ФОРМУВАННЯ ГУМАНІСТИЧНО-ЦІННІСНИХ ОРІЄНТАЦІЙ У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ НА МАТЕРІАЛІ ДИТЯЧОЇ ЛІТЕРАТУРИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2313-2094.5/37.102605

Ключові слова:

гуманістично-ціннісні орієнтації, виховання, дошкіль-нята, художня література, вихователь

Анотація

У статті зазначено, що дошкільний період сприятливий для форму-вання ціннісних орієнтацій – вибіркових ставлень людини до цінностей, що визначають її поведінку. Важливого значення у цьому процесі набу-ває вміння педагогів допомагати дітям під час інтеріоризації загально-людських моральних цінностей та орієнтацій, в основі яких лежить гу-манізм. Художня література у цьому плані відіграє значну роль, сприяючи процесу зазначеної інтеріоризації.

Посилання

Алпатова Т.А., Киселёва И.А. Человек – идеал – общество: проблемы аксиологии литературы / Т.А. Алпатова, И.А. Киселёва // Вестник Московского государственного областного у-та. Серия: Русская филология. – С. 136–141.

Ашиток Н.І. Морально-ціннісний потенціал мовної картини світу в освітньому аспекті / Н.І. Ашиток // Людинознавчі студії : збірник наукових праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені І. Франка. – Дро-гобич : Редакційно-видавничий відділ ДДПУ, 2010. – Випуск 21. Педагогіка. – С. 76–86.

Бахтин М.М. Эстетика словесного творчества / М.М. Бахтин ; сост. С.Г. Бочаров ; текст подгот. Г.С. Бернштейн и Л.В. Дерюгина. – М. : Искусство, 1979. – 424 с.

Выготский Л.С. Педагогическая психология / Л.С. Выготский ; под ред. В.В. Давыдова. – М. : Педагогика, 1991. – 420 с.

Дудник Н. Розвиток пізнавальної активності дошкільників / Н. Дудник // Людинознавчі студії : збірник наукових праць Дрогобицького державного педаго-гічного університету імені І. Франка. – 2001. – Вип. 23. Педогогіка. – С. 228–242.

Каган М.С. Философская теория ценности / М.С. Каган. – СПб. : ТОО ТК «Петрополис», 1997. – 205 с.

Кирпичёва О.А., Шефер Н.И. Новейшая детская литература / О.А. Кир-пичёва, Н.И. Шефер // Молодой ученый. – 2015. – № 22.1. – С. 56–58.

Кондаков Б.В., Попкова Т.Д. Художественный мир литературы и фено-мен детского миросознания / Б.В. Кондаков, Т.Д. Попкова // Вестник Пермского университета. – 2013. – Вып. 2 (22). – С. 139–148.

Матюхина М.В., Михальчик Т.С., Прокина Н.Ф. Возрастная и педагоги-ческая психология : учебное пособие для студентов / М.В. Матюхина, Т.С. Ми-хальчик, Н.Ф. Прокина и др. ; под ред. М.В. Гамезо и др. – М. : Просвещение, 1984. – 256 с.

Розов Н.С. Философия гуманитарного образования (ценностные осно-вания базового гуманитарного образования в высшей школе) / Н.С. Розов. – М., 1993. – 194 с.

Сухомлинский В.А. Сердце отдаю детям / В.А. Сухомлинский. – Режим доступa : www.many-books.org/auth/4242/book/12176/suhomlinskiy_va/ serdtse.../14.

Философский словарь / под ред. И.Т. Фролова. – 4-е изд. – М. : Полит-издат, 1981. – 445 с. – Режим доступа : http://filosof.historic.ru/enc/item/f00/s12/ a001248.shtml.

Чепіль М.М. Ціннісні орієнтири у формуванні національної свідомості учнівської молоді Галичини на початку ХХ ст. / М.М. Чепіль // Теоретико-ме-тодичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді : зб. наук. праць. – К., 1999. – Кн. 2. – С. 54–61.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-02-24