ПРОФЕСІЙНО-ОРІЄНТОВАНИЙ ДИСКУРС І СТАТУСНО-РОЛЬОВІ ВІДНОШЕННЯ У КОНТЕКСТІ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2313-2094.5/37.102643

Ключові слова:

професійно-орієнтований дискурс, компетентність, навчальний тип дискурсу, методичний тип дискурсу, науковий тип дискурсу.

Анотація

У статті проаналізовано модель творення професійно-орієнтованого дискурсу, визначено його типи та жанри, а також наведено приклади завдань для перевірки рівня сформованості дискурсивної компетентності майбутніх учителів іноземної мови. Професійно-орієнтований дискурс – це комунікативне явище, зумовлене статусно-рольовими відношеннями між комунікантами, у якому простежується взаємозвʼязок між лінгвістичними факторами, умовами та сферою спілкування, конкретними комунікативними намірами й цілями.

Посилання

1. Бершадська Н.С. Методичні рекомендації з формування англомовної усної дискурсивної компетенції у студентів мовних спеціальностей / Н.С. Бершадська // Наук. вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К.Д. Ушинського : зб. наук. пр. – Одеса : ПНПУ ім. К.Д. Ушинського, 2011. – № 7 – 8. – С. 145–149.

2. Буднік А.О. Формування дискурсних умінь студентів філологічних спеціальностей засобами національно-прецедентних текстів : дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 – теорія і методика навчання (українська мова) / Анжела Олександрівна Буднік. – Одеса : ПНПУ імені К.Д. Ушинського, 2010. – 258 с.

3. Зимняя И.А. Педагогическая психология / И.А. Зимняя. – М. : Логос, 2000. – 384 с.

4. Ежова Т.В. Педагогический дискурс и его проектирование [Електронный ресурс] / Т.В. Ежова. – Режим доступа : http://www.eidos.ru/journal/2007/0930-5.htm.

5. Елухина Н.В. Дискурсивная компетенция и ее роль в овладении иноязычным профессиональным общением / Н.В. Елухина // Профессиональная коммуникация как цель обучения иностранным языкам в неязыковом вузе : сб. науч. тр. – М. : Изд-во Московского лингвистического университета, 2000. – Вып. 454. – С. 60–65.

6. Карасик В.И. Языковой круг: личность, концепты, дискурс / В.И. Карасик. – Волгоград : Перемена, 2002. – 477 с.

7. Кубрякова Е.С. О понятиях дискурса и дискурсивного анализа в современной лингвистике / Е.С. Кубрякова // Дискурс, речь, речевая деятельность: функциональные и структурные аспекты. Серия «Теория и история языкознания». – РАН. ИНИОН. – М., 2000. – С. 5–13.

8. Кучерява О.А. Система роботи з формування дискурсивної компетенції у сфері писемної комунікації [Електронний ресурс] / О.А. Кучерява. – Режим доступу : http://litmisto.org.ua/?p=19583.

9. Леонтьев А.Н. Деятельность. Сознание. Личность / А.Н. Леонтьев. – М. : Политиздат, 1975. – 304 с.

10. Милованова Ж.В. Жанрово-речевые особенности педагогического дискурса / Ж.В. Милованова // Языковая личность: система, нормы, стиль : тез. докл. научн. конф. (5 – 6 февр. 1998 г., Волгоград). – Волгоград : Перемена, 1998. – С. 63–64.

11. Сосяк М.М. Комунікативно-мовленнєва ситуація як основа формування комунікативної компетенції студентів у діалогічному мовленні / М.М. Сосяк // Людинознавчі студії : зб. наук. праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. – Дрогобич : ДДПУ імені Івана Франка, 2008. – С. 211–225.

12. Черниш В.В. Теоретико-методичні засади формування у майбутніх учителів професійно-орієнтованої англомовної компетенції в говорінні : автореф. дис. … д-ра пед. наук : 13.00.02 – теорія і методика навчання: германські мови / Валентина Василівна Черниш. – К. : КНЛУ, 2015. – 46 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-04-25

Як цитувати

СОСЯК, М. (2025). ПРОФЕСІЙНО-ОРІЄНТОВАНИЙ ДИСКУРС І СТАТУСНО-РОЛЬОВІ ВІДНОШЕННЯ У КОНТЕКСТІ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ. Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка», (37), 206–217. https://doi.org/10.24919/2313-2094.5/37.102643