СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ У ВИЩІЙ ОСВІТІ: ДОСВІД ВПРОВАДЖЕННЯ НОВОЇ СПЕЦІАЛЬНОСТІ В ОДЕСЬКОМУ НАЦІОНАЛЬНОМУ ЕКОНОМІЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2413-2039.12/44.13

Ключові слова:

вибір спеціальності, інноваційні підходи до освіти, тенденції сучасної освіти, трикомпонентна освітня програма, досвід, виклики, трансформація освітніх трендів

Анотація

Нині перед закладами ВНЗ постає питання актуальності, сучасності та інноваційності освітнього контенту та спеціальностей, які пропонуються. На зміну одно- профільності приходять багатопрофільні спеціальності. Вміння адміністрації університету своєчасно реагувати на ці зміни, пропонувати абітурієнтам та викладачам ЗВО нові напря- ми розвитку та нові траєкторії навчання, відповідати на виклики сучасного реального бізнес- середовища є гарантією успіху будь-якого закладу вищої освіти. Із виходом України до гло- бального освітнього середовища, міграцією та цікавістю до отримання освіти в Україні від іноземців зростає попит на викладання англійській мові. В той же час кількість викладачів, які б могли робити це якісно, на жаль, є незначною та недостатньою для задоволення такого попи- ту. По-друге, ми бачимо, що багато абітурієнтів навіть безпосередньо перед подачею заяв на зарахування у ЗВО не визначилися остаточно зі своїми пріоритетами та до останнього момен- ту вибирають часто між філологією, бізнес-освітою та педагогічною освітою. Ми вирішили, що можемо готувати за всіма цими напрямами одночасно. І, найголовніше, сучасне молоде покоління має інші уявлення про успіх і стратегію його досягнен- ня, в яких освіта сприймається не як соціальний ліфт та інструмент вибудовування кар’єри, а як елемент своєї унікальної та неповторної долі, засіб реалізації творчого потенціалу особистості. Автором статті розглядаються тринадцять основних тенденцій сучасної освіти, описується інноваційний підхід ОНЕУ до наповнення освітнього контенту та досвід впровадження в сучас- ний освітній процес трикомпонентної освітньої програми «Англійська мова в економіці та бізнес освіті». У статті також приділено увагу сучасним викликам, які сприяють трансформації освітнього процесу та формуванню нових освітніх трендів.

Посилання

Тенденції та виклики в сучасній системі освіти. Київ, 2021. URL: https://osvitanova.com.ua/posts/1144-tendentsii-ta-vyklyky-v-suchasnii-systemi-osvity (дата звернення: 3.04.2021).

Кочмар-Тимощенко С. Коронавірус і освіта: як Українці вступають в закордонні університеті під час кризи. Українська правда. Життя. 2020. URL: https://life.pravda.com.ua/society/2020/07/13/241614/ (дата звернення: 5.04.2021).

Основні тенденції розвитку освіти. Навчальні матеріали онлайн, 2020–2021. URL: https://pidru4niki.com/15920615/pedagogika/osnovni_tendentsiyi_rozvitku_osviti (дата звернення: 3.04.2021).

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-19