КЕЙС-МЕТОД ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ І СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ У ВИЩІЙ ШКОЛІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2313-2094.4/36.98548

Ключові слова:

інноваційні технології навчання, професійна підготовка, професійна компетентність, кейс, метод «кейс-стаді», групова робота.

Анотація

У статті подано теоретичне обґрунтування доцільності застосування кейс-методу як засобу формування професійної компетентності майбутніх фахівців соціальної сфери, окреслено окремі аспекти його реалізації у навчальному процесі вищої школи; визначено специфіку його впливу на формування якісних характеристик фахівця; представлено авторський підхід до його застосування при вивченні навчальної дисципліни «Технології соціально-педагогічної роботи».

Посилання

1. Активізація навчального процесу у сучасній вищій школі : метод. огляд / уклад. Л.А. Якимова. – К. : ДП «Вид. дім «Персонал», 2010. – 32 с.

2. Антипова М.В. Метод кейсов (case-study) / М.В. Антипова. – М. : ФГБУ ВПО «Маргту», 2011. – 150 с.

3. Барнс Л.Б. Преподавание и метод конкретных ситуаций (конкретные ситуации и дополнительная литература) / Л.Б. Барнс, К.Р. Кристенсен, Э. Хансен. – М. : Гардирики, 2000. – 502 с.

4. Козак Л.В. Кейс-метод у підготовці майбутніх викладачів до інноваційної професійної діяльності / Л.В. Козак // Освітологічний дискурс. – 2015. – № 3 (11). – С. 153 – 160.

5. Панфилова А.П. Инновационные педагогические технологии : Активное обучение : учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений / А.П. Панфилова. – М. : Издательский центр «Академия», 2009. – 192 с.

6. Плотников М.В. Технология case-study : учебно-методическое пособ. / М.В. Плотников, О.С. Чернявская, Ю.В. Кузнецова. – Н. Новгород : Нацио-нальный Исследовательский Университет «Высшая Школа Экономики», 2014 – 208 c.

7. Сидоренко О.Д. Ситуаційна методика навчання: теорія і практика : практичний посібник / О.Д. Сидоренко, В.І. Чуба. – К. : Центр інновацій і розвитку, 2001. – 256 с.

8. Сурмін Ю.П. Метод аналізу ситуацій (Case study) та його навчальні можливості. Глобалізація і Болонський процес: проблеми і технології : монографія / Ю.П. Сурмін. – К. : МАУП, 2005. – 431 с.

9. Шиманчик М. Суб’єктно-професійна позиція педагога: сутність, структура / М. Шиманчик, Т. Ковальчук // Людинознавчі студії : збірник наукових праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Серія «Педагогіка». – Дрогобич : Видавничий відділ ДДПУ імені Івана Франка. – Випуск 1/33 (2015). – С. 242 – 251.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-04-28

Як цитувати

ГОРДІЄНКО, Н. (2025). КЕЙС-МЕТОД ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ І СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ У ВИЩІЙ ШКОЛІ. Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка», (36), 64–73. https://doi.org/10.24919/2313-2094.4/36.98548