СУТНІСТЬ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ ТА ЇХ МОЖЛИВОСТІ В РОЗВИТКУ ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ ОСОБИСТОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2413-2039.12/44.21Ключові слова:
освітня діяльність, студент, викладач, діалогАнотація
У статті автором теоретично обґрунтовано ефективність інтерактивних технологій навчання в процесі розвитку творчих здібностей студентів. Чинна система професійної підготовки досить успішно забезпечує засвоєння майбутніми педагогами знань, умінь і нави- чок професійної діяльності, а ось розвиток інших професійних якостей є складним процесом, що вимагає значного підвищення значення професійного виховання, актуалізації процесів самопізнання й самовдосконалення. Вища освіта займає особливе місце в освітній системі, бо вона безпосередньо готує молодь до трудової діяльності, забезпечуючи при цьому різнобічний інтелектуальний розви- ток. Вітчизняна система вищої освіти, заснована на стійких традиціях, гнучко реагує на вимоги сучасності і є передовою в галузі впровадження інноваційних технологій. Учені і практики дедалі більше переконуються, що для здійснення сучасних цілей освіти необхідна зміна фундаментальних принципів навчання, їх філософсько-методологічної парадигми. Однією з таких парадигм може бути визнано інноваційне навчання, що включає в себе нові освітні процеси, нові технології. Ретельне вивчення і аналіз вітчизняної педагогіки дають змогу констатувати, що упро- довж XX століття педагогічна технологія виступала предметом багатьох дискусій та науко- вих суперечок. Жоден видатний педагог не міг обійти проблему технологізації освітнього про- цесу. Настільки широкий інтерес до педагогічних технологій викликаний різними мотивами: одні вчені традиційно слідують модним напрямом; інші стурбовані станом освіти і вбачають у технологізації чергову панацею від усіх негараздів; треті вважають, що технологізація – об’єктивний процес, який підготував етап еволюції освіти для вирішення якісно інших завдань. Використання інтерактивних технологій у сфері освіти показало, що з’явилися засоби, спроможні перевести сферу освіти на новий щабель – щабель технології. Створення високо- ефективних технологій навчання дає змогу не тільки студентам підвищувати ефективність засвоєння навчального матеріалу, але і педагогам приділяти більше уваги питанням індивідуального та особистісного зростання студентів.
Посилання
Аристотель. Сочинения: в 4 т. Москва : 1983. Т. 4. С. 78.
Артемьева Т.И. Проблема способностей: личностный аспект. Психологический журнал. 1984. Т. 5. № 3. С. 46–55.
Венгер Л.А. Педагогика способностей. Москва : Знание, 1973. 96 с.
Гончаренко С. Український педагогічний словник. Київ : Либідь, 1997. 376 с.
Еримбетова С. Использование интерактивных (диалоговых) технологий обучения в процессе творческого саморазвития личности учащихся Альма Матер. Вестник высшей школы. 2003. № 11. С. 48.
Коваль О.В. Формування музичних здібностей молодших школярів на уроках музики : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02. Ніжинський держ. пед. ун-т ім. Миколи Гоголя. Ніжин, 2002. 251 с.
Психология. Словарь / под ред. А.В. Петровского, Г.М. Ярошевского. 2-е изд., испр. и доп. Москва : Политиздат, 1990. 494 с.
Фіцула М.М. Педагогіка: Навчальний посібник для студентів вищих педагогічних закладів освіти. 3-тє вид., перероб. і доп. Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2005. 232 с.