КОМУНІКАТИВНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ВИХОВАТЕЛЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2313-2094.4/36.98634Ключові слова:
комунікативна компетентність вихователя, складові комунікативної компетентності, комунікативні вміння й навички, комунікативні здібності, діти дошкільного віку.Анотація
У статті розкрито особливості формування комунікативної компетентності вихователя дітей дошкільного віку, що передбачає сформованість у нього комунікативно значущих особистісних рис, яскраво виражену гуманістичну схильність до спілкування з вихованцями, володіння системою інтегрованих професійно-мовленнєвих умінь та комунікативних якостей. Акцентовано увагу на створенні сприятливих умов для реалізації міжособистісної комунікації з дошкільниками. Проаналізовано складові комунікативної компетентності (мовну, мовленнєву, лінгвістичну, літературну, фольклорну, культурознавчу, риторичну, методичну компетенції).
Посилання
1. Богуш А.М. Мовленнєвий компонент дошкільної освіти / А.М. Богуш. – 4-те вид. доопр. і доп. – Х. : Ранок, 2013. – 192 с.
2. Бех І.Д. Виховання особистості : у 2-х т. / І.Д. Бех. – К. : Либідь, 2003. – Т. 2. – 342 с.
3. Єгорова Є.В. Комунікативна компетентність як складова психологічної готовності майбутніх педагогів до професійного навчання / Є.В. Єгорова // Компетентнісний підхід в освіті: теоретичні засади і практика реалізації : матеріали методолог. семінару (м. Київ, 3 квіт. 2014 р.) : [у 2 ч.]. – К. : Ін-т обдарованої дитини НАПН України, 2014. – Ч. 2. – С. 199 – 202.
4. Кравченко-Дзондза О. Модель формування комунікативної компетентності майбутніх вчителів початкових класів у процесі професійної підготовки / О. Кравченко-Дзондза // Людинознавчі студії : збірник наукових праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Серія «Педагогіка». – Дрогобич : Ред.-вид. відділ ДДПУ імені Івана Франка, 2015. – Вип. 31 : Педагогіка. – С. 177 – 186.
5. Луценко І.О. Теоретико-методичні засади підготовки майбутніх вихователів до організації комунікативно-мовленнєвої діяльності дітей старшого дошкільного віку : автореф. дис. … д-ра пед. наук : 13.00.08 – дошкільна педагогіка / І.О. Луценко. – К., 2013. – 40 с.
6. Нікітіна А.В. Українська лінгвометодика для магістрантів : навч.-метод. посіб. / А.В. Нікітіна. – Старобільськ : Вид-во ДЗ «ЛНУ імені Тараса Шевченка», 2015. – 375 с.
7. Педагогічна майстерність : підручник / за ред. І. Зязюна. – 2-ге вид., допов. переробл. – К. : Вища школа, 2004. – 422 с.
8. Пентилюк М.І. Наукові засади комунікативної спрямованості у навчанні рідної мови / М.І. Пентилюк // Українська мова і література в школі. – 1999. – № 3. – С. 8 – 10.
9. Семеног О.М. Професійна підготовка майбутніх учителів української мови і літератури : монографія / О.М. Семеног. – Суми : Мрія-1, 2005. – 404 с.
10. Симоненко Т.В. Теорія і практика формування професійної мовноко-мунікативної компетенції студентів філологічних факультетів : монографія / Т.В. Симоненко. – Черкаси : Брама, 2006. – 330 с.
11. Смирнова Е.О. Отношение популярных и непопулярных дошкольников к сверстникам / Е.О. Смирнова, Е.В. Калягина // Вопросы психологии. – 1998. – № 3. – С. 50 – 60.