РОЛЬ ОСВІТНІХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ПРОФЕСІЙНО ОРІЄНТОВАНИХ ІНОЗЕМНИХ МОВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2313-2094.7/39.140936

Ключові слова:

продуктивна освітня діяльність, освітні техноло-гії, освітній процес, професійна комунікативна компетенція, самостій-на діяльність, природне мовне середовище

Анотація

У статті висвітлено проблеми організації продуктив-ної навчальної діяльності на заняттях з іноземної мови на немовних спе-ціальностях закладів вищої освіти з метою більш успішного розвитку професійних іншомовних комунікативних навичок студентів і підвище-ння якості мовної підготовки майбутніх фахівців. Використання ефек-тивних освітніх технологій, індивідуалізація навчання, безперервний са-морозвиток і самореалізація студентів в освітньому процесі є основою забезпечення високої якості вищої освіти.

Встановлено, що вдосконалення педагогічного процесу та його компонентів безпосередньо повʼязане з інноваційною діяльністю вчите-ля. Одним з найважливіших компонентів педагогічного процесу є освіт-ні технології як система форм, методів та засобів навчання, які забез-печують найбільш ефективне досягнення поставлених цілей.
Розглянуто прийоми і методи роботи з використанням таких ви-дів діяльності, як рольова гра, проектні технології і, нарешті, компʼю-терні мультимедійні програми, які дають змогу створювати природне мовне середовище на заняттях з іноземної мови. Основним обʼєктом ко-мунікативного методу є сама мова, тобто ця техніка насамперед вчить студентів спілкуватися в ситуаціях, що відбуваються у повсякденному житті, а також у ситуаціях, повʼязаних з їхньою майбутньою профе-сійною діяльністю.
Рольова гра сприяє не лише формуванню професійної комунікатив-ної компетенції іноземною мовою майбутніх фахівців, але й виконує ос-вітню функцію обʼєднання студентської групи. Технології проекту, як показує практичне застосування, відіграють важливу роль в організації самостійної навчальної діяльності студентів, оскільки спільна робота над проектом веде до передачі знань, стимулює незалежну виробничу ді-яльність, визначає та розвиває творчі здібності кожного учня. І, нареш-ті, використання компʼютерних мультимедійних програм дає можли-вість створювати природне мовне середовище під час проведення іно-земних мовних класів і тим самим здійснювати успішну продуктивну під-готовку іноземної мовної діяльності.

Посилання

Andreev, A.A. (2000). Computer and telecommunication technologies in the field of education. Information Technologies, 3, 155–169 [in Russian].

Aslamova, T.V. (2002). Interactive model of teaching oral foreign language communication in a non-linguistic university. Bulletin of MSLU, 467, 48–60 [in Russian].

Bukhtiyarova, I.N. (2000). Project method and individual programs in produc-tive learning. School technologies, 2, 108–112 [in Russian].

Domashnev, A.I. (1983). Methods of teaching English in a pedagogical uni-versity. Moscow [in Russian].

Esnault, L. (2008). Web-based Education and Pedagogical Technologies: Solutions for Learning Applications. Hershey: IGI Publishing [in English].

Flori, R.E. (1997). Perspectives on the Role of Educational Technologies. Journal of Engineering Education, 86, 269–272. doi: 10.1002/j.2168-9830.1997.tb 00294.x [in English].

Geoff, L. (2013). A working model for intercultural learning and engagement in collaborative online language learning environments. Intercultural education, 24, 303–314 [in English].

Gromova, O.A. (1977). Audiovisual method and practice of its application. Moscow [in Russian].

Jameson, J. (2013). E‐Leadership in higher education: The fifth «age». British Journal of Educational Technology, 44, 889–915. doi: 10.1111/bjet.12103 [in English].

Kazanchyan, K.P. (2007). Role play game as a means of communicative lear-ning. Bulletin of MSLU, 519, 2, 82–89 [in Russian].

Khuzhanyazova, G.Y., & Babazhanova, U.A. (2016). Innovative methods in teaching English for special purposes in a technical university. Young Scientist, 29.3, 43–45 [in Russian].

Pavlovich, T.S. (2006). Methodological conditions for organizing independent work with authentic texts in a non-linguistic institution. Polotsk [in Russian].

Polat, Ye.S. (2002). New pedagogical technologies in teaching foreign lan-guages. Foreign languages at school, 1, 22–27 [in Russian].

Vasilyeva, M.A. (2009). Business games when teaching a foreign language in a non-linguistic institution of higher learning. Bulletin of MSLU, 567, 88–98 [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-02-22