), 5–17.

Moroń, D. (2009). Wolontariat w trzecim sektorze. Prawo i praktyka [Volunteering in the third sector. Law and practice]. Wrocław: Uniwersytet Wrocławski [in Polish].

Pękowska, M. (2009). Geneza działalności wolontariatu w Polsce [The genesis of volunteering in Poland]. In B. Matyjas (Ed.), Wolontariat jako działanie prospołeczne w obszarze pomocy społecznej i pracy socjalnej – Volunteering as a pro-social activity in the area of social welfare and social work (pp. 39–49). Kielce: Wszechnica Świętokrzyska [in Polish].

Ruszewska, A., & Ruszewski, J. (2008). ABC wolontariatu. Poradnik [ABC volunteering. Guide]. Suwałki: Pryzmat [in Polish].

Sowiński, A. (2005). W poszukiwaniu ideału osobowości wolontariusza [In search of the ideal of a volunteer’s personality]. In B. Kromolicka (Ed.), Wolontariat w obszarze humanistycznych wyzwań opiekuńczych – Volunteering in the area of humanistic care challenges (pp. 93–105). Toruń: Akapit [in Polish].

Szluz, B. (2012). Wolontariat studentów – współczesne wyzwania [Student volunteering – contemporary challenges]. Studia Socialia Cracoviensia, 4, 163–181 [in Polish].

Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie [Act of 24 April 2003 on public benefit and voluntary work]. (2010). Dziennik Ustaw – Journal of Laws, Nr 234. Poz. 1536. Art. 4.1 [in Polish].

Załuska, M., & Boczoń, J. (1996). Organizacje pozarządowe w społeczeństwie obywatelskim [Non-governmental organizations in civil society]. Warszawa: Wyd. Interart [in Polish].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-02-22