ПЕДАГОГІЧНІ ІДЕЇ МАРІЇ МОНТЕССОРІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2313-2094.5/37.102608

Ключові слова:

педагогічні ідеї, саморозвиток, педагогічне спосте-реження, індивідуальний підхід, Марія Монтессорі

Анотація

У статті розкрито розвиток педагогічних ідей М. Монтессорі. Ак-центовано увагу на дидактичному матеріалі, його призначенні. Її тех-нологія заснована і апробована на конкретному філософському вченні – теорії вільного виховання й сенсуалізму у педагогіці. Розкрито провідну ідею – створення педагогом предметно-просторового середовища, в якому дитина могла б найповніше розкрити свій внутрішній потенціал у про-цесі вільної самостійної діяльності.

Посилання

Вісник Монтессорі. Ювілейний випуск / за заг. ред. Б.М. Жебров-ського, президента Всеукраїнської асоціації Монтессорі-вчителів, першого заступ-ника Міністра освіти і науки України. – К., 2007. – 169 с.

Грядовкіна Ж. Через дію до пізнання. Монтессорі-підхід до організації предметно-маніпулятивної діяльності малюків / Ж. Грядовкіна, О. Решетняк // Дошкільне виховання. – 2016. – № 1. – С. 15–19.

Дичківська І.М. М. Монтессорі: теорія і технологія / І.М. Дичківська, Т.І. Поніманська // М. Монтессорі: теорія і технологія. – К. : Видавничий Дім «Слово», 2006. – 304 с.

Ільченко А. Становлення особистості М. Монтессорі як гуманіста / А. Ільченко // Дефектологія. – 2005. – № 4. – С. 41–43.

Квас О. Проблема формування образу дитинства в соціально-гумані-тарних дослідженнях / О.В. Квас // Людинознавчі студії : збірник наукових праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Серія «Педагогіка» / ред. кол. М. Чепіль та ін. – Дрогобич : Видавничий відділ ДДПУ імені Івана Франка. – Випуск 2/34 (2016). – С. 91–100.

Кухар Р. Історичний нарис розвитку педагогіки Монтессорі у Польщі / Р. Кухар // Вісник Львівського університету. – 2004. – С. 129–140.

Міленіна Г.С. Філософія дитинства / Г.С. Міленіна // Матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. «Регіональні стратегії розвитку субʼєктів передшкільної освіти в системі післядипломної педагогічної освіти» / Науковий часопис ; Миколаїв-ський державний університет імені В.О. Сухомлинського. – 2012. – № 3 – 4. – С. 138–143.

Монтессори М. Самовоспитание и самообучение в начальной школе / Мария Монтессори. – К., 1995. – 108 с.

Орлова Д. Большая книга Монтессори / Д. Орлова. – СПб. : ПРАЙМ-ЕВРО-ЗНАК; Владимир : ВКТ, 2009. – 185 с.

Прибильська Н. Організація роботи педагога за методом спостереже-ння у педагогічній системі Марії Монтессорі / Н. Прибильська // Вихователь-методист в дошкільному навчальному закладі. – 2011. – № 8. – С. 21–25.

Хилтунен Е. Дети Монтессори : книга для педагогов и родителей / Е.А. Хилтунен. – М. : Астрель: АСТ, 2008. – 399 с.

Якименко С.І. Педагогічні ідеї Софії Русової та Марії Монтессорі: порівняльний аналіз : монографія / С.І. Якименко, Г.С. Міленіна. – К. : Видав-ничий дім «Слово», 2015. – 296 с.

Skwarna B. Metoda Marii Montessori – historia czy współczesność? / B. Skwarna // Życie Szkoły. – 1993. – № 10. – S. 3–34.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-02-24